Syndroom van Down

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Butterfly, 29 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Hoi allemaal,

Dinsdag ben ik bevallen van een prachtige dochter. Al snel na de bevalling kregen wij te horen dat ze n.a.v. lichamelijke kenmerken het sterke vermoede had dat ze het syndroom van Down had. De volgende dag is er bloed afgenomen en vandaag kregen we de uitslag dat het inderdaad zo is.

Ik vroeg mij af of er nog andere mama's op dit forum zitten met een kindje van Down. Er komt natuurlijk veel op je af en het lijkt mij fijn om met andere hierover te hebben.

We zijn echt gek op haar en van familie en vrienden krijgen we alleen maar leuke en lieve reacties! Haar grote zus is super trots en we kunnen niet wachten tot ze mee naar huis mag. Op dit moment ligt ze nog in het ziekenhuis i.v.m. zuurstofgehalte in haar bloed. In het ziekenhuis worden we goed geholpen en begeleid. Schatten van verpleegkundige en artsen. Ik mag zelf ook in het ziekenhuis blijven zodat ik bij haar kan zijn en elke voeding zelf kan geven (ik geef borstvoeding).

2. misa

misa Niet meer actief

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!

Maar och jeetje.. Wat schrikken zeg...! Hier geen ervaring, maar ik wil je veel succes, sterkte en vooral veel geluk en plezier wensen met jullie meisje. :)

3. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    hier ook geen ervaring

maar wil je wel feliciteren met je dochter
    ik hoop dat je meiden vind waar je je ervaringen mee kan delen
    en geniet lekker van je dochters

4. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    ook hier geen ervaring maar wel echt een dikke proficiat met de geboorte van je/jllie dochter en zusje.

5. joly

joly Lid

29 jul 2011
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    gefeliciteerd met je dochter! succes deze periode enneh kindertjes met down zijn vaak heel sociaal :) dat kan weer een voordeel zijn.

6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je dochtertje!

Heb er zelf geen ervaring mee, maar op een basisschool waar ik stage liep zat ook een kindje met het syndroom van down, was een van de meest populaire kinderen uit de klas! Het meisje was namelijk altijd vrolijk en erg sociaal.

Hoplijk mag je dochtertje snel naar huis zodat je lekker van je gezinnetje kunt genieten!

7. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Gefeliciteerd met je kleine meid en veel succes met alles wat nu op jullie afkomt.

8. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Bedankt voor jullie lieve reacties! Het is inderdaad even schrikken omdat je het niet verwacht. Maar ze is ons kindje en vanaf dag 1 heeft ze ons, en die van familie en vrienden, helemaal ingepakt :). En mama al in de buik :)

Wat leuk is om te zien is dat mijn oudste blond haar en blauwe ogen heeft en mijn jongste donker haar en ook hoogstwaarschijnlijk blauwe ogen (duurt toch nog even voordat ze hun echte kleur hebben? 6 wk toch?). Smelt..

Nou dames ik ga even wat kolven en straks naar Noa toe!

9. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met je lieve dochter! IK hoop dat het goed met haar gaat. Sinds 2 maart ben ik ook moeder van een jongen met Down syndroom. Voor ons ook even schrikken , ik heb een week lang veel en vaak gehuild, niet omdat ik hem niet lief vond maar om alles wat er op me af kwam , inmiddels hebben we alles een beetje een plekje kunnen geven en we merken dat hij het toch erg goed doet . Ik maak me wel snel bezorgd om hem , meer dan bij mijn andere 2 kinderen geloof ik. Het is best een heel gedoe met alle onderzoeken, fysiotherapie , logopedie en Downpoli, maar dat komt voor jullie nog wel. Voor nu zou ik gewoon lekker gaan genieten en een band opbouwen met je dochter. Heerlijk dat ze borstvoeding krijgt .. Als je op zoek bent naar informatie zou ik contact opnemen met de stichting Down syndroom. Verder heb ik veel gehad aan het boek "de upside van Down" en een hele leuke website vind ik "Ik Olivier". Als je meer wilt weten , hoor ik het graag , mag natuurlijk ook per PB.

10. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Hoi, Ik heb zelf geen ervaring maar wil je wel van harte feliciteren met de geboorte van je dochter

11. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    gefeliciteerd!En wat goed dat je BV geeft. Ik heb namelijk begrepen dat dat niet altijd lukt met kindjes met Down, maar dat het heel goed voor ze is. Ze krijgen er namelijk een beter reflex en spierentraining mee in de mond, waardoor ze later beter en sneller leren praten!

12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.182
    113
    Brabant
    gefeliciteerd met jullie bijzonder dochter!!! ik vind dat je er heel positief instaat! hoop dat jullie trots snel mee naar huis mag!!!

13. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Gefeliciteerd met jullie dochter, volgens mij ben je enorm aan het genieten: heerlijk!

Geen persoonlijke ervaring hier, mijn zwager heeft down, maar daar ben ik natuurlijk niet mee opgegroeid

14. Vagans

Vagans Niet meer actief

Geen ervaring maar wel Van Harte Gefeliciteerd!

15. Bri

Bri Niet meer actief

Van harte gefeliciteerd met jullie dochter en zusje!

Ik heb, ook al, geen eigen ervaring. Wel een paar vrienden met een zoontje met Down. Hij is inmiddels bijna 7. Toen hij net geboren was, kregen zij ook te horen dat hij Down had. Zij zijn daar toen erg ondersteboven van geweest, en hebben echt tijd nodig gehad om het te verwerken.
    Nu zijn ze natuurlijk helemaal gek op hem, en het is ook een lieve jongen. Maar het is niet altijd makkelijk. Hij is bijvoorbeeld nog maar net zindelijk, en ook niet helemaal. Hij gaat naar speciaal onderwijs, en gaat niet heel veel interactie aan op feestjes met 'niet-down' kinderen, maar vooral met z'n ouders. Dat hele sociale hebben ze dus niet allemaal. Net als alle andere kinderen, zijn ook down-kindjes uniek.
    Weet je, alles zal z´n eigen tempo hebben met jullie dochter. En sommige dingen zal ze misschien nooit kunnen, terwijl ze jullie met andere dingen nog enorm zal verbazen.

Ik hoop dat je hier toch nog moeders gaat vinden die wel uit eigen hand ervaring hebben. Ben ze hier eigenlijk nog nooit tegengekomen, althans niet dat mij is opgevallen...

16. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    hier ook geen ervaring, maar wil je feliciteren met je dochter. Ik vind het super als kindjes met down gewoon welkom zijn, zou hier ook zo zijn. Ik denk dat ze jullie nog vaak versteld zal doen staan.

17. Dromer

Dromer Actief lid

29 mei 2010
    152
    0
    0
    administratief medewerker
    Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!!
    Ik ben al via dit forum in contact gekomen met Nina3. Zij vertelde mij ook dat jij een berichtje op het forum had geplaatst.

Ik ben zelf 27 februari 2011 bevallen van een zoontje met het downsyndroom. Wij hadden een prima uitslag met de nekplooi en combinatietest dus het was een behoorlijke klap toen de kinderarts ons vertelde dat er verdenkingen waren op het DS. We zijn erg verdrietig geweest en nog heb ik zorgen over de toekomst maar gelukkig doet ons mannetje het onwijs goed en is een erg vrolijke baby. Wij hebben logepedie, fysiotherapie en pedagogische begeleiding aan huis. Wij hebben veel aan de informatie gehad van Stichting downsyndroom.
    Als je nog vragen hebt dan kunnen je mij een pb sturen. Ik vind het ook fijn om met andere ouders wat contact te hebben. Op hyves heb je trouwens ook een hyves "downsyndroom baby/peuter" waar ik nu ook wat contact met andere ouders heb opgedaan.

18. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Hoi Dromer,
    Bedankt voor je bericht! Ik had dit berichtje geplaatst toen we nog in het ziekenhuis zaten. Op een gegeven moment was ik zo moe dat ik geen energie had om te reageren. Nu zijn we vanaf zondag thuis en we zijn langzaam een ritme aan het zoeken :) Het is fijn dat ik jou en nina3 hier heb gevonden en om ervaringen uit te wisselen. Misschien is het een idee om hier ook een groepje op te starten? Ik weet dat ik fysio aan huis zou krijgen, ik heb alleen nog niet gehoord over pedagogische begeleiding. Misschien hoor ik daar van als we bij de kinderarts zijn geweest. Vanaf september gaat het allemaal beginnen! In oktober heb ik iig een afspraak bij de cardioloog om een echo van haar hart te laten maken. Wel spannend allemaal! Maandag kregen we ineens onverwachts bezoek van de verpleegkundige van het cb. Ze had vrijdag een brief verzonden. Was dus niet aangekomen. Zaten we daar, ik in mijn badjas, dochter in pyama.. Toen ik zei dat mijn jongste down had vroeg ze of ik wel gebruik wilde maken van het cb.. Maken jullie daar gebruik van? Ik had zo iets van: ja, waarom niet? Ze moet toch ook inentingen hebben?
    Jeetje, het is weer tijd voor een voeding! Ik kom tijd tekort :) ik wil je graag een pb sturen, zal dit binnenkort doen!

Gr.,
    Danielle

19. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Hoi,
    Ja dat hoorde ik later ook. Ze doet het echt goed. Ze drinkt heel krachtig alleen drinkt ze maar 30 cc in 45 minuten. Voor haar kost het natuurlijk veel moeite en ze hapt en drink alleen als ze echt goed wakker is. Gelukkig lukt het kolven goed dus kan ik haar ook bv met de fles geven. Ze zit nu op de 100 cc en gelukkig kolf ik dit ook per voedingsbeurt! Het is nu even aankijken hoe lang we di kunnen volhouden :)

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

WOW! Goed zeg! :D

Deel Deze Pagina