verborgen reflux, wat doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Adnalie, 25 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

ik zou niet al te veel switchen kwa voeding daar raken ze alleen maar overstuur van.
    Mijn zoontje had ook een verborgen reflux dit is aangetoond in het zkh met een meting!
    Wij hebben hem heel veel pap gegven op een lepel dat verdoeg hij beter verder dron hij uit een dokter brown fles te koop bij babyplanet speciaal voor luchtzuigen en reflux!
    Verder kreeg ons mannetje gewoon nutrilon A.R dat is gewone voeding met nutriton erdoor!
    Ik moet wel eerlijk bekennen dat bij ons mannetje zijn slokdarm zo aangtats was door het maagzuur dat hij al met 5 maanden nog maar 2 voedingen kreeg verder at hij potjes en brood!
    dat sabbelde hij dan weg dat deed ik in thee dompelen!

2. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

overigens kreeg mijn zoontje ook zantac en ben ik de veoding wel blijven verdikken omdat het anders allemaal er weer uit kwam en je zga hem dan steeds lsikken!

3. Djooys

Djooys Niet meer actief

Ook ons zoontje heeft verborgen reflux gehad. Wij zijn ook begonnen met nutriton. Hier kreeg hij erge krampen van dus al gauw mee gestopt...
    Wij zijn toen eerst gestart met Zantac, maar merkten niet echt verbetering. Daarna 1x daags Losec en vervolgens 2x daags. Zelfs dit was eigenlijk nog net niet genoeg. Rond zijn 1e verjaardag lukte het afbouwen pas! Daarvoor merkte we meteen weer verschil!

Overigens zijn we gewoon met 6 maanden begonnen met fruit en groenten eten. Hierdoor werd het zelfs tijdelijk even erger!

Wij hebben dus nooit Nutriton erbij gebruikt. Wel af en toe geprobeerd, maar hij kon er gewoon niet tegen!

Je kunt toch eerst kijken of je verschil met Zantac merkt? Ben je door verwezen naar een kinderarts?

4. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    mamavand, verdikte je de A.R. nog extra met nutriton dan?

djooys, nee ik ben niet doorgestuurd naar een kinderarts. Ik moet volgende week weer terug komen bij de huisarts.

5. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

De voeding verdikte ik niet toen hij die nutrilon A.R kreeg maar daarvoor verdikte ik het wel.
    Overigens zoals ui mijn eerder bericht blijkt wilde mijn zooontje geen flessen meer dus wij dikte de voeding in met vanille rijstebloem en gaven alles op een lepel.
    Hij weigerde de fles volledig omdat hij dit asoccieerde met pijn!
    tot op de dag van vandaag heeft mijjn zoontje nooit geen fles meer gehad!

6. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Hier kwamen we er na een tijd van drama's met de voeding achter dat het reflux was.
    Zantac gekregen en nutriton gegeven en dit hielp vrij snel.

Waar wij wel achter kwamen was dat er soms geen voeding kwam door de speen! Ook dan was het strekken en huilen, maar voor we daar achter waren!

Mijn dochter was 9 maanden toen ze eroverheen was gegroeid.

Deel Deze Pagina