Halllo, Mijn zoontje van drie maanden heeft een verborgen reflux, weten we sinds kort. We hebben een tijdje johannesbroodpitmeel door zijn voeding gedaan (hij krijgt dieetvoeding voor bij darmkrampjes). Toen had hij iets minder last van het omhoog komen van het zuur omdat de voeding dat dikker wordt en hij dronk minder gulzig. Wij dachten twee vliegen in 1 klap maar helaas kreeg hij na korte tijd vreselijke obstipatie van het Johannesbroodpitmeel. dus toch maar de voeding niet langer aangedikt. Hij krijst alles bijelkaar na elke voeding. Is echt hartverscheurend. Binnen 5 min na zijn laatste slok begint het. Hij krijgt nu maagzuurremmers maar die voorkomen niet de dat voeding terug naar boven stroomt daartegen helpt het aandikken van de voeding wel. Ben bang zodra we stoppen met de maagzuurremmers dat de klachten vrijwel meteen weer terugkomen. Heeft iemand dit ook aan de hand gehad?
Hier hetzelfde gehad...Finn had niets aan de jbpm en ook de medicijnen hielpen niet voldoende.. Wij zijn na een tijdje naar een osteopaat geweest...deze heeft Finn een keer of 5 behandeld, en daarna werd het veel beter.. Misschien dus een optie?
Wij zijn inmiddels ook bij de osteopaat geweest inderdaad. Deze constateerde een flinke reflux. Zij is gestart met behandelen en opperde dat hij misschien ook wel eens een koemelkallergie zou kunnen hebben. Meteen overgestapt op andere voeding, Nutrilon Pepti. Hij heeft nu dus andere voeding een medicijnen (omeprazol) die zijn maagzuurproductie moeten remmen maar tot nu toe helemaal geen verbetering. Hij krijst echt alles bijelkaar na de voeding. Hopelijk zullen de behandelingen bij de osteopaat snel aanslaan!
het wennen aan een voeding kan soms wel 2 weken duren en als het kma is dan word daardoor ook de reflux erger zei mij arts dus als alles behandeld is en rustig dan zal het beter gaan. Wij gebruiken zantac en mottilium dat het wat sneller de maag passeert en we houden dr lang recht op of in de wipper bedje omhoog etc. Ook bij de osteopaat geweest heeft zeker geholpen. Ik geef kmv borstvoeding en als ik flesv geef dan krijgt ze nutramigen )stapje verder dan pepti) geef het even de tijd om alles aan te laten slaan kan echt wel een paar weken duren.en houd het gewicht in de gaten want als jew kleintje groeit dan is de dosis van de maagzuurremmers niet meer voldoen (dat had ik ook toen verhoogd in overleg met arts en toen ging het snel weer beter)
Maar die remmers helpen wel of juist niet? Dat kan ik niet helemaal uit je verhaal halen. En waarom zou je daarmee stoppen als het wel helpt? Mijn zoontje kon ook niet tegen JBPM. Wij hebben toen Friso comfoprt gegeven in een dr. brown fles (zodat het heel langzaam ging). En hij kreeg nexium 2x per dag. Dat bracht wel enigzins rust. Als de medicijnen niet helpen zou ik terug gaan naar de dokter. Met de juiste medicijnen moeten de klachten verdwijnen. Als dat niet gebeurt is OF de dosis te laag, OF heb je geen juiste medicijnen, OF is er iets anders aan de hand, bijv. kma. Voor alle drie moet je terug naar de dokter.
Hier exact hetzelfde. De zantac werkt wel tegen het maagzuur maar voorkomt niet dat het omhoog komt. van de JBPM zat ze helemaal verstopt maar zorgt ervoor dat ze rustig drinkt en de voeding beter in de maag blijft. De kinderarts gaf aan dat het beter was met de pitmeel door te gaan en iets te geven voor de verstopping dan om te stoppen met verdikken omdat ze dan veel te snel gaat drinken en er nog meer voeding omhoog komt. Wij hebben dus nu zantac in combinatie met lactulose. Misschien is dat voor jullie ook een oplossing?
zoals ik al eerder neerzette om te voorkomen dat het omhoog kwam heb ik mottilium gekregen om de voeding sneller de maag te laten verlaten zodat het niet meer om hoog zou komen. dit werkt goed en dan de zantac om het maagzuur te reduceren.zantac is soms niet voldoende en gaan dan over op bv nexium en losec geloof ik gelukkig had ik genoeg aan zantac. Ik geef trouwens borstvoeding en dik het niet in gewoon zo,er wordo ok gezegt dat het met jbpm juist erger word omdat het in dikke vorm omhoog komt en dat dat nog mer pijn geeft nogmaals succes