flesjes schoonmaken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Esje13, 3 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik vroeg me af hoe jullie de flesjes elke keer schoonmaken.
    Ik spoel zelf na elke voeding de flesjes om met warm water en daarna nog even met kokend water uit de quooker.
    Daarna doe ik er nieuwe gekolfde borstvoeding in voor de volgende voeding. Deze zet ik dan in de koelkast.
    Een paar keer per week was ik ze goed af met afwasmiddel en soms gaan ze mee in de vaatwasser.
    De lege flesjes bewaar ik na het schoonmaken ook in de koelkast

Ik vroeg me af hoe jullie dit doen.

2. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Eerst met koud water afspoelen. Daardoor schijnen de eiwitten beter op te lossen. Daarna gewoon afwassen, naspoelen met heet water en laten drogen na op een droogrekje. Eens in de zoveel dagen gooi ik ze nog in de sterilisator in de magnetron, maar dat schijnt niet meer te hoeven. Huishoudelijk schoon is voldoende, maar ik vind het zelf wel een fris idee.

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik was flesje en speentje met koud water daarna met hete water (quo ker) daarna in sterisator bewaar ik tot volgende voeding..
    Eens per dag na laatste voeding was ik alles met eco dreft daarna stereliseren elke dag. Ik droog flesjes niet af vlak voordat ik melk aanmaak spoel ik het nog met hete water..

Ik bewaar geen melk maar toen ik bv gaf kolfde ik altijd en bewaarde ik melk in aparte potjes (geen voeding potjes) in de koelkast.
    Ik kolf daarna gelijk in nieuwe potje in koelkast

4. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Na gebruik meteen omspoelen met koud water. Als alle flesjes gebruikt zijn maakbik een sopje met afwasmiddel. Daarin maak ik ze goed schoon, vervolgens afspoelen met heet (kraan) water en afdrogen met papier (plenty easypull) 1 keer in de maand kook ik ze uit. Volgens de kraamhulp hoeft dit niet vaker, zolang je ze na gebruik maar goed schoon en droog maakt. Schone flesjes zet ik ook in de koelkast.

5. tuc

tuc Niet meer actief

na gebruik spoel ik hem meteen met koud water om, dan niet afgedroogd in de koelkast bewaren. Ik gebruik nu elk flesje 1 dag, s avonds gaat die apart. Na 2 dagen gaan ze beide afgewassen in de sterilisator. In de eerste maand gebruikte in voor elke voeding een ander flesje en werd de sterilisator dus elke dag gebruikt.

6. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    De flesjes worden in creche al uitgespoeld.

Ik was ze savonds af met dreft en heet water, dan in de sterilisator samen met mijn kolfspullen en bewaarpotjes.

Als ze gesteriliseerd zijn, droog ik ze af met keukenpapier, en dan in de koelkast.

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Waarom zetten jullie de flesjes in de koelkast?

8. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik spoel het flesje eerst goed om en daarna doe ik er afwasmiddel in en dan bijna kokend water erbij en dan speen erop, goed schudden en dan laten staan tot de volgende voeding.
    Daarna weer goed om spoelen zodat alle zeep eraf is en dan de voeding klaar maken.

9. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Vermenigvuldigen bacteriën zich minder snel ;)

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Om bacteries te laten afkoelen :))

Lijkt mij groot onzin in koekast bewaren. Rn afdrogen met keukenpapier of doek: zitten altijd kleine deeltjes. Gewoon elke dag stereliseren en voor elke voeding afspoelen met hete water of onder stromend koud water is stukje beter dan afdrogen met keukenpapier en in koekast zetten..

11. tuc

tuc Niet meer actief

het is echt geen onzin hoor...en ook niet afdrogen idd, maar uitschudden en nat en al in de koelkast zetten.

12. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb flessen nog nooit in de koelkast gezet. Na de voeding wassen en afdrogen en hooguit 1 keer per maand in de sterilisator. Verder niks.

13. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Zo dus.

14. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen sterilisator omdat ik eerst borstvoeding gaf.

Hoveel flesjes hebben jullie in huis?

15. mei2013mama

mei2013mama Actief lid

11 jul 2013
    181
    0
    0
    na elke voeding eerst uitspoelen met koud water, dan heet kraanwater en een drupje afwasmiddel, naspoelen en afdrogen. Daarna in de koelkast. Volgens de kraamhulp was dat de meest hygiënische manier om ze te bewaren.
    Een keer per dag goed afwassen en soms in de vaatwasser.

16. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik haaaaaaaaaat flesje wassen! Hohhhh en die bouwpakketten van difrax al helemaal

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik was flesjes elke keer af ja, even uitspoelen, kwast met sop erdoor, uitspoelen en op een schone theedoek laten drogen. Ik zet mn beker melk of koffie ook niet alleen uitgespoeld in de koelkast. Vind 't zeer onhygienisch en hebben de kraamzorg dan ook gevraagd geen uitgespoelde flesjes in de koelkast te zetten.

Zowizo vind ik, dat als dingen nat weggezet worden, bacterieen kunnen blijven zwemmen. Je moet dingen uit laten drogen.

Deel Deze Pagina