Verborgen Reflux!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ccwomen, Nov 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

das wel heel weinig met zo'n gewicht, maar goed ik ben geen arts...
    ja mn zoontje is door ha paar x onderzocht, de normale controles...(ademhaling, fontanel, ogen, oren etc etc)
    Daarna bij de KA ook weer, veel voelen bij zn nekje...mss zat iets bekneld, maar volgens ka dus niet...

Als ik jouw verhaal lees komt dat mij gewoon heel bekend voor...kijk ik geef bv, dus ik kon met de borst de troost bieden...alhoewel dit dus weer maagzuur veroorzaakte, maarja zo kwamen we de dag door...melk verzachtte voor eventjes de pijn...
    En van dat NIET slapen was hij zo bekaf dat hij snachts wel sliep en na voeding niet huilde...omdat ie helemaal knockout was...
    Ik heb em echt amper laten ligegn echt continue rechtop over mn schouder tegen mn borst gedragen, of rechtop op bed gezeten met em...

Eerlijk gezegd denk ik dat de dosis gewoon ERG weinig is..tenminste, jouw zoontje heeft blijkbaar meer nodig want het is terug gekomen...
    Over andere voedingen heb ik geen verstand verder...al dnek ik altijd dat dat overschakelen niet zo goed is...maar dat is iets wat ka moet bepalen...

Ik wist niet eens dat reflux bestond, nooit van gehoord...ik ben gewoon op zijn symptonen gaan googlen en kwam hier toen op uit...veeeel gelezen en research gedaan...ik wist het gewoon zeker...heb dat toen tegen de HA gezegd...maarja die zei in de eerste instantie dat het zo Normaal was....
    Wat ik dus ook vaak had gelezen, dat zoveel huisartsen het afwimpelen en niet echt erkennen...en lees zoveel verhalen van ouders die zeiden dat je echt door moest zeuren voor een kinderarts doorverwijzing...en toen ik daar kwam uiteindelijk, kwam die me doodleuk vertellen dat het heeel nromaal is dat kindjes die zo jong zijn al die medicijnen krijgen,

Kijk ik weet niet waar dat aan ligt, die verschillen, ik kom uit Den Haag...grote stad...hier doen ze er dus absoluut niet moeilijk over....maar wellicht in wat kleinere stadtjes of dorpen dat ze er niet zo bekend mee zijn ofzo...
    Ka vertelde dat 10% van de gevallen relfuxkindjes zijn...en dat is behoorlijk veel...

Mijn moeder zei...Jij bent de moeder, en Jij kent je kindje het beste, als jij het idee hebt dat je kindje anders is en pijn heeft, MOET je aan de bel trekken, het is jouw gevoel en jouw moederinstinct geeft jou dit aan end aar MOEt je op vertrouwen...

2. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    @fafje: Heb even je foto's bekeken en we hebben dezelfde babykamer! Toevallig haha!
    Leuk kamertje he!!! :)

3. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Ik woon zelf in katwijk aan zee, dus best dicht bij elkaar!
    En mijn ha is nooit moeilijk, dus hoop hiermee ook niet en ga gelijk morgenochtend bellen en vragen of ik door gestuurd mag worden!
    Robin slaapt over het algemeel=n ook alleen s'nachts goed omdat hij overdag zoveel wakker is!!!
    Ook huilt hij dan bijna niet na de voeding omdat hij bek af is!
    Toevallig ligt hij nu al een uur te slapen beneden in de wagenbak.
    Die staat op tafel onder een stapel boeken zodat hiij niet plat ligt!
    Ben gewoon bang dat ik me soms aan stel ofzo, maar het kan niet normaal zijn zo veel wakker en huilen etc.
    Maar bedankt voor je snelle reacties!
    Voel me er toch wat zekerder door want zoals ik al schreef ben ik dan weer bang dat ik me aan stel......

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ach, ik geef liever medicijnen dan dat mijn dochter onnodig pijn lijdt, maar goed, daar denken sommigen misschien anders over. En met 4 maanden aan vaste voeding beginnen ben ik absoluut geen voorstander van, net als mijn kinderarts - het is in alle gevallen beter te wachten tot 6 maanden, zodat je kindje echt klaar is voor vaste voeding. En vaste voeding is absoluut geen garantie dat de reflux minder wordt - ik merk hier helemaal geen verschil. Er komt juist na het groentehapje wat meer omhoog dan normaal.

5. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Vanmorgen naar t cb geweest en hij is in 1 week 400 gram gegroeid!
    Van 4240 gram naar 4645 gram!
    Hij krijgt nu 2x daags 1 ml zantac en is sinds 2 dagen weer een stuk rustiger!
    Ook blijkt dat bij de bevalling toch zn sluitelbeentje gebroken is...., zat nu een bobbel op zn schouder/sleutelbeentje..
    Terwijl er in het zh naar gekeken is, wel 2 keer begreep ik.....
    Raar he!!!

6. fafje

fafje Niet meer actief

Ja mijn zoontje was toen ook ineens 400 gram aangekomen binnen 3 dgn ofzo...hopen dat de zantac nu voldoende is!
    dat is toch wel heel vreemd ja...al weet ik natuurlijk niet hoe lastig dat te onderzoeken is...
    Gelukkig weet je nu iets meer, en kan ej zn pijn beter begrijpen...heeft hij ook een voorkeurshoduing?

7. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Zie dat ik helemaal niet meer had gereageerd....stom!
    Maar hij heeft geen voorkeurshouding!
    En het is weer helemaal drama hier!
    Hij is erg onrustig en huilt weer heel veel!
    Sinds vanmiddag ook aan het mengen met nutrilon AR, om dus binnen een aantal dagen helemaal over te stappen op de AR.
    Ook gaat mijn ha morgen een afspraak maken met de kinderarts in het zh!
    Moet om half 11 bellen, hoop zo dat we snel terecht kunnen, want zit er momenteel soms echt doorheen!
    Dat gehuil gaat door merg en been!
    Ook is mn andere zoontje ziek, had 39,7 koorts vanmiddag, dus lekker alles bij elkaar!

8. fafje

fafje Niet meer actief

nou zeg wat erg, hoop dat je snel duidelijkheid hebt, wat zielig hij heeft veel pijn ....:(...bij ons zeiden ze als wij het heel zwaar hadden, wilde ze eventueel zh opname doen...maar vond het niet nodig, aangezien ze de diagnose al stelden aan de hand van symptonen,,...

sterkte meid!

9. Huismus

Huismus Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    1,710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Dat klopt niet! Nexium is een zuurremmer, Zantac is een zuurbindend middel.

Zantac hielp hier ook niet, daarna overgestapt naar Omeprazol (=zuurremmend, ook verkrijgbaar onder de merknaam Losec), sloeg meteen aan, geen dag meer last gehad, wat ons betreft het wondermiddel.

Nexium en Pantozol hebben wel dezelfde werking als Omeprazol, het is alleen een andere stof en een andere prijsklasse. ;)
    Het hangt van de KA/HA af, wat ze voorschrijven.

Liefs Huismus

10. Huismus

Huismus Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    1,710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Heb even alles rustig gelezen. ;)

Heb je het matras van het bedje al schuin staan? Handdoeken onder het hoofdeind? In de wagenbak kan je dat ook doen, dan komt het zuur niet zo omhoog.

Veel reflux-baby's zijn buikslapers, kan mij voorstellen dat je het eng vindt, maar het kan zijn dat hij dan beter slaapt. Anders mischien op z'n zij leggen en dan natuurlijk na elke voeding op de andere zij.

Waarschijnlijk zal je HA, wanneer je er om vraagt, je Omzeprazol/Nexium zonder problemen voorschrijven, maar als je lang moet wachten voordat je bij de KA terecht kan, dan ga je met je huilende/krijsende baby gewoon naar de EHBO, wordt je meteen geholpen. Niet de "leuke" manier, maar een kind met pijn is ook niet leuk.

Sterkte. Liefs Huismus

11. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Dank je wel meid!
    Hoop dat we snel terecht kunnen!!
    Houd jullie hier wel op de hoogte als ik meer weet!
    Dat zou me ook erg moeilijk lijken een zh opnamen en denk ook niet dat ik het zou doen!
    Kan m niet huilend achterlaten bij een andere hoor!!!

12. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Ja zn bed staat op een stapel boeken, eigenljk al vanaf dat ie een week is ofzo.
    Ook buikslapen heb ik geprobeerd maar dat wil die ook niet....., maar ga t vandaag weer is proberen, want hij heeft gisteren overdag ongeveer 1,5 uur geslapen over de dag verspreid...., nou dat is dus echt niet gezond voor een baby van zo jong!
    JAaa nou zou t bijna doen idd naar de ehbo rijden als ie weer zo huilt...., maar hopen maar dat we snel terecht kunnen!

13. Huismus

Huismus Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    1,710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik hoop ook dat je snel terecht kan, ik weet hoe vreselijk het is om je kindje zo intens verdrietig te zien van de pijn. :(

14. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Nou 16 december moeten we naar de ka!!!
    Duurt wel nog een tijd, maar goed elke dag duurt te lang!
    Hij ligt nu ff te slapen in de wipstoel!!! Mama ook heeeeel ff rust...haha

15. fafje

fafje Niet meer actief

ik had ook pas ene afspraak na 2 weken, maar heb gewoon tlekens naar de ha gebeld...die uit eindelijk ervoor zorgde dat ik na 3 gdn terecht kon..zou het echt niet te lang uitstellen hoor

16. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Zo is het dus niet hier. Het gaat erom dat Motilium niet zo veel doet als men misschien denkt. Zantac en later Omeprazol werkte hier al genoeg, dus waarom voltanken met andere medicijnen de hele dag. En ik zeg alleen dat IK de bijsluiter van de Motilium niet geruststellend vond voor een baby van 6 weken. Omdat het de werking van het zenuwstelsel beïnvloed en het kind dus erg onrustig kan worden en dat werd die van mij. En hier hielp de bijvoeding wel vanaf 5 maanden wel omdat de slokdarm dan aan de gang moest en het klepje dus beter gaat werken om het eten beneden te houden. Binnen een maand was ze van de medicijnen af. Maar dat is bij ieder kind verschillend. Denk dat je zal ondervinden dat het echt niet zo gek is dat moeders vanaf 4/5 maanden met rijstpapjes beginnen van een lepeltje of wat groente, ongeacht wat jou kinderarts misschien er van vind. Mijn HA meende in ieder geval wat anders.

C.

17. fafje

fafje Niet meer actief

@charlie

wat betreft het klepje....mij is verteld en uitgelegd, doro 2 kinderartsen, dat het klepje/spiertje te wijd staat...dus melk er makkelijk langs kan gaan...en dat hoe ouder de baby wordt hoe dichter dat zal groeien....
    dus niet dat het beter werkt...want het werkt al goed, alleen kan het niet goed afsluiten...maar goed zo zie je maar dat artsen allemaal wat anders vertellen...en uti eindelijk doe je wat jij goed vind voor je kind..

Eylems dochtertje reageert wel goed op de medicatie, mijn zoon ook...jij ondervond dat jou zoontje onrustig werd...nou dan wa shet idd waarschijnlijk beter voor em als hij geen motilium kreeg...en fijn dat alleen zantac hielp!

18. Huismus

Huismus Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    1,710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Mee eens. 2 weken wachten is echt te lang.
    Je moet doen waar jij je goed bij voelt, maar ik zou me er niet bij neerleggen.

Liefs Huismus

19. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Ja is best lang als t niet goed gaat!
    Vandaag was hij een dagje rustig! Voor zijn doen!!!
    Ik kijk vandaag aan hoe het gaat en anders ga ik morgenochtend bellen!!!!

20. fafje

fafje Niet meer actief

het is ook vooral erg, als hij niet kan slapen, voor zo'n kleintje is het echt niet goed zoveel wakker te zijn (lees met pijn)....
    mijn kindje sliep 8 uurtjes van de 24uur....was helemaal kapot!

nogmaals succes, ik hoop dat het snel goed gaat

Share This Page