Verborgen reflux?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by angelique1984, Nov 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. angelique1984

Dec 30, 2011
    98
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van bijna 11 weken is al bijna 2 maanden onrustig. Overdag slaapt hij niet en is erg onrustig ondanks inbakeren. Als ik hem neerleg, gaat ie krijsen. Hij drinkt erg onrustig en gaat na een paar slokken krijsen. Je hoort de voeding omhoog komen. Hij vraagt meerdere keren per dag om kleine beetjes voeding en na de voeding is het hikken en herkauwen. Vaak lijkt het ook of ie zich verslikt.
    Hij is ook altijd verkouden. Ontlasting stinkt erg en zijn windjes ook.
    Ik dacht eerst aan KMA, maar toen ik hem op de Pepti had gezet in overleg, werd het helemaal erg. Hij huilde en krijste de hele dag omdat de voeding heel dun is en makkelijk omhoog komt. Nu zit ik weer op de Omneo en gaat het iets beter.
    Zijn bedje staat al schuin, houdt hem na de voeding rechtop en indikken met Nutriton werd afgeraden omdat hij erg moeilijk poept en erg veel krampen heeft.
    Al met al gaat het steeds slechter en maandag staat de afspraak met de KA.

Wat zijn jullie ervaringen? Ik zit er een beetje doorheen. Het is zo moeilijk om hem pijn te zien lijden.

Groetjes Angelique

2. Delta

Delta Niet meer actief

ik gebruik pure jhbpm van natufood.. en mijn dochter krijgt juist water dunne ontlasting ervan.. ook van nutriton!

3. Delta

Delta Niet meer actief

je kan het proberen..... word vaak wel aangeraden bij kindjes met harde ontlasting hoorde ik!

zou wel voor de pure gaan.. van natufood, te kopen bij natuur/reform winkels, is beter dan nutriton! met zn rotzooi erin

4. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

Jul 15, 2008
    1,081
    0
    0
    Ergens in NL
    Hier dezelfde klachten bij mijn bijna 10 wkn oude baby. Wij gebruiken ook pepti met jbpm van natufood en.nog omeprazol voor zijn reflux. Helaas slaapt hij overdag nog steeds niet veel en laat hij ook enorme stinkwinden. Hier denk ik nog steeds dat hij kma heeft en.de pepti niet voldoende is.

5. monica73

monica73 Bekend lid

May 14, 2011
    580
    16
    18
    Als het zo heftig is, probeer dan of je eerder terecht kunt bij de KA. Zeg dat je ziet dat je kindje steeds meer pijn heeft en dat je dit niet meer aan kunt zien! Mijn zoontje heeft ook reflux en na een afspraak bij de huisarts kreeg ik direct medicijnen, na twee dagen had ik een ander kind! Bijna een week wachten vind ik echt te lang in deze situatie. Nutriton zou ik inderdaad niet doen, mijn zoontje kreeg er alleen maar meer krampen van! Probeer op verzoek van je zoontje te voeden, kleine beetjes drinken is dacht ik juist goed bij reflux. Ik lees dat je het bedje als schuin hebt gezet en hem recht op houd na een voeding. Misschien helpt het ook als je hem in een draagdoek bij je draagt. Zo zit hij een beetje recht op dicht bij mama en slaapt hij beter. Jij hebt hierdoor je handen vrij.

6. Mamalief

Mamalief Actief lid

Jun 14, 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier het zelfde probleeem.
    Mijn zooontje is nu 13weken en huilt vanaf zijn geboorte al hartstikke veel. Hij heefft nexium gekregen voor reflux wat hij blijkt te hebben. Het helpt wel maar toch blijft hij onrustig, stinkt zijn ontlasting, heeft last van eczeem en huilt super veel. Ben al zelf op dieet.. maar oeefff weet me ook geen raad meer.

7. Mommy83

Mommy83 Actief lid

Aug 20, 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    Die stinkwinden zijn volgens mij toch echt een teken van kma hoor.....Het kan zijn dat de pepti niet voldoende werkt, ik zou een machtiging vragen voor nutramigen bij je KA. En goede refluxmedicatie (losec of Nexium icm motilium) Sterkte ermee!

Share This Page