Redressiehelm - graag tips

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Annanas, May 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annanas

Annanas Actief lid

Jul 18, 2010
    129
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Hoe ik het zover heb laten komen weet ik eigenlijk ook niet. Ik zag dat mijn zoontje (nu bijna 6 maanden oud) langzaam aan een steeds platter achterhoofdje kreeg. Aan m'n vriend gevraagd, aan m'n moeder, schoonmoeder, iedereen vond het meevallen.
    Ik dacht eerlijk gezegd ook dat het wel mee viel en wel bij zou trekken als hij meer op zijn buik ging liggen.

Maar nee. Vandaag heb ik eens foto's gemaakt van hem, en profile, en ik schrok echt.:( Het is echt heel erg. Het klinkt raar maar ik had het eerder niet zo erg gezien. Meteen een kinderfysio gegoogled, gebeld en ik zou worden teruggebeld maar nog niets gehoord.

Over 2.5 week hebben we sowieso een afspraak bij de kinderarts maar dan is hij dus ruim 6 maanden oud. Ik heb begrepen dat we nu al heel erg laat zijn. Ik kan het mezelf niet vergeven dat ik er niet eerder bij was, niet eerder aan de bel heb getrokken terwijl ik het wel eerder heb gezien! :(

Ik voeg even een foto toe van vanmiddag. Hij is over een week 6 maanden. Heeft iemand iets dergelijks meegemaakt? Zijn er ervaringen met een helmpje later dan 6 maanden? Kan het nog beter worden met of zonder helm?

Bedankt.

2. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Kun je de afspraak bij de ka niet vervroegen?

Heb verder geen ervaring met later beginnen met helm, wij zijn begonnen met 6 maanden.. Ik weet wel hoe later je begint, hoe groter de kans is dat je kindje de helm niet accepteert...

3. keizerin

keizerin Niet meer actief

#3 keizerin, May 4, 2011
    Last edited by a moderator: May 4, 2011
    Maak je niet druk ik vind het meevallen en zijn hoofdje komt denk ik echt wel goed.
    Mijn oudste was platter dan jou zoon en dat is helemaal goed gekomen!
    Bij ons was het cb te laks en hebben ons toen te lang laten lopen waardoor we te laat waren,dat was in 2007 en toen keken ze het allemaal veels te langs aan.

Nu met onze jongste moesten we wel bijna een helm tenminste hij komt er nu in aanmerking voor omdat het net iets te plat is.
    Hij was eerst scheef maar dat is gelukkig helemaal recht getrokken en nu is hij opeens iets te plat maar hij is minder plat dan toen mijn oudste was dus wij gaan hem geen helm laten aanmeten.
    We worden morgen nog gebeld en dan moeten we het definitieve antwoord geven.
    Ondanks dat we weten dat het vanzelf goed gaat komen met zijn hoofd ga je toch twijfelen denk dat dat komt omdat we nu een keus hebben.

Ik denk zelf dat je niet eens meer een helm krijgt omdat hij te oud is.
    Laat hem veel op zijn buik en zo min mogelijk op zijn rug liggen en dan komt het echt goed.
    Mijn oudste heb ik ook veel op zijn buik laten liggen en dat doe ik ook bij de jongste.

4. Poemi

Poemi Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    2,367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ons zoontje heeft pas met 9 maanden zijn helmpje gekregen, tot dat ie 13 maanden oud was. Zijn hoofdje was nog wel iets platter, jouw zoontje heeft nog een kleine bolling onderaan zijn schedeltje, die van ons had helemaal niets meer. Ik weet niet precies waar je woont, maar wij hebben uiteindelijk een helmpje gekregen via Westland Orthopedie (meerdere vestigingen). Sommige ziekenhuizen, voor ons zou dat eigenlijk Erasmus in Rotterdam zijn, die nemen geen kindjes aan ouder dan 6 maanden omdat ze het al zo druk hebben. Wij zijn dan ook bij het Langeland Ziekenhuis in Zoetermeer geweest en binnen 4 weken hadden wij een helm (verwijzing ha => 2 weken later afspraak zkh => 2 weken later in bezit van helm). Ons zoontje heeft nu niet bepaald een rond bolletje, maar sinds hij het helmpje heeft in zijn hoofdje tenminste niet meer in de breedte gegroeid, alleen nog maar in de lengte, dus dat is wel positief. En hij heeft weer zo'n bolling onderaan z'n schedeltje. Als je twijfelt zou ik toch achter die kinderfysio aangaan om te kijken hoe erg het nou echt is, verwijzing ha regelen en kijken waar je het snelst terecht kunt.

Oh ja, en ons zoontje heeft een behoorlijk pittig karakter en hij had totaal geen problemen met de helm, waar we echt van stonden te kijken.

5. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    met helm komt het wel goed hoor!maar snel aktie ondernemen. er is altijd een ZH en helmboer die het snel kan regelen.

6. keizerin

keizerin Niet meer actief

#6 keizerin, May 4, 2011
    Last edited by a moderator: May 4, 2011
    @Poemie onze oudste had ook geen bolling maar gelukkig is het goed gekomen zonder helm.
    Ik wist niet dat je nog met 9 maanden een helm kon krijgen..wij moeten voor de jongste nu beslissen.
    En een hoofdje is pas rond 10/11 jaar helemaal klaar met vormen dus waarschijnlijk word jou zoontje zijn hoofd ook nog wel ronder net zoals bij mijn zoon.

7. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,493
    13,953
    113
    Female
    Hier ook pas bij 6 maanden een helmpje gekregen.
    Hadden een verwijzing van de ha, konden 2 dagen later terecht bij het Lange land ziekenhuis in Zoetermeer en maandag erop gelijk terecht bij Westland orthopedie in Rotterdam, 2 weken later waren we in het bezig van een helmpje.
    Zo op het eerste gezicht zie je niets meer van de afplatting. Zoonlief heeft er ook geen last van. We moeten echter nog wel even doorgaan omdat hij nog redelijk veel ruimte heeft bij zn fontanelletje, maar goed hij is dan ook nog geen 1 jaar.

Als ik jou was zou ik dus zsm een verwijzing vragen en kijken waar je als eerste terecht kan.

Share This Page