Verborgen reflux - terug thuis na opname en radeloos :(

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Belle1984, Sep 7, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,814
    5,951
    113
    Female
    Hier 7 maanden doffe ellende, door laaate diagnose en.toen medicatie die niet hielp.
    Na overstap op Nexium/Motilium.....weg klachten, hallo blije blije baby
    Wellicht iets om te proberen...

2. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    O meissie :( leg de schuld niet bij jezelf neer.. J bent gwn op en radeloos! Hoop dat er snel duidelijkheid komt en dat t gene wat nodig is jullie kindje vd klachten af te helpen toe mag slaan!
    Sta je zelf toe f een potje te huilen, dat lucht op

3. Celika

Celika Fanatiek lid

Jul 15, 2013
    1,893
    381
    83
    Female
    Dicht bij de zee
    Dit lijkt ons verhaal wel.
    Hier een zoontje met KMA.
    Hij brulde/schreeuwde van voeding tot voeding vanaf dat hij 2 dagen oud was tot 6 weken en soms sliep hij in de nachten omdat hij zo oververmoeid was. Ook opname in het ziekenhuis gehad en ze wilde hem alleen maar rust geven wat trouwens niet geholpen heeft. Wij zijn toch op pepti overgegaan en na 1,5 week hadden wij een totaal ander zoontje.
    Wij lopen bij een kinderarts en die gaf aan dat een bloedtest onder de 4 jaar niks kan opleveren alleen een provocatie test kan KMA aantonen.

Ik weet dat jullie niet meer weten wat te doen maar geef jezelf niet de schuld. Dring er wel op aan dat ze alles onderzoeken en desnoods overgaan op een dieet zonder koemelk enz ivm borstvoeding.
    Je weet dat er iets niet goed is dus sta op je strepen heb ik hier ook gedaan!!

4. Belle1984

Belle1984 Actief lid

Jan 14, 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik eet geen zuivelproducten om kma uit te sluiten en merk geen verbetering. Zonet had ik borstvoeding gegeven en na een uur sliep ons meisje nog niet. Dus dachten ze hier dat ik niet genoeg melk meer heb door de vermoeidheid en spanning. Dus kreeg ze nog een flesje AR pap en dat heeft ze volledig opgedronken. Ze slaapt al sinds 13 uur... Misschien moet ik me erbij neer leggen dat flesjes voeding voor haar nu beter zijn... Ik moet vanavond naar de huisarts omdat de kinderarts vermoed dat ik balanceer op het randje van een post natale depressie. Ik heb zojuist een beetje geslapen en voel me tenminste al wat rustiger. Bedankt iedereen voor de lieve reacties, dat doet echt deugd.

5. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Zou ook nog van invloed kunnen zijn idd
    Ik had ook teruglopende bv zonder dat ik t wist n zl was erg onrustig n wilde continue aan de borst
    Niks geen regeldagen ed

Wat betreft zuivel, t zit ook in brood taart koekjes ed he?
    Maar waarschijnlijk heb j j daar over ingelezen

Veel sterkte
    Fijn dat j hier steun vind n dat n dutje j goed heeft gedaan

6. flippo

flippo Actief lid

Dec 3, 2010
    396
    5
    18
    NULL
    NULL
    hoe is het nu?

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,814
    5,951
    113
    Female
    #47 Zoe123, Sep 11, 2014
    Last edited: Sep 11, 2014

Jouw verhaal is ons verhaal, alleen duurde het hier ruim 6 maanden voordat er
    iets gebeurde. Je kan je voorstellen hoe het toen ging met mijzelf en zoon.....:(

Goh, waarom verbaasd het me nou niet dat ze in het ziekenhuis meteen naar een fles
    grijpen...
    Toen zoon werd opgenomen (ivm heftige reflux klachten), was de eerste vraag:wellicht krijgt hij niet genoeg. TE bizar voor woorden, zoon was een beer. Ik werd niet geloofd, dus dan maar de godganse dag wegen voor en na de voeding.
    Zoon was toen al bijna 7 maanden. Uiteraard kwam naar voren dat hij prima dronk.
    Maar toch onrustig was na de voeding. (En als mijn productie niet optimaal was geweest, waarom dan flessen geven ipv focussen op de boel weer goed te krijgen????)
    Dus tja, toen moesten ze echt een andere richting op.

Dat jouw kleintje na de borst nog zo een fles naar binnen klokt, logisch, dat hoort
    bij reflux. Veel willen drinken.
    En dat ze daarna in slaap viel, ook logisch. Een overvolle buik en ze zal wel kapot geweest zijn..

Laat je niet te snel wijsmaken dat het aan jouw voeding ligt. Hier kreeg ik te horen dat ik niet vaker dan 5 x per dag mocht voeden. En dat terwijl bij reflux kindjes juist gebaat zijn bij kleine slokjes..
    De meeste KA's weten weinig tot niets over borstvoeding, hoe gek dat ook klinkt.

Hopelijk komt er snel een oplossing.
    Je zou, als je in het ziekenhuis bent, eens kunnen informeren of er een LK werkzaam is. En met haar bespreken hoe het gaat.
    Tuurlijk, je productie kan zeker wat minderen door stress. Maar deze klachten
    zijn al een tijd geleden begonnen, dus dat heeft er verder niets mee te maken.
    Én je eet koemelk vrij. Dus zeker in combi met reflux krijgt ze nu echt de beste voeding.

En tenslotte, hier werkte de combi nexium/motilium!
    Zantac en losec deden.niets.
    Ik merkte na enkele dagen al verschil!

Succes

8. Belle1984

Belle1984 Actief lid

Jan 14, 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    We vetrekken zometeen naar huis. Haar reflux is helemaal onder controle met de flesjesvoeding in combinatie met zantac. Ze krijgt nu NAN AR 1. Ze heeft vannacht van elf tot zeven geslapen en dan moesten we haar van de verpleging wekken. Nu ze flesjes krijgt, kan mijn man (die toch weinig slaap nodig heeft) makkelijk de laatste voeding geven en dan kan ik wat bijtanken. We hebben hier in het ziekenhuis ondervonden dat onze meid nu eenmaal niet veel slaap nodig heeft overdag. Ze heeft gisteren verspreid over de hele dag misschien vier uurtjes geslapen. Maar dan wel een heel goeie nacht. Vandaag heeft ze tot nu toe al wel wat meer geslapen, maar ze zal ook zeker nog aan het aanapssen zijn aan de flesvoeding en een ritme aan het zoeken zijn. Ik ben blij dat we naar hier gekomen zijn, ons meisje lacht telkens wanneer ze wakker wordt en ziet er vrolijk uit. En met de overschakeling naar flesjes, wil ze nu eindelijk ook een speentje!

Enige minpunt is dat ik nu twee keiharde pijnlijke borsten heb... Nog even mijn doorbijten en genieten van een mooie boezem, over een paar dagen zullen het waarschijnlijk theezakjes zijn:)

We gaan wel nog KISS laten onderzoeken, want er zijn wel dingen die herkenbaar zijn bij onze dochterje, maar het huilen is voorbij en daar zij we dolblij om!

9. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Wat fijn dat het goed gaat nu. Wat een opluchting dan hè? Ik heb toen ook overwogen om NAN AR1 te gaan geven, schijnt zo goed te helpen bij reflux.

Hopelijk blijft de rust nu bij jullie en kunnen jullie gaan genieten.

Succes, Charlie

10. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Wat fijn dat er wat meer rust is! Zit er een verschil in in vergelijking met nutrilon A.R? Geef je dan nu volledig ar voeding? Ik heb het hier namelijk ook 1 fles geprobeerd maar het was zo dik! Nu 2 schepjes standaard en 2 nutrilon ar hrb het idee dat het helpt!

11. Charlie007

Volgens mij is Nan AR een voeding die pas dik wordt in de maag. Het is dus niet op basis van Johannesbroodpitmeel...

12. Belle1984

Belle1984 Actief lid

Jan 14, 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja, volledig flesvoeding met nan AR 1. Ik heb net even gekeken op de verpakking en er zit geen johannesbroodpitmeel in, wel aardappelzetmeel. Je ziet echt goed verschil het met borstvoedingsmelk, deze pap is dikker. Gelukkig heeft ze voorlopig geen krampen van de omschakeling. Ik ben echt tevreden met de verbetering!

13. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Nan AR is niet een voeding die pas dikker word in de maag.
    Hier heeft het bij mijn zoon super geholpen, heb ze zelfs al thuis liggen voor als dochter ook zou beginnen.

14. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,814
    5,951
    113
    Female
    Hoe ben je aan het afbouwen?
    Keiharde borsten?:$:(
    Dat is zo ontzettend niet de bedoeling!
    Heel, heel goed oppassen hoe je dit aanpakt, je moet er vanuit gaan
    dat je minimaal 5a6 dagen per voeding moet uit trekken.
    Dus theezakjes in een paar dagen, nee.
    Je borsten moeten wennen aan het feit dat er minder melk gemaakt hoeft te worden.
    Doe je dat niet rustig aan, dan krijg je een borstontsteking.
    En dat is geen pretje.

15. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    O meissie wat fijn! Ben blij voor jullie!

16. Belle1984

Belle1984 Actief lid

Jan 14, 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben gestopt zonder afbouwen. Zowel de kinderarts als de huisarts en de verpleegkundingen op de dienst materniteit zeiden dat dit kon. Mijn borsten zijn vandaag (zondag) niet meer pijnlijk, nog wel een beetje hard. Ik heb woensdagochtend de laatste keer borstvoeding gegeven. Op de dienst materniteit werd me aangeraden om niets te doen, niet kolven, geen warmte, enkel pijnstillers nemen of koude compressen leggen. Ik heb gewoon hun advies gevolgd..:(

17. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,814
    5,951
    113
    Female
    #57 Zoe123, Sep 14, 2014
    Last edited: Sep 14, 2014
    :$ :(

Voor alle duidelijkheid, fijn dat het verder zo goed gaat nu. Ik he in jouw schoenen gestaan dus ik weet hoe het is. Het is geweldig, dat er een oplossing is gevonden,daar gaat het niet om.

Maar dit advies is zonder overdrijving klachtwaardig. Zelfs op sites van kustvoedingsfabrikanten lees je dat je voorzichtig moet afbouwen.
    Dat jij, op deze termijn (qua leeftijd van je kindje), geen borstontsteking hebt gekregen, is een klein wonder. Omdat jij besluit niet meer te voeden, per direct, betekend dit niet dat je borsten er ook maar meteen mee stoppen?!?!
    Melk wordt nog aangemaakt, maar je borsten niet meer geleegd. Waar moet die melk naar toe? Op die manier kun je last krijgen van verstopping in de melkkanaaltjes, en voor je het weet :borstontsteking.De meeste vrouwen doen er weken over om veilig af te bouwen. Dat KA, HA en verpleegkundigen je zo geadviseerd hebben is gewoon schandalig. Je had wel ee abces kunnen krijgen..:) (believe me, dat wil je niet)
    En dan vraagt men zich af, hoe kan het toch dat de bv cijfers zo laag zijn...vanwege dit soort ongeschoolde figuren dus;)

Maar geen verassing. Het is wat ik al in een eerdere post zei: de kennis vanuit de medische wereld schiet ernstig te kort. De borstvoeding krijgt de schuld. Daar zal het wel aan liggen. Naar een oplossing wordt niet gezocht, doe maar een fles.
    Terwijl je juist bij de basis zou moeten beginnen.

Voor nu, harde plekken voorzichtig weg masseren onder de douche. Of evt kort kolven. Hou je borsten goed in de gaten. Harde borsten is gewoon niet goed.Een beetje gespannen oke. De druk moet er af.De kanaaltjes schoon.
    Ook voor de vorm van je borsten is rustig afbouwen beter.
    Succes!

18. Belle1984

Belle1984 Actief lid

Jan 14, 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    De artsen hebben de keuze volledig aan mij gelaten. Ik voel me wat knullig dat ik hun raad niet in twijfel getrokken heb, maar ik heb uiteindelijk beslist waar ik mij het beste bij voelde. Ik was van plan om tot eind september borstvoeding te geven, maar ik was zo doodop en zag dat ons kindje met de dikkere pap wel geholpen leek te zijn. Ook voor de rust in ons gezin leek overstappen naar flesjes gewoon de juiste keuze. Dus ik wilde niet meer krampachtig vasthouden aan de borstvoeding. Ik moet begin november weer aan het werk en wil graag dat ons kindje en ik nu nog een aantal weken van elkaar kunnen genieten, na een lijdensweg van tien weken. Mijn borsten hebben bijna volledig weer hun normale uitzicht en zachtheid, maar zoals ik zei, ik voel me best stom dat ik het zelf niet beter onderzocht heb. Ik was op dat moment gewoon zo doodmoe dat ik gewoon vertrouwen heb gehad in mijn HA en KA, want ik ben wel tevreden van hun werk. Blijkbaar misschien niet helemaal terecht...

19. Charlie007

Belle, ik denk dat het goed is dat je je gevoel gevolgd hebt en het advies heb opgevolgd mbt stoppen met borstvoeding. Het is heel belangrijk om na al die weken een balans te vinden want anders duurt het te lang en raak je te oververmoeid en dat is niet handig als je weer aan het werk gaat. Er komt al zoooo veel op je af na de geboorte van een kindje. Ze worden ook groot op flesvoeding.

Hier ben ik ook na 4 weken gestopt met bv omdat het gewoon te hard stroomde en onze dochter zich er totaal in verslikte en veel last had van verborgen reflux ook met veel slijm en bijna stikken. Met Friso comfort, dikkere voeding uit flesje en Zantac hadden we binnen 4 dagen een heel ander vrolijk kind. Samen met inbakeren en rust en regelmaat ging het toen wel goed.

Inderdaad hadden ze je wel wat meer kunnen begeleiden in het afbouwen, want er zijn mensen die snel borstontsteking krijgen als ze zo maar stoppen of wat dan ook. Maar weken doen over het afbouwen is niet bij iedereen het geval denk ik. Ik was na 7 dagen afgebouwd.

Bij ons tweede kindje gaf ik geen borstvoeding maar had ik op dag 4 enorme stuwing. Toen heb ik de boel ingepakt en onder de douche steeds zachtjes harde plekken weggemasseerd en de ergste druk er af gehaald. Al snel nam de productie af. Maar wellicht is dat anders dan wanneer de voeding al weken op gang is.

Fijn dat het nu goed gaat!

Veel succes verder.

20. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,814
    5,951
    113
    Female
    Jouw keuze om over te stappen en daaruit vloeiend hoe het nu gaat, super dat er rust is.Dat je eindelijk kan gaan genieten:)
    Nogmaals, ik heb in jouw schoenen gestaan, bijna 7 maanden, dus ik herken alles, de vermoeidheid, de wanhoop....afschuwelijk!
    Hopelijk blijft het goed gaan, en is de reflux dan nu onder controle

De adviezen van de artsen zijn schandalig.
    Je had hondsberoerd kunnen worden. Een abces kunnen krijgen.
    Haal het thema borstvoeding weg, en vervang het met een ander medisch advies.
    Fout is fout. Dat is jou absoluut niet aan te rekenen!!
    Je komt bij een arts en gaat er vanuit dat deze de expert is.
    Zelf heb ik ook ondervonden dat een KA dat dus niet is, hoe bizar ook.
    Ik vind het gewoon treurig dat er zo weinig kennis is, en onbegrijpelijk, we hebben het hier over babyvoeding.Hoe dat werkt bij mama is daar onderdeel van.

Share This Page