Hoi dames, even een vraagje hoe jullie het zouden doen. Mijn zoontje is iets ouder dan 3 weken (is ook 3 weken te vroeg geboren) en woog bij zijn geboorte 2790 gram. Nu woog hij vorige week 3320 gram dus hij groeit goed ! Hij heeft ook behoorlijke honger ! Vorige week begon hij steeds onrustiger te worden en sneller voor zijn fles te komen, hij dronk toen ongeveer 8 flesjes van 100 cc (soms 7 hing net van de tijd van de fles af) maar gemiddeld zo elke 3 uur en heel soms snachs een keertje 4u ertussen. Ik heb toen hem een paar keer een flesje van 120 cc aangeboden (120 en 4 schepjes en toen 15 cc er weer uit gegooid) en die dronk hij toen bijna elke keer op, en na 3uur weer reuzehonger !! Het consultatiebureau vond het teveel en raadde aan over te stappen op nutrilon forte en dan flesjes van 90 en 3 schepjes). Zo gezegt zo gedaan en geleidelijk overgestapt (1 dag vreselijke kramp gehad en de hele dag gehuild, maar de volgende dag was het beter) alleen hielp het niet voor de honger. Na 2,5 wilde hij weer zijn fles en bleef hij dus honger houden met 8 flesjes van 100 cc forte. Vrijdagavond maar de nutrilonlijn gebeld en die adviseerden me dan 3 scheptjes in 100 cc te doen zodat er meer in zat maar niet meer schepjes, maar dat hielp ook niet en toen hadden ze gezegt dat ik nutriton (johannesbroodpitmeel) erbij te gaan doen. Dit gekocht en uitgeprobeerd maar mijn zoontje ging na elke fles meer huilen en kreeg nogm eer krampen en zelf schuimerige diarree....toen met mijn vriend overlegt wat we moeten doen...honger laten hebben is geen optie maar die krampen van die nutriton en diarree zijn ook geen doen. we wilden dan even proberen hem toch weer 120 cc aan te bieden van de forte zonder de nutriton. En dat lijkt tot nu toe wel beter te werken, hij komt niet na 2,5uur weer gillen van de honger. Maar dit betekend dat hij dan wel 7 (maar meestal 8) flejes van 120 cc op heeft en dat is best veel voor zijn gewicht en leeftijd...maar ja honger laten hebben is ook geen optie toch? Denken jullie dat ik beter over kan gaan naar 6 flessen dan? Gaat hij dan niet weer meer honger krijgen omdat hij nu ongeveer 960 ml binnen krijgt en met 6 flessen 720? Of zouden jullie het gewoon zo laten. Ik heb vrijdag een afspraak op het consultatiebureau dus dan ga ik het zowiezo bespreken, maar vroeg me af of ik het eerder zou moeten overleggen.... Mijn mannetje is zowiezo wel gevoelig voor krampjes, maar dat hebben wel meer babytjes, maar het is soms zo zoeken of het door de voeding (door te veel, te weinig of de verkeerde voeding) komt of dat het er gewoon bij hoort bij het baby zijn. Ook kreunt en gilt hij heel veel in zijn slaap waarvan ik dan denk het dat krampjes in zijn slaap zijn... Heel verhaal, maar ben benieuwd hoe jullie zouden reageren met een hongerige baby of wat jullie gedaan hebben... Groetjes
Ik vind het ook wel erg veel, want straks heb je helemaal niets meer om op te hogen (de max is 1 liter ivm dat het slecht voor de nieren is). Hoe snel drinkt hij? Tussen de 15 en 20 min is beter omdat ze zich dan meer verzadigd zullen voelen. Dit kun je met andere spenen, flessen of met indikken voor elkaar krijgen. Wat gaf je voor de forte voeding dan?
hij doet ongeveer 15 tot 20 minuten over zijn fles, dus dat is niet het probleem. Hiervoor gaven we nutrilon standaart.
Mmm... lastig! Hoeveel nutriton heb je gebruikt? Ja honger is ook niet wat! Ik zou de flesjes zo laten, niet ophogen omdat er eentje is afgevallen (in jullie geval dan). Misschien goed om te weten dat het wennen aan andere voeding wel 2 weken kan duren.. Succes met het bespreken op het cb en hopelijk hebben meer mensen nog betere tips!
Ik gebruikte 1 schepje nutriton, dus het minimale...er is nog niet een fles afgevallen bij ons, hij heeft er bijna altijd 8 over 24u. De huisarts vandaag zei dat ik moet proberen om 600 cc te spreiden over de hele dag, dus ongeveer 6 flessen van 100 cc, maar dat is elke 4uur en dat gaan we echt niet halen ! ze zei dat als hij meer honger heeft ik na zijn fles wat suikerwater kan geven....pff nu weet ik het helemaal niet meer waar ik goed aan doe, mijn huisarts zei dat als ik hem 8 keer 120 cc geef hij er juist meer kramp van gaat krijgen...bij nutrilon zeiden ze dat hij wel 120 cc mag, maar dan niet meer dan 7 flessen op een dag, maar ja 7 dat krijg je pas als hij er snachts ook 4u of langer tussen gaat laten en dat doet hij nog bijna niet....hoop dat ik vrijdag een advies krijg waar ik echt wat mee kan, want ik denk niet dat ik het advies van de huisarts toe kan passen, want hij wil er echt geen 4u tussen laten.
die 3 schepjes op 100 water doen we ook al... is suikerwater slecht? heb er zelf geen ervaring mee, de huisarts zei dat ik een heel klein beetje suiker of melkpoeder aan het water toe kon voegen zodat het zoet bleef...
Domme huisarts, dat advies wordt al sinds eind jaren 60 niet meer gegeven! Ik vind dat je kind wel erg snel over een fles doet. Met 25 minuten per fles zijn ze vaak langer tevreden. Kun je daar nog iets aan doen denk je?
geen idee eerlijk gezegt, mischien de dop er wat vast op draaien, soms probeer ik hem als hij snel klaar is wat water in een flesje te geven maar daar trapt hij niet in haha
Ik vind die 20 min niet te snel hoor. En suikerwater vind ik ook wel een gek advies. Misschien moet je wat betreft een baby maar niet meer met 'gewone' vragen bij jouw ha aankloppen.... Ik zou eens bij het cb lang gaan voor advies en misschien toch echt even 2 weken afwachten met die forte voeding. Welke fles heb je trouwens? Van difrax kun je spenen krijgen zonder gaatje (moet je ze ff mailen). Wie weet kun je er een heel klein gaatje in prikken zodat het nog ietsje langzamer gaat. Wie weet werkt dat voor jouw kindje wel.
de difrax spenen vind hij niet fijn, hij is een brede hals gewend en we hebben de dokter brown fles en spenen en zijn daar erg tevreden over. Ik heb morgen een afspraak staan bij het consultatiebureau dus daar ga ik het even bespreken.
Hier hetzelfde probleem,dus ik lees even mee. Onze dochter is net 3wk en drinkt 7 tot 8 flessen van 120+4schepjes. 3 daarvan zijn forte en 1 standaard. Ik ben nu heel erg aan het rekken, hou haar maar op de arm en sjouw met dr rond om haar rustig te houden. Ze heeft ook een speen waar ze uitgehongerd op aanvalt. Met moeite krijg ik 3 uur tussen de flessen. Ook 's nachts blijft ze om de 3u komen. Het rekken gaat vandaag redelijk, maar ze is zo hongerig dat ik het eigenlijk wel heel zielig vind. Dus ik lees even mee voor de tips/ervaringen!
Hier ook een hongerige baby van nu 5 weken oud, maar toen hij 3 weken oud was - zoals de jouwe - was hij ook zo hongerig. Wij geven hem zoveel hij wil, MITS we niet over de liter per dag heen gaan. Op het CB vinden ze dit prima, hij groeit goed en zeker niet teveel dus heeft het blijkbaar ook echt nodig. Daarbij maken we de voeding dikker met Nutriton en de speen kleiner (difrax) zodat hij echt lang over een fles doet en er moeite voor moet doen. Op die manier raakt hij meer verzadigd, ook wat betreft de zuigbehoefte. Van de Nutriton krijgt hij inderdaad heel dunne ontlasting, maar zolang hij groeit en goed plast is het volgens mij een kwestie van wennen. Onze baby (nu zo'n 4 kilo) krijgt 7 flessen van 150 + 5 met 1,5 schepje nutriton. De flessen gaan niet helemaal leeg, omdat het laatste beetje (meestal +/- 40 ml) zo dik is dat hij dat er niet uitgezogen krijgt, maar hij kan hier wel heerlijk nog een minuut of 5 op sabbelen. Verder verschonen we hem halverwege de fles om het drinken nog iets te rekken en tussendoor boertje te laten enz. Hiermee hebben wij intussen een heel tevreden babytje. Hij drinkt elke 3 uur, maar soms zit er 4 uur tussen en soms 2 uur. (Wel staat de Nutrilon Forte al in de kast voor als hij met de standaard voeding niet uitkomt. Onze oudste was ook al zo gulzig en hongerig, zelfs zo dat we echt wel eens over de 1000 ml op een dag uitkwamen). Succes en volg je gevoel erbij.
Mijn zoontje van 6 weken is nu ruim 6 kg, was bij de geboorte 4800 gram. Ook erg hongerig, zit al een week op de forte voeding, komt nog steeds elke 3 uur voor een voeding van 150/5. Ik geef hem op verzoek, max 7 flessen per dag. Ik heb de difrax fles, nutriton weer gestopt ivm krampen en diarree. Hij doet er ook 20 minuten over. Ik leg me er maar bij neer, hij zal het wel nodig hebben...
Onze meid is ook een hongerige baby. Vanaf dr geboorte heeft ze standaard minimaal 200cc per dag teveel gedronken. Ook met de Forte. Nu is ze bijna 12 weken en is het helemaal gestabiliseerd, ze drinkt nu de "goede" hoeveelheid. Ben nu ook langzaam de Forte aan het afbouwen. Wil ermee zeggen, ze zullen het wel nodig hebben. Het komt allemaal best goed
Ook hier een hongerig kindje. Wij zijn deze week overgestapt op forte (aanraden van cb) Ik was ook altijd bang dat hij tveel dronk,vooral als je gewicht x150 deed. Maar cb zei tegen mij maakt niet uit hij is een roiaale drinker. We hebben een paar dagen moeite gehad met rekken na 3 uur (deed dit met een speentje) maar uiteindelijk is het gelukt. Hij heeft nu zelfs 2 nachten 5 uur achter een geslapen. Het is moeilijk vooral omdat je dit zielig vindt voor je kleine maar het is het proberen waard. Iig heel veel sterkte en sccs ermee.
nu blijkt dat mijn zoontje helemaal niet hongerig was, maar gewoon onrustig. Hij kreeg steeds meer kramp door de forte en kon helemaal niet meer poepen, en ben nu weer overgegaan op de standaard maar dan van friso, en hij vraagt niet eerder om een fles dan met de forte (integendeel zelf) ! en de krampen zijn ook iets minder. Hij is sinds hij ingebakerd is een stuk rustiger !!