Verborgen reflux?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Patjuh2010, 26 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woezelenpip1980

woezelenpip1980 Actief lid

10 okt 2011
    354
    0
    0
    Hier denk ik dat onze dame het ook heeft .. Ze heeft vaak de hip boxkleed is vaak erg nat van de spuug , als ze spuugt is het meer waterbasis zeg maar niet echt melk meer, ook komt haar voeding vaak na boven en slikt ze het weer die gebeurt ook na 3-4 uur na dat ze het flesje heeft gehad .... Ze heeft nu combi pepti en standaard 1 omdat ze getest is op koemelkallergie omdat zus dit ook heeft , maar bij haar is het niet volgende testen , herkennen jullie de symptomen bovenstaand

grt

2. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

25 feb 2010
    424
    0
    0
    Dat slikken herken ik inderdaad wel. Hij gaf af en toe alleen een druppeltje melk wat in bed dan langs zn wangetje liep. Dat andere is me niet opgevallen. Vervelend! Misschien even langs HA? Sterkte in ieder geval!

Nou gister begonnen met de Zantac, wat een verschil!!! Vanmorgen heeft hij tien minuten in zijn wipstoel, alleen maar liggen lachen :D Dat had ik nog niet eerder zo gezien... Daarna heeft hij 2 uur lang aan een stuk door heerlijk liggen slapen! Vanmiddag wel weer wat onrustig, maar het had ook een aantal dagen nodig voor het werkt stond in de bijsluiter! Wat ben ik blij voor mn kleine mannetje!! Snap niet dat ze hem niet eerder iets hebben gegeven!

3. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

25 feb 2010
    424
    0
    0
    Ja dat zal het zijn ;) kan me ook niet voorstellen dat je dat zo kan horen haha, maar goed..

4. memv2

memv2 Actief lid

17 feb 2012
    331
    2
    0
    NULL
    NULL
    @ woezelenpip, wat bij mijn zoontje omhoog kwam was ook op waterbasis maar dat maagzuur bij die kleintjes is doorzichtig, net water dus. Moet je maar eens aan ruiken, als het goed is ruikt het zuur.
    @ patjuh, wat super om te horen!!
    Was jouw baby ook echt een huilbaby door de reflux? Ons zoontje wel. Ik denk ook dat ons zoontje door zijn verborgen reflux en al dat huilen veel pittiger is geworden. Het huilen heeft eigenlijk maar 1.5 week geduurd toen ie werd opgenomen. Na die 1.5 weken waren we al wanhopig, ik kan me niet voorstellen hoe het moet zijn als je maanden in het gehuil zit, want dat gebeurd ook. Nu soms nog als hij huilt ( hij is nu 2.5 jaar) gaan mijn nekharen overeind staan.
    Gelukkig gaat het bij jullie nu beter!

5. Maia

Maia Niet meer actief

fijn dat de zantac werkt en dat het beter lijkt te gaan. ik weet wat voor hel het kan zijn.

ons zoontje heeft ook (verborgen) reflux en dat is hier een lange strijd geweest. eerst heeft hij een week of 2 alleen maar gehuild (vanaf 1,5 week oud), rustig 5-6 uur op een dag tot we erachter kwamen dat het reflux was. Toen jbpm in de fles gedaan op advies van het cb, dat hielp heel maar na een paar dagen begon het huilen (krijsen) langzaam weer.ook weer minimaal 5 uur op een dag. toch aangekeken (2 weken, weet niet hoe ik het volgehouden heb) en toen begon ik gedachten te krijgen dat ik hem niet wilde en toen heb ik aan de bel getrokken bijna 2 weken terug. Ben meteen doorverwezen naar de kinderarts, bleek dat het krijsen van de afgelopen weken kwam door het jbpm, dat enorme verstopping veroorzaakte (vermoedde ik al iets van krampen), wat ook de reflux weer verergerde. Hebben nu forlax om de ontlasting dunner te houden sinds een kleine 2 weken maar het gaat eigenlijk pas sinds dit weekend echt goed en heeft hij al 3 dagen nauwelijks gehuild. Maar ik kan het huilen inmiddels niet meer aanhoren, echt heel moeilijk voor me, krijg nog steeds spontaan hoofdpijn. We hebben op het punt gestaan om hem op te laten nemen maar dat is net niet nodig geweest, tot nu toe en vandaag toen we voor controle bij de ka waren zat er voor mij ook een psycholoog bij, wat erg prettig was :)

6. memv2

memv2 Actief lid

17 feb 2012
    331
    2
    0
    NULL
    NULL
    @ Maia, wat een verhaal meid. Ze hebben mij ook een psycholoog aangeboden in het ziekenhuis maar heb die toen afgeslagen. Achteraf had ik het beter aan kunnen nemen. Ik heb wel eens gehad dat ik in de douche stond en dat ik mijn zoontje hoorde huilen maar dat niet zo was. Ook heb ik mezelf lang schuldig gevoeld omdat ik hem toen niet kon troosten.Hij is nu 2.5 jaar en ik heb alles een plaatsje gegeven , maar het was echt een heftige tijd.

7. SelleBel

SelleBel Lid

12 dec 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook verborgen reflux kindje... Ze is nu twee maanden en we zijn nog niet helemaal klaar met het uitvinden van welke medicatie e.d. het beste aanslaat... Want helaas was medicatie hard nodig. Zantac is niet aangeslagen en Nexium alleen 's ochtends was te weinig. Nu twee keer Nexium per dag maar nog steeds hoor ik haar iedere nacht gorgelen en vechten en slikken tegen het zuur :( Morgen weer dokter voor verdere stappen... En inmiddels ligt ze in een zijslaapkussen ook nog eens ingebakerd.... kan me niet schelen wat mensen ervan zeggen... stikken of gecontroleerd ingebakerd in een zijslaapkussen naast ons bed, het laatste dus.
    Door de reflux hadden we ook een ''verkeerde'' gewenning aangeleerd... Ze kon alleen nog maar in slaap vallen op de arm.. Dit heb ik a la Ria Blom weer kunnen keren (heeft ook 10 jaar van mijn leven gekost) maar ondanks de reflux huilt ze nu nog maar gemiddeld 15 minuten tot tot max anderhalf uur per dag (en dat is dan vandaag vanwege vaccinatie) Misschien dat je kleintje zo oververmoeid is door de reflux dat het niet meer zelf in slaap kan vallen?

Wat een rot gedoe die reflux... :x Heel veel sterkte....

8. chantal1606

chantal1606 Actief lid

25 jun 2010
    403
    15
    18
    NULL
    NULL
    @SelleBel:
    Dat gorgelen en half stikken 's nachts in de voeding herken ik ook heel goed. Bij ons was de juiste dosis Motilium echt de oplossing.
    De ka gaf haar eerst de minimale dosis wat niets hielp, na veel gedoe incl. ziekenhuisopname heb ik zelf de stoute schoenen aangedaan en de dosis verhoogd (nadat ik in de bijsluiter had gelezen hoeveel ze mocht hebben), sindsdien heb ik een ander kind wat heerlijk slaapt. Zowel overdag als 's nachts.
    Kinderarts naderhand opgebeld en gezegd dat ik de dosis verhoogd had en of ik dat mocht blijven geven.
    Vaccinaties waren hier trouwens ook een flinke trigger voor de reflux. Ze had er een week extreem veel last van. Ik stel ze dus voorlopig even uit....

9. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

25 feb 2010
    424
    0
    0
    @memv2. Vervelend dan he voor zo'n kleintje... Gelukkig voor jullie en jullie zoontje dat het niet langer dan 1.5 week heeft geduurd. Als is 1.5 week zo door gaan echt geen pretje!

Als hij wakker was huilde hij of constant dat 'zeurderende' geluid (niet dat ik hem vond zeuren, maar weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) Ik denk niet dat hij een huilbaby was, maar weet niet vanaf wanneer je baby een huilbaby is.. Mn vriend dacht van wel. Ik vind zelf het woord huilbaby altijd zo negatief klinken.
    Laat ik zeggen dat, ondanks ik het superzielig vond, ik er wel knettergek van werd :( en als hij in bed lag, ik heel zachtjes ging doen, omdat ik hoopte dat hij niet wakker zou worden, want dan begon het weer... Vandaar dat ik hem ook veel in de draagzak deed, want dan kon hij wel slapen omdat hij zo rechtop zat, maar dan nog hielp dat niet altijd. Achteraf vind ik het eigenlijk vreselijk dat ik zo dacht.
    Hier heeft het ongeveer 3 weken geduurd, maar in t begin niet zo erg. Het werd steeds erger...
    Het gaat nu nog steeds echt supergoed. Elke dag een beetje beter lijkt wel! Ik ben zo blij... Gelukkig dat ik de HAP had gebeld en dat hij wat kreeg... Moet er niet aan denken, vooral voor hem.. dat dit toch 7-01 had moeten doorgaan...

@maia. Dat hadden wij idd ook dat het met de voeding even leek iets beter te gaan.. Maar daarna weer begon.. Erg vervelend! Dan denk je.. Yes, het gaat iets beter.. en dan begint het weer opnieuw.
    Maar wat een ellende heeft jullie kleintje moeten doorstaan :( en jullie zelf ook zeg. Vind idd dat je het erg lang hebt volgehouden en kan me voorstellen dat je het huilen dan idd niet meer aan kan horen! Gelukkig dat het bij jullie, nu ook een heel stuk beter gaat!!

@Sellebel. Wat vervelend dat de medicatie niet goed lijkt te helpen. Ben je al bij de huisarts geweest? Ben benieuwd wat ze dan verder gaan doen. Echt sneu zeg. Veel sterkte!

@chantal1606 Super dat het beter gaat. En wat goed van je dat je het gewoon hebt geprobeerd. Zou het zelf een beetje eng vinden, maar als het in de bijsluiter staat, moet het toch kunnen. En moet je zien, anders had je misschien gewacht en nog een hele tijd zo doorgelopen. Als moeder weet je toch wat het beste is voor je kind!! Dat blijkt wel weer ;)!

10. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Heel herkenbaar allemaal! Ik werd niet serieus genomen door mijn huisarts, na paar dagen weer terug en ben ik zo boos geworden! Het lag aan mij, mn dochter was n gezonde zuigeling en ze had nog nooit van verborgen reflux gehoord! Heb n verwijzing voor ka geeist en gekregen.
    Eerst gestart met jbpm en bedje schuin daarna toch nexium. Na 2 mnd nexium afgebouwd en dat ging goed. Nu is ze bijna 5 maanden en t gaat goed! Voeding wordt nog verdikt maar ze heeft er echt weinig last nog van.

Wat ik fijn vond is n antireflux kussen, dit is n schuin kussen. Vond dat geklooi met boeken en handdoeken zo irritant. Met dit kussen ligt allen bovenlijf schuin en gleed ze niet meer steeds naar beneden.
    In de wieg heb ik deze gebruikt, maar daar past ze nu niet meer in dus als iemand interesse heeft...stuur maar n pb

11. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

25 feb 2010
    424
    0
    0
    @Jedine...

Wat vervelend dat ze je niet serieus namen. En wat raar, nog nooit van gehoord, als arts :( Komt toch heel vaak voor? Maar fijn dat je uiteindelijk toch geholpen bent!

Hier was het helaas na drie dagen weer afgelopen met de zantac en begon alles weer opnieuw. Weer naar KA gebeld, die stuurde me terug naar HA en de HA weer naar KA.. Ja het schiet op... ;)
    En nu heeft ie Nexium gekregen. Schijnt vaker te gebeuren dat Zantac maar een paar dagen helpt?
    De eerste dagen bleef het wat moeilijk en hij leek echt kramp te hebben ervan, maar stond ook in de bijsluiter, dat zodra je aan de medicatie gewend bent dit over gaat... En ik moet zeggen... (Ik durf niet meer te hard te juichen ;)) dat het vandaag echt super gaat weer! Hopelijk blijft het dit keer zo!!
    Meer mensen die Nexium hebben gebruikt? En duurde het ook even voor het echt werkte? M'n zoontje heeft wel opeens heel veel speeksel/slijm in zn mondje sinds hij dit gebruikt, meer mensen die dit herkennen?

Deel Deze Pagina