Verborgen Reflux!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ccwomen, 13 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    We zijn erachter dat ons zoontje van nu 4 weekjes verborgen reflux heeft en heeft sinds 2 weken zantac medicijnen, en knapte gelijk een heel stuk op!
    Huilde minder etc, ook heeft hij nu andere voeding (nutrilon omneo) die we menge met de standaard, ook dit ging erg goed!
    Nu is hij sinds 3 dagen weer erg huilerig, niet willen slapen etc etc....
    Stinkt soms erg zuur uit zn mondje en eergister liep er zuur uit zn mondje, ik dacht dat t kwijl was, maar helaas was t gewoon zuur!
    Zo zielig ook hoe onrustig die dan is als ik m neer leg en hoe die krijst...
    Mijn vraag zijn er evt ook nog andere medicijnen die beter werken ofzo?
    Niet dat ik m vol wil stoppen met medicijnen!Integendeel, maar wil wel graag dat hij beter in zn vel gaat zitten en geen pijn meer heeft!!!
    We hebben nog een zoontje van bijna 16 maanden en somsis t gewoon niet meer te doen, hij wil de hele tijd in de handen etc..
    ook is hij heel erg veel wakker!
    Gister vanaf 17.00 tot gisterenavond 22.45, lijkt me niet heel gezond voor een baby van 4 weken!
    Zit er soms een beetje doorheen, dus vandaar ook mijn vraagje!
    Alvast bedankt!!!

2. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    #2 margreet78, 13 nov 2010
    Laatst bewerkt: 13 nov 2010
    Misschien moet je even contact opnemen met de arts (is nu natuurlijk wel lastig ivm weekend). Mijn dochtertje had geen Zantac maar Losec, en dat is uiteindelijk naar 3x daags gegaan. Ook kreeg ze er nog Motilium bij om de voeding sneller uit de maag te laten gaan. Wellicht moet jouw kindje ook een hogere dosering hebben? Ik denk overigens dat Losec of Zantac niet zoveel verschil maakt hoor, het gaat mij meer om de dosering. Gebruik je trouwens al nutriton om de voeding in te dikken?

En voor mij is wekenlang de (ergonomische) draagzak echt m'n redding geweest, als ze weer niet plat kon liggen omdat dat pijn deed, sliep ze daarin. Anders was het inderdaad ook niet te doen met m'n oudste peuter. Zo was het nog steeds heftig, maar wel beter te doen.
    (overigens is 's avonds lang wakker/onrustig zijn ook wel een bekend verschijnsel bij heel jonge baby's, hier ging dat vanaf plm 9 weken ineens een stuk beter)

3. fafje

fafje Niet meer actief

mss heeft ie een groeispurtje gehad en moet de dosering omhoog..mijn zoontje was ineens 500 gram gegroeid en alles kwam weer terug..
    Hij krijgt ook Motilium...mijn kinderarts vertelde dat het veel beter werkt in combinatie ...dus niet alleen zantac voor het zuur maar ook dat het maagje sneller leeg is..
    Vertelde ook dat het geen kwaad kan en geen gevolgen heeft op langere termijn..

zoonlief is 5 kg zantac 2x daags 1,5 ml en Motilium 2 ml 3xdaags

4. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Bij onze dochter werkte de Zantac naar 6 weken al minder en toen zijn we overgestapt naar losec. Was iets moeilijker te geven maar deed ook wonderen. Het kan dus zijn dat hij te veel gewend is aan de Zantac. Vraag de dr. maar. Ik lees hier op het forum ook steeds vaker over Nexium of zoiets? Misschien is dat een nieuw medicijn.

Succes, Charlie

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nexium en Zantac zijn in principe hetzelfde - maagzuurremmers.

Ik zou maandag even je kinderarts bellen en overleggen, misschien dat de Zantac moet worden opgehoogd of dat je er Motilium bij moet gebruiken.

Hier Nexium 2 x per dag en Motilium oorspronkelijk 4 x per dag (inmiddels 2 x per dag) en dat gaat eigenlijk altijd perfect, ik doe niets extra's (bed omhoog, jhbpm etc), is allemaal niet nodig want Irem heeft zo goed als geen last meer. Heeft overigens wel een paar weken geduurd voor we zover waren.

6. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Dat Motilium vind ik maar eng spul hoor. Hier werd het ook voorgeschreven maar dochter werd er hyper van en als je de bijsluiter leest.... ik was niet van plan bij alle 5 de voedingen medicatie te geven. Leek me echt te veel. Motilium is gewoon een anti misselijkheids medicijn, ik geloof er niet zo in. Zou eerder met 4 maanden aan de vaste voeding gaan, papjes met een lepel enzo. Maar als het voor jullie helpt is het prima natuurlijk. Ik vond het niet zo fijn al die medicijnen tegelijk.

Losec is een zwaarder medicijn van wat ik weet. Hopelijk komt je arts met een oplossing.

C.

7. fafje

fafje Niet meer actief

maar vast voedsel is ook geen garantie...verdikken heeft hier in het begin wel geholpen, totdat hij ontzettend last van zn darmen kreeg ervan (jbpm)...dus ben gestopt..Ook bleef het tpch nog omhoog komen, maar dan heel dik....en daar stikte ie zowat in..

Mn ka vertelde dat er vele meningen verdeeld zijn over het omhoog zetten van het bedje, dat sommige er niet in geloven en dat het niet uitmaakt...
    Nadat ik medicatie had gekregen en het hielp, ben ik het bedje gewoon plat gaan zetten...en kijken hoe mn zoontje reageerde op plat liggen...nou niets aan de hand!...nu kan ik em zelf best snel na een voeding neerleggen...tuurlijk kotm er wel es een oprispign of melk omhoog, maar hij heeft er geen last van..

Wat Motilium betreft, nou ik heb dat nog nooit gehoord, baby reageert er ontzettend goed op...ik heb een slaapkop baby ...door medicijnen is hij juist helemaal happy en lekker in zn vel en kan rustig slapen en alles..

Natuurlijk moet je je goed laten informeren over alle medicijnen...en dan doen waar jij je goed bij voelt

8. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    hier krijgt ons dochtertje motilium 5x 1 ml en zantac 2 x 1ml verder krijgt ze enfamil voeding die is dun in de fles en word dik in de maag, misschien dat de voeding die jij hebt hetzelfde doet maar dat weet ik niet. en anders idd ff contact opnemen met je ha dat je er motilium bij krijgt. succes

9. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik heb precies hetzelfde meegemaakt met mijn dochter. Ze begon weer veel te huilen/krijsen.

Toen heeft de kinderarts op basis van haar gewicht de dosis weer verhoogd.

Sindsdien gaat het weer goed.

10. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    ik loop niet bij een kinderarts, maar gewoon bij de ha!
    ik ga morgenochtend gelijk weer bellen en leg gewoon het verhaal uit, hoop dat hij met de oplossing komt!
    Morgen is ons mannetje 1 maand.
    Het is niet zo dat hij de hele dag huilt zoals de 1ste 2 weken, maar als ik hem op zn bedje, of de wagenbak leg is het mis, hij slaapt ongeveer 5 a 10 min en gaat dan huilen en krijg m niet stil!
    Je ziet m telkens slikken en een zuur/misselijk gezicht trekken...zo zielig!!!
    Hij ligt dus ook constant beneden in de wipstoel, ook niet echt goed voor zijn lijfje, maar dat is het enigste waar die niet echt in huilt!
    Hij krijgt nu 2 keer per dag 0,75 ml zantac en was afgelopen maandag 4240 gram.
    Dus misschien dat het ook opgehoogd moet worden?!
    hij is ook onwijs veel wakker de hele dag door....
    Drinkt wel zn flessen leeg sinds 6 dagen, toen ik begonnen ben met omneo voeding.

11. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    #11 ccwomen, 14 nov 2010
    Laatst bewerkt: 14 nov 2010
    oh ja nog een vraagje, dat motilium maakt het maagje sneller leeg begrijp ik?
    Hebben ze dan ook niet vaker/sneller honger?
    Want robin komt echt bijna altijd om de 3 uur overdag, vaak ook al sneller! en kan t dan ook niet rekken bij hem!
    Heel soms laat hij er 4 uur tussen, bijv als hij net even ligt te slapen...
    En kan je zelf een verwijzing vragen voor een ka ?
    Anders gaan ze maar onderzoeken doen want vind t zo zielig voor mn mannetje!!!
    Lees net op internet dat het ''rare'' geluid wat mn zoontje vaak maakt ook een symptoon is van reflux.
    Een soort hieeep geluid, alsof hij zn adem in houd...., weet ff niet hoe ik t ander moet omschrijven....

12. fafje

fafje Niet meer actief

ja die piep is kenmerkend..
    ik dacht dat ook over motilium, maar vervoert de melk sneller van maag naar darm...maar geen eerder honger...

zit hier op 6 voedingen, slaapt van 22 tot 10...komt daartussen 1x om 5u...overdag om de 3u

ja j kan gewoon tegen j ha zeggen, dat j graag een ka wilt spreken omdat j het niet normaal vind hoeveel j kindje lijdt oid...

ik heb een lijstje opgeschreven met symptonen en dat aan de ha gegeven, deze ging eerst bellen/overleggen met een ka....en daarna mocht ik daar langs, ka wilde graag zelf de diagnose stellen

13. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    ik ben het eens met fafje, alleen hier zijn het 5 flessen

14. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Ja dat wist ik niet!
    Robin maakt heel vaak dat geluid!

oke, dan ga ik het morgen vragen denk een verwijsbrief voor een ka!
    Duurt het lang voordat je terecht kan bij een ka?

Ga idd ook zo'n lijstje maken!
    Eerst twijfelde ik erg of hij het wel had , maar het word me steeds duidelijker.
    Zal de symptonen is omschrijven hieronder, wat denken jullie dan?
    - veel huilen
    - dronk tot 5 a 6 dagen geleden heel slecht! ca 50 cc van de 110 cc
    - niet plat willen liggen
    - dat piep geluid
    - overstrekken / erg onrustig
    - zuur gezicht trekken / zuur uit zn mondje ruiken
    - vaak willen drinken
    - veel slikgeluiden
    - weinig slapen, als hij slaapt overdag is hij erg onrustig

Misschien nog wel meer maar kan er ff niet opkomen!
    Nou is toch wel duidelijk toch?

15. fafje

fafje Niet meer actief

ja het klinkt wel zo, wil niet zeggen dat het ook bijv kma kan zijn..maar goed dara kan de ka over beslissen...

ik kon in principe pas na 2(!!!!) weken terecht...want mijn ha vond het eerst ook niet zo erg...moest het paar dgn aankijken...aangezien ik alweer na 2dgn op de stoep stond, belde ze met ka...en toen kon ik het snelst na een week te recht..( vond ik alweer te lang duren, dus heb weeeer gebeld)....mocht uiteindelijk (kon dus toch sneller ) 2 dgn later met spoed terecht...ja sorry maar het ging om mn kind, dan maar zeggen dat ik er 'snachts nie van kon slapen( sorry leugentje om bestwil, kleine man kon snachts wel slapen, uiteraard omdat ie BEKAF was omdat ie overdag NIET sliep...)

en de pijn werd ehct met de dag, wat zeg ik, per voeding erger....huilde van 9 uur tot 00u!!!!!...en alleen af en toe sliep hij in mn armen...heb niet kunnen douchen of wat dan ook,. liep hem alleen maar te troosten

16. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    onze verhalen lijken wel heel veel op mekaar fafje, hier kon ik na aandringen dat ik er ook niet meer tegen kon al dat gehuil en dat er echt wat moest gebeuren de volgende dag terecht

17. fafje

fafje Niet meer actief

haha ja heh, komen elkaar steeds tegen in al die topics...haha ik heb volgens mij ook al 100000x hetzelfde verhaal getypt..hahaha, volgens mij wordt iedereen maar moe van me! :p

18. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Oke dus t kan echt wel sneller, zo zie je maar!
    Maar het is niet meer zo dat hij de hele dag huilt, dat was de 2 weken geleden wel zo!
    Nu is ie s'nachts rustig en slaapt op zn bedje!
    De rest van de dag slaapt ie weinig en als ik hem probeer neer te leggen in bed is het binnen 5 min krijsen en dan alleen nog maar in de handen stil te krijgen of met een fles.
    Dus het is niet zo dat hij de hele dag huilt, maar ik voel gewoon dat het niet goed zit!
    Mn man haalt hem net weer uit de wagenbak en zei dat het hele bakje weer zuur stinkt!!
    Ook tussen de flessen door blijft hij onrustig, drinkt wel gewoon maar ligt telkens te strekken enzo.
    Ik ga morgen bellen, hou jullie op de hoogte!

@fafje: hoe is t dan nu met je kindje???

19. fafje

fafje Niet meer actief

Hij heeft dus wel last van het zuur, maar als ik het goed begrijp was dat 2 weken geleden veel erger...maar heb je het idee dat de pijn afnmeemt? of wordt het erger....in ons geval werd het met de dag erger...ik bedoel eigenlijk per voeding..
    Tja wie weet is jouw kindje er overheen aan het groeien...zou kunnen maarja, dat ie niet slaapt is niet gezond, tenminste dat is wat ik tegen mn ha zei...
    Mn zoontje was toen 5 weekjes....hij sliep in 24 uur maar 8 UUR(!!!)....das echt heeel weinig, mss kan je precies de uren optellen wat hij slaapt...want dus in combi met de pijn is het ook oververmoeidheid en veel huilen veroorzaakt ook weer veel krampen!...dus het is zoveel in 1! en het doet allemaal pijn...

Nu gaat het echt ZO goed....hij was 4100 gram toen hij voor het eerst medicijnen kreeg 2x 1,3ml zantac+ 3x 1,5ml Motilium....maar in 3 dgn wa shij 400 gram aangekomen...de klachten kwmane dan ook heel snel weer heel erg terug....dus had gebeld met ka....(moest pas week later op controle)...en die heeft de dosis telefonisch verhoogd naar zantac 1,5ml 2x pd en motilium 3x 2ml...
    Dit kon omdat ik de dag ervoor dus bij het cb was geweest en gewogen had....en de medicijnen worden per kg voorgeschreven...
    Sindsdien is hij natuurlijk nog meer aangekomen maar nu lijkt dat niets uit te maken dus dat betekend dat het heel goed gaat..

Uiteindelijk is dan de verhouding van medicatie laag als hij blijft groeien...maar het kan ook dat een kindje groeit en de dosis telkens verhoogd moet worden..

Nu heeft ie nog wel oprispingen, maar daar heeft ie geen last van, gebeurd tussne het lachen door..plat liggen kan ook gewoon, tongetje uitsteken doet ie nog wel es...heeft dan gewoon een vieze smaak in zn mond...maar het zuur ruikt heeeeel lichtjes zuur nog...amper..!

20. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Ja hij heeft(denk ik) wel erg last van het zuur!
    Hij is 15 oktober geboren en de eerste week was hij redelijk rustig en daarna begon het!
    Hij dronk zn flessen nheel slecht en huilde van s'middags 16.00 tot s'nachts 05.00 en dat dagen lang!
    Hij was afgelopen maandag pas over zn geboortegewicht, daarvoor was ie alleen maar afgevallen.
    Hij woog 4080 bij de geboorte en was afgevallen tot 3890 gram en sinds maandag was ie 4240 gram.
    Toen ook overdag meer huilen toen ben ik naar de ha gegaan en heeft toen medicijnen gekregen tegen verborgen reflux, omdat ik aangegeven heb dat ik dacht dat hij dit had.
    Toen hij deze medicijnen kreeg ging het na een dag een stuk beter, een week later ben ik begonnen met omneo voeding erbij en drinkt sindsdien ook zn flessen zo goed al leeg!
    De laatste 4 dagen is hij weer veel meer aan t huilen en slaapt nog steeds slecht.
    Slaapt alleen s'nachts in zn bed maar ook niet voor 22.00 / 23.00 uur daarvoor huilt hij alleen maar als ik hem in bed leg.
    Hij huilt ook in zn slaap, je ziet gewoon dat hij pijn heeft en slikt heel veel en maakt veel zo'n raar piep geluid etc.
    Ik voel gewoon dat het niet goed zit!
    En wil zo graag wat voor hem doen!
    Als hij even goed in zn vel zit lacht hij zelfs al vanaf 3 weken dus hij kan wel vrolijk zijn, maar door de pijn huilt hij gewoon veel.
    ik twijfel gewoon over alles omdat ik niet weet wat t is en er niet bekend mee ben!
    Wat denken je als je het verhaal leest?
    En heeft de ka onderzoeken gedaan bij je kindje?
    Gelukkig dat het nu goed gaat!!!!Hopen dat dat zo blijft!!
    Robin krijgt nu ook maar weinig medicijnen als ik het zo bij jou lees.
    Hij krijgt 0,75 zantac dus dat is niet heel veel als ik t zo lees!

Deel Deze Pagina