Verborgen reflux...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door toet, 27 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Zantac hielp bij ons meteen bij het eerste gebruik.

2. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.278
    2.978
    113
    Onze zoon heeft ook een verborgen reflux. Helaas is het pas met 8 maanden geconstateerd, terwijl hij al vanaf zijn geboorte last had. Wat hebben wij een ellende met hem gehad! Hele nachten krijsen, gillen en huilen. Overdag was het iets minder. De eerste 5 maanden heb ik borstvoeding gegeven (ongeveer een 15 keer per dag!) Als hij dronk werd de pijn door het zuur minder. Sinds een week of 6 heeft hij medicatie: Nexium. Hij krijgt 20 mg. per dag. En het gaat eindelijk iets beter. Alleen kan hij uitsluitend vloeibaar eten. Brood, maaltijden met stukjes... Hij stikt meteen. Herkennen meer moeders dit?

Mijn kinderarts zei me dat bijna elk kind er met 1,5 jaar van af is. Pfff, hoop toch eerder.....

3. Seilenna

Seilenna Actief lid

9 sep 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    Als een kindje (verborgen) reflux heeft, is hij/zij dan echt overstuur?
    Mijn dochtertje zie ik wel af en toe slikken en smakken, maar verder is ze erg tevreden (behalve als ze honger heeft natuurlijk...). Ze slaapt ook goed, al is ze tussen door wel wakker en geeft dan een paar krijsjes.
    Na de fles geeft ze meestal 2 monden/mondjes voeding terug.

Zouden dit al kleine tekenen zijn van verborgen reflux?
    Vind dat allemaal wel moeilijk in te schatten, wanneer spuugt ze veel, wanneer smakt ze té veel....Soms denk ik, als ze wat had, zou ze niet zo tevreden zijn, soms denk ik, het heet niet voor niets verborgen reflux toch?
    Misschien ben ik gewoon ook één van de zovelen overbezorgde moeders hoor...

Groetjes Annelies.

4. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Nee, het stikken in vast voedsel klinkt mij niet bekend in de oren. Hier ging er een wereld open toen ik met zes maanden eindelijk aan vast voedsel begon. Dat is ook wat ik van andere refluxmama's hoor. Ik sprak mijn kinderarts toen we net met medicatie moesten beginnen (mijn kleintje was toen net opgenomen, hij was ruim vijf weken) en sprak mijn zorg uit over het zo vroeg geven van medicijnen bij zo'n kleintje. Ze gaf aan dat het te vaak ontsteken van de slokdarm beschadigingen konden achterlaten in de vorm van littekenweefsel. En dat ik daarom zeker het belang in moest zien van de medicatie. Omdat jouw zoon zo lang onbehandeld is geweest, zou ik het niet kunnen eten van vast voedsel bespreken met je kinderarts. Misschien is er toch ongemerkt wat beschadigd en gaat het eten met een juiste behandeling beter. Sterkte!

5. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.278
    2.978
    113
    Nikita23, bedankt voor de tip!
    Ik moet volgende week terug naar de kinderarts en ga het zeker met haar bespreken.

6. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ieder kind heeft in meer of mindere mate te maken met het nog niet helemaal volgroeid zijn van de maagklep. Het ene kind krijgt echt de volle laag brandend maagzuur omhoog, het andere kind geeft een mondje (of twee) met zachte, niet bijtende melk op. Dat laatste is volkomen normaal en als ze echt pijn zou hebben zou ze zeker niet tevreden zijn. Baby's geven het wat dat betreft goed aan! Ik zou me dus in jouw geval geen zorgen maken.

7. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Bij mijn dochter is ook reflux geconstateerd.
    Al vrij snel na haar geboorte waren emt name de avonden heel onrustig.
    Ik ben toen ze 6 weken was naar een ostheopaat geweest en alles was helemaal goed bij dr. Geen scheve werveltjes of dat soort dingen.
    1 behandeling was dan ook ruim voldoende.
    Toch bleven de avonden onrustig en bleef ze vooral zo'n 2 uur na een voeding maagsap teruggeven.
    Op advies van het cb nutriton gaan geven en dat hielp engizins maar ze bleef huilen.
    Toen ze bijna 3 maanden was maar eens naar de huisarts gegaan en die heeft me losec gegeven. Ben ik ook niet weg van, want heb ik zelf ook gehad vanwege andere medicatie vanwege reuma.
    Maar het hielp wel redelijk. Uiteindelijk bij een kinderarts terecht gekomen.
    Ik zit nu aan de pepti ivm vermoedelijke koemelkallergie en 2 x per dag krijgt ze losec.
    Sinds een week slaapt ze de avonden. (Gisteren was het wel weer mis maar de rest van de week niet)

Ik vind het helemaal niet fijn zo veel medicatie i zo'n klein lijfje te stoppen, maar het is nu even niet anders. Ik zie dat zij zich er beter door voelt en dat is uiteindelijk het belangrijkste. Want constant met een kindje moeten lopen wat gilt van de pijn is ook geen feestje!

8. Seilenna

Seilenna Actief lid

9 sep 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    Hmmm over die mondjes voeding maak ik me nog geen zorgen. Nu heeft Linde net om 19 uur een fles gehad en voor die tijd lag ze nog even te teuten in de wipstoel. Ineens een golfje doorzichtige vloeistof. Ze ging niet huilen, maar keek wel even heel vies. Maagzuur? Heb laatst ook ergens gelezen dat rond 2/2,5 maand de speekselklieren zich ontwikkelen...

Kan dat ook bij ieder kindje in deze mate voorkomen?

9. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Hoi Pinguin,

Wij zijn er bij Noëlle ook sinds een week achter, dat ze koemelkallergie heeft (zie mijn topic. Koemelkallergie. Wanneer ontdekt?), maar ik vraag me dus ook af of ze daarbij verborgen reflux heeft. Zoals jij beschrijft zijn hier vooral ook de avonden vanaf het begin af aan heel onrustig geweest. Sinds we nu over zijn gestapt op koemelkvrije-voeding is Noëlle wel al rustiger geworden, want ze huilt al niet meer zoveel als ze deed. Vorige week leek eigenlijk alles al veel beter te gaan, maar sinds het weekend slaapt ze echt weer heel slecht en vooral de avonden zijn dus weer heel onrustig.

Ik vraag me dan dus ook af of dit nu te maken heeft met het feit dat ze veel moeite heeft met het verwerken van de indrukken van de dag of dat ze dan ook juist wat last heeft van reflux. Echt krijsend huilen doet ze ook weer niet ofzo, maar ze ruikt wel eens zuur uit haar mondje en ze kwijlt ontzettend veel en smakt soms ook.

Mijn vraag is dus ook hier: 'Hoe verborgen kan verborgen reflux zich eigenlijk voordoen?'

;) Frieda

BTW: Ik heb trouwens ook reuma (RA) en schrijf ook mee op www.reumaforum.nl

10. mamvansam

mamvansam Actief lid

20 mei 2008
    239
    0
    0
    Office Manager
    Midden Nederland
    Sam heeft ook last gehad van verorgen reflux. Toen hij 2 maanden oud was is dit na een 24 uurs PH-meting geconstateerd. Ook wij wilden hem liever niet aan de medicatie hebben, maar als je zag hoeveel pijn zo'n kleintje had gedurende de hele dag :cry: waren wij snel af van het idee om het zonder medicatie te doen. Alhoewel nogsteeds positief over de osteopaat, had 3x een bezoek slechts kortdurtende effecten.
    Sam heeft eerst Zantac gehad wat bij hem helaas niet hielp en is uiteindelijk aan de Motilium gegaan. Dit heeft hij geslikt tot hij 10 maanden oud was en inmiddels (nu 13 maanden) heeft hij geen reflux klachten meer! :D
    Motilium is trouwens een relatief "vriendelijk" middel. Het zorgt ervoor dat de maaginhoud sneller naar de darmen vervoerd wordt en dus minder snel terug omhoog kan vloeien. De motilium zelf poept hij weer uit.

Deel Deze Pagina