altijd gezegd me hier niet druk om te maken maar nu...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door maartje25, 1 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Hallo dames

Uit ervaring weet ik dat de mensen van het consultarirburesu een beetje 'zeurpieten' zijn en ik heb altijd gezegd dat ik me daar niks van zal aantrekken als ik kinderen zou hebben... ik weet immers zelf (door mn werk) wel wat normaal en niet normaal is.

Nu was er laats een arts bij mij thuis (kennismakingsgesprek) en die wilde mn dochter wegen..prima... in 1 week tijd 400 gr aangekomen!! We sloegen beide bijna achterover. Waae ze eerst onder de lijn zat zit ze er nu op...
    De arts vroeg om de hoeveel uur ik haar voede.. om de 3.5 en snachts om de 4 ongeveer. Ik moest haar steeds wakker maken

Ik moest van haar naar om de dag 4 uur en dnachts 1x om de 6 uur. Maar ineens spantaan word ze gewoon om de 3.5 uur wakker..overdag en snachts...
    De arts zei ddat als ze boven de lijn uit kwam ik dit ook zou horen en dat vind ik moeilijk. (Ze isnpas 2 weken!!!!)

Dus ja wat nu? Gewoon om de 3.5 uur geven of moet ik iets veranderen in mn schema?
    Na mij idee heeft ze dit blijkbaar gewoon nodig?

Gr maartje

2. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Lekker je kindje blijven volgen. Een kindje van 2 weken kun je niet in een bepaald schema drukken.

3. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Zolang je niet over de max. Hoeveelheid voeding uitkomt mag je ook meerdere kleine flesjes geven. Nog veel beter en natuurlijker.

4. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Maartje geeft voor zover ik weet bv.
    Mijn kraam en ook de ka hebben gezegd dat bv baby's eerst heel erg aankomen en dat het daarna stabiliseert. Bij kv baby's is het net andersom. Lekker laten gaan.

5. DingDong

DingDong Actief lid

1 dec 2011
    154
    0
    16
    Mijn zoon kwam door bv in de 3e tot en met de 5e week ongeveer 500 gram per week aan. En hij wilde om de 2-3 uur aan de borst. Er is nooit iets over gezegd en toen ik zelf vroeg of dat niet teveel was hoefde ik er nog niet echt iets aan te doen, een week later was het minder. Hij is gewoon gezond, ik zou me geen zorgen maken en gewoon voeden als je kindje erom vraagt.

6. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    borstvoeding geef je gewoon op verzoek, zoals de natuur bedoeld is. Net als alle andere zoogdieren, die hebben ook geen weegschaaltje hoor:) Lekker langs je heen laten gaan dit onzin advies.

7. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Oooo nou als je bv geeft moet je er helemaal niet naar luisteren mijn zoon dronk dag en nacht om de 2 uur tot een maand of 6 toen zat hij inderdaad op de +1 lijn. Daarna is het wat minder geworden en nu zit hij al een hele tijd rond de -1 lijn. Bv mag altijd op verzoek zonder maximum!

8. tuc

tuc Niet meer actief

Lekker laten eten...kom op het kind is 2 weken en duidelijk maken op het cb dat je hier niet op zit te wachten en op deze manier niet meer komt.

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Geef je borstvoeding? Dan is het juist heel nirmaal! Het is (ik neem aan ook bij het cb) bekend dat kindjes op borstvoeding een vele betere start maken wat betreft aankomen in gewicht, dan kindjes op flesvoeding. Bovendien moet je bij bv wel erg je best doen om er echt 'te veel' van te geven.
    Ik zou echt proberen terug te gaan naar je eerste instelling: 'je er niet te druk over te maken'.
    Bij het cb hebben ze echt altijd wel wat. Dan weer te licht, dan weer te zwaar.

Onze jongste ging de eerste weken ook zo snel. De kraamzorg vroeg nog lachend of ik misschien slagroom produceerde. Ze is nu 1,5 en zit nog steeds netjes tussen de 0- en de +1 lijn in, heel stabiel.

Geniet van je ukkie!!!

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Een kindje van 2 weken rekken kwa voeding? Nee, niet doen.

Laat het cb maar kletsen.

11. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Bv lekker.op verzoek geven. Mag onbeperkt

12. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hier is onze dochter in 1 week ook 300 gram aangekomen, heerlijk! Ik denk dat onze bv uit slagroom bestaat ipv melk ;). Ik zou gewoon je eigen gevoel volgen en je kleine. Hier komt ze elke 3 uur.

13. maartje25

Ik heb haar gister en vannacht iok gewoon om de 3.5 gegeven hoor... dan komt ze ook zelf, kan de klok erop gelijk zetten... ze is daarna ook zo tevreden...
    Nadat ik het berixht gepost had dacht ik ook " in de rimboe hebben ze ook geen klok"
    Ik was er enigszinss wel trots op dat de bv zo goed effect had dus zon advies deed wel evn zeer...ik was ook niet van plan me eraan te houden maar heb ook geen zin in 'je kind is te dik' verhalen
    Ik bedoel ze is nu 3410 gram...echt geen tientonner dus

Geen dieet voor ons hoor ;)

14. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Dl kwam met bv de eerste maand een 500gr per week aan. De 2de maand werd dit een 400gr per week en ze zit nu iets onder de 50p lijn. Rond de 4maand heeft ze een paar maand wat minder aangekomdn kwa gewicht. Komt heus wel goed hoor

15. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou op verzoek doen en haar niet wakker maken. Ze komt vanzelf als ze honger heeft.

16. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Niemand anders kan zo goed aangeven hoeveel eten er nodig is als een baby. Het zou 'ongezond' zijn haar niet te volgen in haar behoefte.

Kinderen die op bepaalde tijden grote porties moeten eten of hun behoefte uit moeten stellen, hebben later meer kans op overgewicht. De hersenen slaan dan een verkeerd patroon op en het luisteren naar de echte behoefte wordt dan moeilijker.

Je geeft gewoon super goede voeding! Heerlijk hoor.

17. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Lekker bv op verzoek.... Verschil in weegschaal en net na en voor voeding wegen maakt ook al een hoop uit. En dan alsnog...Lekker laten groeien

18. maartje25

Ik leg haar inderdaad, als ze op haar handje sabbelt, zoekt of smakt, al aan de borst...soms ben ik wat te laat en jammert ze een beetje... de signalen die ze laat zien begin ik gelukkig steeds meer te snappen :)

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bv lekker op verzoek geven. Als je kindje goed aankomt, hoef je 's nachts niet meer wakker te maken en kun je wachten tot ze komt. Op borstvoeding.com staat de groeigrafiek van de WHO. Die is gebaseerd op kinderen die bv krijgen i.t.t. de lijst die het cb gebruikt in meerderheid gebaseerd is op kinderen die geen bv meer krijgen. Geeft vaak toch net een ander beeld. Gebruik die er eventueel voor jezelf naast.

Kinderen moeten 'hun eigen lijntje' volgen. Maar kinderen hebben soms ook even nodig om hun lijn te vinden, zeg maar. Ze is pas 2 weken! Als ze met 2 of 6 maanden ineens erg van haar lijn af zou wijken, zou ik daar meer waarde aan hechten. (In zoverre dat ik even wat verder zou bedenken hoe dat kan en of het reden is tot zorg.)

20. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Zoals iedereen hier al aangeeft.. Niet naar het cb luisteren wat dat betreft!

Hier zeiden ze ook dat onze kleine man minder moest gaan eten met 8 weken! Hij krijgt vanaf week 6 fv. Ik heb niet geluisterd naar het cb, omdat ik vind dat onze kleine man prima zelf aangeeft wanneer het genoeg is. Uiteindelijk ging hij dus ook vanuit zichzelf van 5 naar 4 voedingen in week 10. Gewoon doen wat zelf goed voelt!

Deel Deze Pagina