flesvoeding stap 2

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Ikdus, 10 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hallo,

Mijn dochter is bijna 5,5 mnd oud en haar pot voeding is bijna op.
    Zou ik al naar stap 2 kunnen gaan of moet ik nog een pot stap 1 kopen?

Alvast bedankt.

Mvg,
    Ikdus

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Het overstappen naar de opvolgmelk komt niet op een paar weken. Dit kan gerust vanaf deze leeftijd. Van de opvolgmelk mag je dochtertje maximaal 800 ml per dag. Dit komt meestal op 4 flessen van 180 ml water en 6 schepjes.

Groetjes, Petra

3. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hartstikke bedankt voor uw antwoord. Ik heb toch nog maar stap 1 gehaald omdat ze vaak op 5 flessen zit nog. Ik denk dat als ze straks meer fruit en groentes eet het minder wordt. Wanneer kan ik over naar potjes van 6 maanden ? Ik wil haar darmen natuurlijk niet belasten.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Je kunt beter eerst je kindje over laten gaaan op de opvolgmelk, dan kun je als je kindje 6 maanden is beginnen met de potjes vanaf 6 maanden.

Groetjes Eveline

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hartstikke bedankt voor uw antwoord.
    Nu had ik nog een vraagje

Mijn baby is hongerig en spugerig. Nu heb ik Nestle stap 2 gehaald en ik vraag me af kan ik daar ook de nutricia bambix rijstebloempap door heen doen of kan sat alleen bij nutrilon ?
    Of is er iets anders waarmee ik haar voeding wat voller kan maken zodat ze tevreden blijft.

6. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Je kunt rijstebloem van bambix toevoegen aan een ander merk flesvoeding, dat is helemaal geen probleem.

Groetjes Eveline

7. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Pfieuw gelukkig.

Hartstikke bedankt voor jullie hulp.

Deel Deze Pagina