Volgende week heb ik een afspraak bij het schisisteam voor mijn zoontje. Nu vroeg ik me af wat ik kan verwachten. Ik hoorde dat er verschillende artsen zijn. Zitten die dan allemaal bij elkaar ? Mijn zoontje heeft geen schisis maar wel een gespleten huig en een pleetje in zijn zachte gehemelte. Gelijk nog een vraagje aan degene met ervaring met de gespleten huig. Hadden jullie kindjes ook last bij het slikken van stukjes ? Dit lukt mijn zoontje nog niet hij is 8 maanden.
Ik zou je vraag stellen op het forum van www.schisis.nl Daar staat veel informatie op en daar zijn ook ouders die er ervaring mee hebben. Mijn neefje is pas geleden ook geopereerd aan zijn gehemeltespeet en huig. Die wilde ook nooit stukjes eten en begint het nu pas een beetje te leren. Hij is nu bijna 10 maanden oud. Succes! Groetjes Bloempjuh
Mijn neefje had een volledige enkelzijdige schisis zoals ze dat zo mooi noemen. Of gewoon op zijn Hollands een volledige hazenlip. De spleet liep van achter in zijn keel tot zijn kaak, lip en neus. De operatie voor de lipsluiting was toen hij 3 maanden oud was. Zijn hele gehemelte was dus gespleten. Ze hebben pas geleden dus het zachte gehemelte gesloten tot voorbij zijn huig. Hij heeft nu nog voorin een klein gedeelte wat open is. De mond/neusverbinding is dus nog open. Mijn schoonzusje vond dit wel een behoorlijk heftige operatie. Op zich is de operatie wel redelijk snel gedaan maar het is daarna vooral erg pijnlijk voor je kindje. En hij kon een paar dagen moeilijk tot niet eten. Al met al is hij daardoor bijna een kilo afgevallen en zat tegen uitdrogen aan. Een narcose heeft sowieso veel invloed op je kindje en je zal daarna ook weer even moeten zoeken naar een nieuw ritme. Heel veel succes in ieder geval!