baby 3 mdn wil niet drinken

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Zaantje25, Dec 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zaantje25

Zaantje25 Lid

Mar 31, 2011
    83
    0
    0
    Hallo,

Mijn dochtertje is nu 3 maanden en geef haar flesvoeding. Voorheen kreeg ze altijd 200 ml melk over 24 uur. Ze kon goed klokkijken en kwam dan ook netjes om de 4 uurtjes. Als het zover was dan liet ze zich ook echt horen. Sinds twee weken is ze steeds minder gaan drinken. Eerst vond ik het niet erg als ze wat liet staan hoor, maar nu drinkt ze van de 200 ml fles die ze krijgt maar 50 ml op. En dat is zo bij elk flesje.
    Ze wil niet meer drinken..heb al een ander flesje geprobeerd, ander speentje maar dat helpt ook niet. Ik ben best radeloos want ze krijgt natuurlijk veeell te weinig binnen. Wat me nog meer zorgen baart is dat ze ook niet aangeeft wanneer ze wil eten. Ze word niet wakker voor haar voeding, en als ze wakker is geeft ze het ook niet aan. Voor haar lijkt het dus wel prima zo:(.
    Toevallig is ze nu ziekjes maar dat heeft er niets mee te maken.
    Ze weegt trouwens 5700 gr.
    wat kan ik nou het beste doen?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,
    Misschien kan je het beste even contact opnemen met je huisarts of consultatiebureau om te kijken of je kunt achterhalen waarom ze minder drinkt op het moment.
    Heeft ze ook andere klachten? Ging het tot 2 weken geleden verder goed? Is er toen iets veranderd in de voeding? Hoeveel ml drinkt ze nog per 24 uur?
    Evt. kun je dan wat vaker een kleine hoeveelheid per dag aanbieden.
    Groetjes Angelique

Share This Page