Verborgen reflux??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zonnebeertje, 21 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    Ik was een beetje aan het googlen en kom toch een hoop dingen tegen die ik herken bij Jenna :(
    Na het voeden hoor je haar vaak 3/4 x achter elkaar slikken, er komt dus voeding omhoog.
    Ze slaapt overdag of heeeel onrustig en kort, en het liefst op schoot, of in de draagdoek. In de wagen of wieg wil ze haast niet meer overdag, dan begint ze echt te krijsen :(
    Ze heeft vaak de hik, smakt veel, veel sabbelen op de handjes.
    Ook overstrekt ze zich vaak na het voeden, ik veeg bv.
    Zou dit een verborgen reflux kunnen zijn?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het lijkt er wel aardig op inderdaad.... Wat Lisa ook nog had was haar hoofd naar achteren doen als ze in bed lag en gekke bekken trekken door het zuur. Wat bij Lisa aardig werkte was op haar buik slapen.

3. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik ben geen arts maar het valt mij enorm op dat heel veel kindjes rond de 6 weken reflux klachten krijgen. Hier dezelfde symptomen en ook met geregeld voeding teruggeven zelfs uren na dien (of enkel omhoog komen en weer wegslikken) maar hier was mijn ervaring dat het na een weekje of 2/3 weer flink afnam en dit heb ik al vaker gehoord.

Probeer eerst eens de standaard dingetjes als bedje omhoog en goed rechtop houden na een voeding (dragen is inderdaad super). Ook -ondanks dat het moeilijk is- hebben reflux kindjes heel veel baad bij rust, regelmaat en soms inbakeren.
    Ik ben dat hier tegelijk in gaan voeren (vanaf de 2 weken ongeveer wilde onze kleine meid enkel tegen mij aan slapen overdag) en hoewel het even een week vreselijk was (heb uren bij de wieg gezeten omdat ze gewoon oververmoeid was en niet toe wilde geven) werd het daarna zoveel beter en zijn de klachten vanaf een week of 8/10 nagenoeg weg! Het bakeren (puckababy) heb ik dan ook met 12 weken al weer kunnen stoppen, ideaal!

4. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    Loki; dat had ik nog niet gehoord dat het vaak rond de 6 wk voorkomt!

Ik herken nu achteraf zoveel met onze zoon, die huilde echt 10 uur op een dag vanaf 8wk, 2/3 maanden lang. Ook het wegslikken, overstrekken, niet willen slapen had hij.

Bedje ga ik omhooog zetten!
    en op de buik slaapt ze idd beter, alleen wil ze dat overdag nog niet.

Is het nog raadzaam om naar de huisarts hiermee te gaan?

5. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hier ook al een kindje met reflux klachten en ze is pas 12 dagen oud.

Ik heb het bedje omhoog gezet en ze krijgt nu Nutriton in haar fles. Het helpt allemaal nog niet echt, ze wil inderdaad alleen maar bij mij slapen. in bed wordt ze na veel slikken en overstrekken na een paar minuten wakker en begint heel hard te krijssen.

Ik kijk het niet te lang aan. Mijn zoon had het ook en het werd beter nadat hij Zantac kreeg.

6. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    klinkt idd als reflux.
    ons zoontje heeft er ook last van.
    als advies zou ik zeggen doe zelf al de standaard dingen zoals: bedje omhoog- 15 min na voeding je kindje rect houden- eventueel de voeding indikken met jbpm.
    maar zou ook meteen een afspraak maken met de ha.
    lees namelijk heel vaak hier dat het heel lang duurt voordat men doorverwezen wordt na de ka.
    wij werden gelukkig meteen geholpen waardoor de medicijnen en al het andere snel aansloeg.
    dus hoe eerder je erbij bent hoe beter in dit geval.

7. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ik geef alleen bv, kun je dan wel wat er voor krijgen?

8. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    jbpm/nutriton kun je ook erbij geven als je bv geeft op de verpakking staat hoe je dat moet doen.

9. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ik ga het morgen eens aan de ha vragen!

wel raar dat ze er bij tygo nooit mee kwamen dat hij reflux had :( zou een hoop leed gescheeld hebben

10. Momfulness

ik denk ook dat het iets is dat pas sinds kort echt een duidelijke klacht is die verholpen kan worden. Ik denk dat het voor een aantal jaren geleden nog op krampjes geschoven werd. Toen mijn zoon het had werd ook eerst aan krampjes gedacht en moest ik er via internet achter komen dat het reflux kon zijn,wat later ook bevestigd werd door de ka.

Succes! Bij bv kun je indd gewoon Nutriton bijgeven.

11. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    dank je, ik ben benieuwd!

12. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    Helaas niks gekregen van de dokter, ze groeit gewoon goed en er was niks om wat hij kon doen...

13. Meril

Meril Bekend lid

3 mei 2008
    671
    0
    0
    Hmmm...wel in de gaten blijven houden hoor...ik heb op advies van de ha zelf nutriton gebruikt en hij had al een recept voor zantac uitgeschreven, omdat het niet beter werd met nutriton heb ik dat even gebruikt.
    Wij hadden toen al een doorverwijzing naar de ka dus zitten nu aan andere medicijnen.

Ik twijfel wel heel erg of hij het heeft hoor, zijn tegelijkertijd ook begonnen met rust en regelmaat en daar is hij al veel rustiger van geworden. Sommige kindjes zijn ook snel overprikkeld (vooral als ze erg alert zijn) en dat had ons mannetje heel erg. Hij slaapt nu al wel beter, al zijn er we nog niet, maar kokhalst, en slikt soms nog wel. Wij hebben morgen weer afspraak bij de ka om te bespreken.

het valt me wel op dat het zo verschillend is wat de ha doet, sommigen schrijven zelf medicijnen voor en je krijgt snel een doorverwijzing en soms moet je echt enorm moeilijk doen en op je strepen staan om dat voor elkaar te krijgen.
    Ik zou zeggen, houd het goed in de gaten en probeer eerst ook zoveel mogelijk rust en regelmaat te geven. Gaat het dan nog niet beter dan zou ik echt wel een doorverwijzing vragen, of in ieder geval eerst Zantac om te proberen!

Suc6!

14. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ja, dat doen we zeker!

Ze slaapt nu op haar buikje, dan gaat het ook al een heel stuk beter! Heb het bedje ook iets opgehoogd.
    Ben benieuwd!

Nu is het natuurkijk ook ons 3e kindje, dus eer is vaak veel lawaai om haar heen, maar probeer wel echt regelmaat voor haar er in te houden

15. Momfulness

Zonnebeertje,

als het al wat beter gaat zou ik het nog heel even aankijken,
    wij zijn gisteren avond naar de huisartsenpost gereden omdat ze het uit krijste van de pijn en hij hoorde direct dat het reflux was en we hebben nu zantac gekregen. Hopelijk helpt het.

16. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ah Luna wat sneu :( Hoop dat je meisje zich snel wat beter voelt!

17. Meril

Meril Bekend lid

3 mei 2008
    671
    0
    0
    Ja het is ook mijn tweede en erg lastig...ik weet niet of je man doordeweek nog een dag thuis is? Ik ben begonnen op een moment dat ik even 3 dagen had waarin we met zn tweeen waren en hem dus zoveel mogelijk in zijn eigen bed gelegd. In het begin was dat veel huilen natuurlijk en konden mijn vriend en ik afwisselen met ernaar toe gaan en de zorg voor ons meisje. Het ging hier na de 3 dagen al beter dan het ging dus misschien iets om eerst eens te proberen...

Op een gegeven moment moeten ze natuurlijk wennen aan de geluiden en drukte van de andere kids maar ik denk dat als ze nog zo klein zijn ze dat misschien nog niet echt goed kunnen handelen...(sommige kindjes dan)

18. Momfulness

Bedankt zonnebeertje, ik hoop het ook, het was echt slopend om haar zo te horen.

Jij veel succes, goede tips van Mirel.

Ik wilde haar net na haar flesje uit bed halen ze huilde, maar ik moest de draagdoek nog om binden, zodra ik klaar was was het ineens stil en nu ligt ze al een uur te slapen. Ik ben geen voorstander van laten huilen maar ik denk dan weer, als ik haar gepakt had was ze nu weer onrustig geweest terwijl ze nu lekker slaapt. Dus ik denk dat ik haar voortaan iets langer laat liggen. Max 5 tot 10 minuten.

19. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik weet niet of je dochter last heeft van verborgen reflux, dat even ten eerste. Dat kan ik niet echt opmaken uit je post. Maar de reactie van je ha vind ik waardeloos. Kindjes die verborgen reflux hebben groeien over het algemeen gewoon goed, ze spugen immers niet hele voedingen uit, maar slikken omhooggekomen voedingen terug waardoor de slokdarm op den duur erg geirriteerd en zelfs ontstoken kan raken en dat doet heel veel pijn. Dus de opmerking van je ha dat ze goed groeit en dus geen reflux kan hebben is onzinnig. Mocht ze symptomen krijgen die erop duiden (voeding terugslikken, zuur ruiken, onrustig tijdens en na de voeding, overstrekken, veel hikken, kauwbeweging maken, pijnlijke gezichten trekken) dan zou ik als een speer naar de huisarts gaan en eisen dat er iets aan gedaan wordt of een verwijzing naar de ka.

20. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Helemaal mee eens.
    Ons zoontje heeft ook reflux maar groeit als kool;)
    Als je ha weigert je door te verwijzen zou ik het eventueel nog aan het cb vragen volgens mij kunnen/mogen hun jou ook doorverwijzen na de ka.

Deel Deze Pagina