Hallo allemaal ! Onze dochtertje is nu 4 weekjes oud en woog vorige week 4,40 kilo. Ze krijgt flesvoeding waar ze stipt om de 3 uur om vraagt ze drinkt dan soms 100ml en soms 135ml per x , ik heb begrepen dat je maar een x aantal flesjes per 24 uur mag geven. Dus als zei van 6 uur sochtends tot de volgende dag 6 uur sochtends om de 3 uur wilt eten zijn dag 8 flesjes in totaal ongeveer 800-1080ml. Is dit goed/teveel? ze slaapt snachts dus ook niet door en ook snachts is het stipt om de 3 uur. Ik heb al een speciale speen waarmee ze langzamer eet ze doet zoiezo minstens 20 mn over een fles en soms zelfs 45 mn. Ik had ergens gelezen iets over voeding voor hongerige baby's , is mijn baby dus een hongerige baby ? En hoe geef ik die voeding precies ? Veel liefst xx
Beste Vintagebaby, Volgens de richtlijnen mag jouw kindje per etmaal 150 ml voeding per kilo lichaamsgewicht. Dit kun je delen door het aantal voedingen. Zij krijgt dus nu te veel voeding binnen. Heeft zij echt honger of kan het zuigbehoefte zijn. Kleine kindjes hebben erge zuigbehoefte. Misschien kun je haar een speentje aanbieden. Mocht zij echt honger hebben, dan zou ik contact op te nemen met het consultatiebureau. Zij kunnen jou adviseren hoeveel jouw kindje max. mag drinken en of het beter is om over te stappen op een voeding voor hongerige kindjes. Groet, Anne