vliegvakantie dreumes 1jaar wat niet vergeten

Discussion in 'Baby en dreumes' started by dromer28, Jul 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dromer28

dromer28 Actief lid

Dec 7, 2009
    383
    0
    16
    NULL
    best
    Hoi hoi. Wij gaan in sept op vliegvakantie naar tenerife met onze zoon van dan 15 maanden. Wat mogen we niet vergeten mee te nemen.
    De meeste hebben inmiddels al vakantie gehad dus dacht kom maar op met de tips. Wat konden jullie echt niet missen of was je vergeten.
    Alle tips zijn welkom
    Ben benieuwd

2. Kaden

Kaden Actief lid

Dec 13, 2011
    441
    0
    0
    Iets om je zoontje mee bezig te houden tijdens de vlucht. Wij hebben nu een aantal keer gevlogen en toen ze nog maar een paar maanden oud was, was het supermakkelijk. Ze sliep nog veel en ze verveelde zich nog niet. De laatste keer (toen was ze 8 maanden) was het veel lastiger. Ze wilde overal aanzitten, klimmen, het haar van de mevrouw voor haar iets uitdunnen, etc. etc. Volgende keer neem ik een iPad mee met Bumba en wat nieuwe speelgoedjes. Dat houdt d'r hoop ik een beetje bezig.

3. dromer28

dromer28 Actief lid

Dec 7, 2009
    383
    0
    16
    NULL
    best
    Kijk dat is al een hele fije tip bedankt. Die schrijf ik vast op mijn lijstje

4. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Ik zou een goedkope buggy via marktplaats aanschaffen... Er wordt zo mee gegooid op de luchthavens...zonde van je eigen

Deze kun je dan evt daar laten of op schiphol op de band laten liggen

5. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    4,250
    684
    113
    Spannend! wij gaan eind augustus naar tenerife!! ik zie er wel een beetje tegenop om te vliegen met me dochter.. maar ja ik heb gehoord dat je het beste nieuw speelgoed mee kan nemen:) verder laten drinken tijdens het opstijgen en dalen

Welke hotel hebben jullie op tenerife? zijn jullie al wel eens vaker op tenerife geweest? wij niet ben erg benieuwd!

wij hebben trouwens op de terugweg een tussenlanding op gran canaria pff echt niets vind ik.. weten jullie je vliegtijden al?

6. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Evt babycot in het vliegtuig aangevraagd?

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier een tablet meegenomen wat erg succesvol was! Sommige maatschappijen verhuren ze tijdens de vlucht voor 10 euro.
    Hadden wat kleine speeltjes mee onderweg. Sylvano heeft wel 1,5 uur van de 4 uur vliegen geslapen :)
    Ook hadden we rozijntjes en ander lekkers mee.

8. dromer28

dromer28 Actief lid

Dec 7, 2009
    383
    0
    16
    NULL
    best
    Buggy hebben we inderdaad al via mp aangeschaft met dit idee

9. dromer28

dromer28 Actief lid

Dec 7, 2009
    383
    0
    16
    NULL
    best
    Hoi wij gaan nu voor de 2de keer naar tenerife maar de eerste keer met kind.
    Nu gaan we naar hotel iberostar bourganville playa in costa adeje. Vorige keer zaten in satiago park 3 in playa de las americas.

Wij weten onze vliegtijden nog niet maar ook wij hebben op de terugweg een tussenstop.

10. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Wij hebben gisteren gevlogen, dochter is 18 maanden bijna.
    Wij hadden wat lekkers, drinken en een nieuw boekje mee. Ook wat om te kleuren en de tablet met wat filmpjes.
    De zappelin app is wel leuk, als je van te voren de fimpjes aanklikt, kun je ze later offline ook bekijken.

11. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    4,250
    684
    113

Oh ja wij gaan naar playa de las americas! we zitten in een bungalowpark! is dat plaatstje wat?

12. dromer28

dromer28 Actief lid

Dec 7, 2009
    383
    0
    16
    NULL
    best
    Ja hoor is een leuk druk plaatsje is de hoofdstad. Leuke lange boulevaart en veel lekkere restaurants.
    Wij zitten eigenlijk op de hoek rechtsaf zitten we aan het begin van playa de las americas en linksaf zitten we in costa adeje dus wij kunnen de drukte of de rust opzoeken.
    Maar alles is prima te lopen daar wij zijn toen we in playa de las americas zaten ook te voet naar de haven van costa adeje gelopen. Dus het is allemaal goed te doen.

13. Ismene

Ismene Actief lid

Apr 17, 2013
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Flink wat te eten! Bij onze 10-uur durende vlucht had onze zoon van 14 maanden geen recht op een maaltijd, alleen op babyvoeding (en dat stadium is hij echt wel gepasseerd). En dan liefst iets wat niet teveel knoeit en heel langzaam eet ;)

Magic board en een Kiekeboe-boekje van de HEMA waren hier een groot succes. Verder lekker door het gangpad laten kruipen. Op de (grotere) vliegvelden heb je trouwens speelhoeken voor dreumesen en peuters, daar kun je ze zichzelf lekker laten afpeigeren voor de vlucht.

14. dromer28

dromer28 Actief lid

Dec 7, 2009
    383
    0
    16
    NULL
    best
    Even een upje

15. dromer28

dromer28 Actief lid

Dec 7, 2009
    383
    0
    16
    NULL
    best
    Iemand nog andere tips. Graag ook andere dan voor de vliegreis, bijv. wat in de toilettas, koffer van de kleine en nemen jullie ook veel speelgoed mee, en zwemluiers.

16. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

Nov 13, 2011
    1,338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn vorig jaar gaan vliegen toen was onze kleine man 13 maanden wij hadden o.a mee:

neusspray
    paracetamol
    themomether
    evt hoestdrank
    pleisters
    ontsmettingsspray

evt beleg voor op brood voor de kleine
    was hier erg succesvol
    pindakaas
    klein potje appelstroop

fles diksap
    bambix
    groeimelk (je weet nooit wat voor melk er is)
    Potjes eten
    Flessenwarmer of waterkoker (om water te warmen voor water om melk te maken en pap) en potjes te warmen.

Ik wilde niets aan het toeval over laten dus echt veel meegenomen.

Voordat wij gingen ontbijten maakte ik voor de kleine man pap op de kamer en gaf dat nog op de kamer.

avond eten net zo . een potje eten op de kamer
    en een toetje bij ons aan tafel.
    tussen de middag at hij gewoon brood.

De nodige speelgoed namen wij mee.
    idd zwemluiers en zwembroek
    badponcho

wij haddem ook een uv strandtentje mee waar onze kleien man heerlijk in heeft gespeeld en geslapen bij het zwembad.

ik had ook van een oude handoek een soort hoes gemaakt voor in de buggy. was erg lekker voor hem met dat warme weer. Het gaat anders erg gauw broeien.
    voor in het zwembad hadden wij zo'n ring meegenomen waar hij in kon zitten maar dat was acheraf niet zo'n succes. hij kon namelijk daarbij niet met zn handjes in het water komen en hij wilde constand spetteren. Wij hebben toen een soort waterbootje daar gekocht.

zal eff van het tentje en bootje een foto toevoegen
    hopelijk heb je hier wat aan.

Attached Files:

• 070.jpg
      070.jpg
      File size:
      34.4 KB
      Views:
      142
    • 207.jpg
      207.jpg
      File size:
      45.5 KB
      Views:
      55
  17. dromer28

dromer28 Actief lid

Dec 7, 2009
    383
    0
    16
    NULL
    best
    Super bedankt voor de tips. Hier heb ik zeker wat aan. Heb al weer wat op mijn lijstje kunnen schrijven. Zo,n tentje ziet er ook heel handig uit ga ik ook even naar kijken liggen ze meteen uit de zon.

Mooie foto,s ook en wat een heerlijk mannetje

18. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

Nov 13, 2011
    1,338
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat tentje heb ik bij de prenatal gekocht, weet alleen niet of ze die nu nog verkopen. het zomerspul hebben ze al een beetje opgeruimd vlg mij. anders eff op internet zoeken.
    Maar dat is echt een aanrader hoor! Die had ik niet willen missen.

succes en geen dank.

19. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

Nov 13, 2011
    1,338
    0
    0
    NULL
    NULL
  20. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

May 9, 2011
    843
    75
    28
    Female
    Den Bosch
    Ik lees ook even mee, wij vertrekken eind augustus naar Tenerife. Onze dochter is dan 16 maanden.

Share This Page