zoveel zorgen om zo'n klein mensje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door knor1981, 4 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    N is nu 17 weken. Vanaf week tien al verkoudheid / benauwdheids klachten.
    Al een paar keer bij consultatiebureau en huisarts geweest maar er is niet echt een verklaring / oplossing voor.

Nu heeft ze maandag de enting gehad en vanaf die tijd vind ik haar benauwder als eerst. Je ziet ook dat het buikje onder de ribben meer intrekt met ademen.

Ook zit ze steeds weer tegen verhoging aan. Nu net weer 38 graden.

Ik zou het liefst de hele nacht langs haar bedje willen blijven zitten om te kijken hoe het gaat. Erg he. Ben ik nu overbezorgd?

2. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Ik wilde even zeggen dat ik je helemaal niet overbezorgd vind hoor! Je wilt gewoon dat je kindje zich goed voelt en met de klachten die ze heeft kan ik me goed voorstellen dat je er meer op let! Succes, hopelijk wordt het snel beter!

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Welnee. Niet overbezorgd. Gewoon bezorgd, zoals we allemaal zouden zijn. Vooral zo jong.
    Of het nou terecht is of niet.
    Beterschap!!

4. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Als jij er de hele nacht naast wilt zitten, moet je dat vooral doen. Hopelijk val je zelf in slaap.
    Je bent moeder dus niets is over bezorgd!!
    Heel veel beterschap gewenst voor die kleine..

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.916
    3.937
    113
    Wat raar dat ze er niks aan kunnen doen. Een kindje hoort niet benauwd te zijn!
    Mijn zoontje ademde in het begin erg snel en onregelmatig, zijn daarvoor twee keer bij de kinderarts geweest. Was uiteindelijk niks (onrijpheid van het ademhalingsstelsel) maar de ha wilde geen risico nemen en heeft ons doorgestuurd.
    Een aantal weken later vond ik hem erg benauwd, ook intrekken onder de ribbetjes. Ha heeft hem toen een kuur voorgeschreven.

Dus een baby met verhoging en zichtbaar benauwd, nou ik zou nog maar eens bellen denk ik!

6. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Als die intrekkingen heeft zeker even bellen en zijn saturatie laten meten hoor mijn zoontje met 7 weken rs virus gehad en ook die intrekkingen
    En als zo klein zijn liggen ze bij mij en als ze ziek zijn helemaal ik word dan meteen wakker als raar ademen of iets je slaapt daar op

Mijne zijn nu wat ouder 8.7.5 en 8 maanden maar als eentje ziek is komt die bij mij op kamer met matras

Je moet naar je gevoel luisteren

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik zou naar een andere arts gaan. Een baby hoort niet benauwd te zijn, en dat kan zeker wel iets aan gedaan worden.

8. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    De diagnose van toen was happy weezer. Heb astma Pufje gekregen en moest maar kijken of dat hielp maar heb geen verandering gezien dus die hebben we niet meer gebruikt. Nu zit haar neusje helemaal dicht en moet ze dus door de mond ademhalen. Vanmorgen wel weer gewone temperatuur.

Als ze die intrekkingen maandag nog heeft dan bel ik de huisarts maar weer voor de zoveelste keer. (mits het niet erger word dan bel ik de hap dit weekend nog)

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Spray je met zoutoplossing? En stoom je, door naast/onder een hete douche te gaan zitten?

10. Vintage35

Vintage35 Bekend lid

7 mei 2015
    909
    885
    93
    Even goed opletten of ze ook intrekkingen heeft bij de sleutelbeenderen. Als dat zo is moet je wel even contact opnemen.

11. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Gebruik je ook een neuspeertje om haar neus leeg te maken? en inderdaad zoutoplossing?

12. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    En let ook op of ze "neusvleugelt" bij het ademen. Dan zeker niet wachten en echt de hap bellen.

13. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Bij benauwdheid met intrekkingen zou ik sowieso naar de hap gaan. Zeker als ze nog zo klein zijn. En misschien toch nog eens proberen of de puf nu helpt. Puffen zonder speentje in en zoveel mogelijk recht op, zeker niet liggend.

14. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Was met mijn meissie ook zo..
    Uiteindelijk werd het zo erg dat ze zowat stikte in dr eigen hoest terwijl k maandag al naar de hap ben geweest en ze daar puffers heeft gehad.
    Ze is sinds donderdagnacht opgenomen met het rs virus. Daarbij drinkt ze ook veel te weinig.
    Mijn advies als je het niet vertrouwd aan de bel trekken en desnoods je kindje op laten nemen ter observatie.
    Liever het zekere voor het onzekere nemen en liever te vaak als te weinig aan de bel trekken!
    Als k je verhaal zo lees precies hetzelfde bij mijn dochter en zou ik echt niet afwachten maar gewoon de hap bellen en zeggen dat je je er beter bij zou voelen als ze even nachtje word opgenomen ter observatie.. in mijn ogen is een kindje op dat moment beter af in het zkh waar ze goed in de gaten word gehouden als thuis, zeker met die benauwdheid!
    Sterkte!

15. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Bij twijfel altijd bellen. Hier waren er ook intrekkingen van de borstkas 3 weken geleden. In combinatie met blafhoest bleek het pseudokroep te zijn. We waren op vakantie en daar is mijn zoontje toen opgenomen in het ziekenhuis.

16. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.329
    10.295
    113
    Vind je absoluut niet overbezorgt. Als de kleine nog zo benauwd heeft zou ik toch hap bellen.
    Nog verhoging? Drinkt nog wel goed?

17. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Verhoging inmiddels niet meer maar verleden week kwam en ging het ook steeds. Benauwdheid is iets minder nu maar ik vind dat dat hoesten, proesten, piepen en rochelen nu wel lang zat geduurd heeft. Is al zeker 8 weken bezig. Steeds weer klein beetje beter en dan word het weer even minder.

18. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Sinds een week of 7 heeft je kleintje deze klachten, waarvoor geen verklaring, zeg je. Maar het valt wel helemaal samen met het griepseizoen.
    Ik zou denken dat, hoe vervelend ook, het er wel een beetje bij hoort.
    Het moet natuurlijk niet te erg worden, en als ze er teveel last van heeft, moet er wel iets mee. Maar verhoging is heel normaal.

19. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Toen mijn zoontje benauwd was en piepte, moest ik gelijk bij de hap langskomen. Daar kreeg ie een maskertje op om zijn longetjes te openen en een ab kuur. Verkoudheid en verhoging is niet zo een ramp, maar vind het wel raar dat ze niks tegen het benauwde doen of er in ieder geval goed naar kijken waar dat vandaan komt.

20. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Heb morgen weer een afspraak bij de huisarts. Ze gaat nu ook slecher drinken.
    Gelukkig heeft ze met haar 7.5 kilo genoeg bij te zetten maar wil nu toch echt weten waarom het allemaal zo lang duurt.

Deel Deze Pagina