Dankjewel voor je reactie. Heb wel het idee dat de losec iets doet. Maar alsof het niet krachtig genoeg is of niet lang genoeg werkt.. rond 16.00/17.00 uur begint ze te jengelen wat uiteindelijk overgaat in krijsen tot een uur of 01.00. Niet van krampjes o.i.d. echt wel van het maagzuur. Daarna valt ze van vermoeidheid in slaap. In de ochtend is ze bijgetankt en krijgt ze de medicijnen, waardoor het dus weer beter gaat. Om vervolgen rond 16.00 weer van voor af aan te beginnen. De tip van de paracetamol hadden wij ook gekregen van de HAP. Alleen in een iets andere context. 'Ooh dus jullie zijjn hier want jullie zijn het gehuil zat?' Nee meneer, mijn dochter heeft pijn en wij weten niet waardoor. ' Dan geeft u haar maar een paracetamol'. Hielp hier overigens ook niet. Morgenochtend meteen de ha bellen! Hoe is het met jouw dochtertje? Niet niks wat jullie mee maken/hebben gemaakt!
Kan je de Losec niet 's middag gaan geven? In de avond zijn alle baby's wat gevoeliger en met reflux dus helemaal. Wij gaven het altijd vlak voordat wij gingen eten, rond 17:30. Of misschien de dosis in tweeën verdelen, maar weet niet of dat zomaar kan. Zou ik even overleggen met een kinderarts. Maar zou het tijdstip van medicatie geven zeker wel opschuiven! Met Lisa gaat het prima! Ze eet ook echt heel goed. Het is ook alweer een hele tijd geleden inmiddels. Wel lief als ze een foto ziet van haarzelf met sonde: toen kon ik niet zo goed eten. Maar nu wel!!! Zo lief!
Dat zou zomaar kunnen haha! Om 15.00 uur naar de ha. Ben benieuwd. Net ook gebeld door cb arts. Die zijn hier echt heel erg meedenkend en behulpzaam.. tot nu toe in ieder geval Zij is niet helemaal thuis in dosering van medicatie, maar zij vermoedt dat het te laag is. Zij gaf aan dat ik dit moest neerleggen bij de ha en dat zij de ka hier over moet bellen. Ook denkt de cb arts niet aan kma, want dan zou die friso allergy care al heel wat moeten doen. Iemand een idee welke voeding we dan kunnen gebruiken? Nutriton bevalt totaal niet. En hiervoor friso comfort, dat was hem ook niet echt. Van beide raakte ons meisje verstopt. Voorlopig nog wel de friso AC. Heb nog een doos en wil niet meteen weer overstappen.
Pffff. Net bij de ha geweest. De medicijnen hadden al zijn werk moeten doen. Het is geen reflux volgens haar. Ik heb gewoon een huilbaby... Nou daar geloof ik niet in! Wel een verwijzing voor de ka. Vrijdag 14.45 uur kunnen we terecht.
Een baby huilt niet zomaar.... Bij Lisa was het heel heftige reflux. Toen de voeding in een uur inliep (sonde) ging het wel goed. We hebben het in stappen kunnen versnellen naar een half uur. Maar als de voeding sneller dan in een half uur erin ging, kwam de onrust weer. Met een borst/fles is dit natuurlijk niet te doen, in een half uur een fles geven. Dus ik geloof best dat het reflux kan zijn en dat de medicijnen niet voldoende helpen. Hoop dat de kinderarts jullie kan helpen!
Wat Snoopy1979 ook zegt, een baby huilt niet zomaar, vind ik. Fijn dat je wel bij de KA terecht kan! Over voedingen weet ik niet zoveel, geef bv. Maar te vaak wisselen van voeding, doet ook geen goed voor de darmpjes. En ik ben bij een lactatiekundige geweest toen we nog niet precies wisten wat er aan de hand was en zij was absoluut tegen het indikken van voeding bij reflux. Dat hebben wij dus niet gedaan. Hier geen KMA, hoewel ik soms nog wel een beetje twijfel, maar dan is het in kleine mate. Ze heeft namelijk kleine plekjes huiduitslag... KMA komt namelijk met meer symptomen, zie je daar iets van terug? Huiduitslag, constant verkouden, hoesten, rode oogjes, zoiets?
Fijn dat je naar de KA mag, kun je wat de huisarts gezegd heeft ook ene oor in en andere oor uit laten gaan... Hier werkte zantac (zelfde werkzame stof als ranitidine) niet goed. Had het 'geluk' dat het ook de hartritmestoornis van onze jongste nog triggerde, dus iom de kindercardioloog toen snel op nexium. Hielp na even opstarten goed, maar na een tijdje weer minder en toen de dosering iets opgehoogd en in tweeen gesplitst, (van 1 keer per dag 7,5 mg naar 2 keer per dag 5 mg). Is nog steeds nodig: laatst geprobeerd of we weer naar 1 dosis per dag konden, maar dan is de nacht wee veel onrustiger. Van nexium kreeg ze wel verstopping, dus daarvoor forlax gekregen en dat werkt goed. De verstopping verergerde de reflux weer, (want voeding kan dan onvoldoende doorstromen door het spijsverteringskanaal), maar met de forlax junior erbij gaat dat goed. Verder bedje ophogen, buikligging (ook 's nachts, vanaf 5 weken), goed laten boeren, rechtop houden na de voeding voor 30 minuten. Hier in combi met KMA. Ik zou met de kinderarts even overleggen of je op AC mag blijven tot alles onder controle is en dan pas provoceren. Nu over op andere voeding en starten met andere medicatie is niet handig: als het dan onrustig blijft, weet je nog niet of de medicatie dan gewoon niet werkt, of dat dat nieuwe onrust is van toch niet tegen gewone voeding kunnen... Vooral steeds, (hoe moeilijk soms ook, omdat je alles in 1 keer NU opgelost wilt hebben natuurlijk!), alles met 1 stap tegelijk veranderen, zodat je steeds kunt zien wat die ene verandering wel of niet teweeg brengt.
Wat een lieve mensen in het ziekenhuis. In het kort: ons meisje heeft een hele tijd zo'n last gehad van haar nekje, waardoor zij niet kon slapen van de pijn. Hierdoor is ze oververmoeid geraakt. Dit verklaart haar onrustige gedrag, want ze werd enorm prikkelbaar! Door haar onrust kwam haar voeding omhoog en dit ging natuurlijk op een gegeven moment zeer doen aan haar slokdarm. Daardoor niet kunnen slapen etc.. Cirkeltje is rond! De cirkel moet natuurlijk doorbroken worden. Dit gaan we doen met behulp van de losec. (Die dus echt wel zijn werk doet) en het toepassen van rust, regelmaat, ritme en zo weinig mogelijk prikkels Klinkt allemaal heel mooi hoor, eerst zien dan geloven . Nog tips? Want het eerste puntje, het bedje, was al meteen een strijd haha. Wel laten huilen? Niet laten huilen? Puckababy? ...?
Goedemorgen, Fijn dat je goed geholpen bent in het ziekenhuis! Dat zijn best wel persoonlijke keuzes. Ik ben absoluut niet van het laten huilen bij zo'n kleine baby. Onze dochter is inmiddels ruim 7 maanden en tegen die tijd hoor je beter of het serieus is of aandacht of jengelen. Maar voor de pak 'm beet 6 en een halve maand liet ik haar absoluut niet bewust huilen. Hier hebben we ingebakerd met Paccodoeken, hele fijne ervaring mee! En rust en regelmaat zeker! Zal misschien af en toe lastig zijn voor jezelf, maar laat je leiden door je kindje. Dat doen we hier. Dus als het voor haar tijd is om te slapen, slaapt ze in haar bedje. Duidelijk voor haar. Ook al moet ik dan een afspraak afzeggen of later boodschappen doen. Zijn we ergens op visite of in een winkel oid en ik merk dat het haar te veel wordt, dan gaan we. 't Is voor jezelf even aanpassen, maar voor je kindje zoveel fijner! En probeer de dingen die je doet in een vaste volgorde te doen (slapen-luier-voeden-spelen-slapen oid) dan weet je kindje wat er komen gaat. Ook in het dag ritme, probeer bijvoorbeeld een vast moment te vinden voor boodschapjes. En dat is dan niet een vast moment op de klok, maar een vast moment in het ritme van je kindje. Dus altijd na het tweede slaapje boodschapjes doen en na het vierde slaapje in bad, ik noem maar wat geks. Hopelijk gaat het snel beter, succes!
Dankjewel voor je reactie. Reflux lijkt onder controle, voor zo ver het dat dan is geweest. Meisje is gewoon oververmoeid. Zo moeilijk om te zien dat ze zo moe is, zo graag wil slapen en het gewoon niet lukt! Weet niet of ik mag linken, maar via google - Isala rust en regelmaat kom je op een pdf-link. Precies de beschrijving van mijn dochter. Vanaf vrijdag inderdaad bezig geweest met alle tips (voor zo ver we dat nog niet deden) luier - voeden - kroelen - moe? naar bed. Alleen erg lastig dat mevrouw niet in slaap valt. Ik blijf op de bovenverdieping en heb al van alles geprobeerd, maar het lukt haar maar niet om dat laatste stapje naar lekker slapen te maken. Zo lastig...
Joh, maar je kleintje is nog maar een week of 7? Dan lukt het heeeeeeel veel kinderen nog niet zelf hoor! Vaak pas met een maand of 3-4, dat zelf in slaap vallen lukt. Tot die tijd mogen ze ook best even bij jou op de arm in slaap vallen, dat ritme van zelf in slaap vallen, komt dan echt wel. Misschien heb je ook nog wat aan 'baby in een droomritme' van Stephanie Lampe. Een moeder met 3 refluxbaby's, die de nodige tips geeft over hoe je kunt komen tot een baby die zelf in slaap valt in bed, zonder dat je hoeft laten huilen.
Boek heb ik zondag besteld, komt morgen binnen haha! Het gaat mij er trouwens niet om dat ze per se alleen en in haar bedje slaapt hoor, maar gewoon dat ze uberhaupt slaapt. Ook op mijn arm of tijdens het wandelen super onrustig!
Slaapt ze op haar rug? Probeer dan eens op haar buik. Dat is bij reflux meestal veiliger en heeft hier een enorm verschil gemaakt!