zoontje heeft zomaar koorts boven 39

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sila24, 30 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hallo dames mijn zoontje die heeft sinds gisternacht hoge koorts , zal het door de tandjes komen? hij is wel vrolijk en speelt nu en drinkt goed eet wat minder ( rijstwafels gaan er wel goed in) Ik heb hem net een paracetamol zetpil gegeven , en temp is 39,2 . Als hij zich slap gaat voelen dan ga ik wel naar huisarts.

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

zou idd tandjes kunnen zijn, heeft hij er al veel? Is het herkenbaar van de vorige keer?

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Misschien een kies? Daar hebben ze vaak toch wat meer last van.
    Beterschap!

4. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.316
    2.599
    113
    je hoeft echt niet meteen naar de huisarts hoor.
    Mijn jongste had pasgeleden een dag lang 40,5 koorts . Lag voor pampus op de bank maar geen rare dingen als oorpijn, hoesten e.d .
    Volgende dag weer helemaal fit uit bed.

Als ze nog vrolijk zijn kun je beter ook geen paracetamol geven eigenlijk. Koorts heeft een functie, bestrijd de bacterieen,virussen.
    Pas als ze echt heel naar zijn of pijn hebben is paracetamol handig

5. angel229

angel229 Niet meer actief

Hier heeft ze dat ook gehad. Koorts met diarree en knalrode wangen. Wisselde tussen links en rechts. Conclusie: kiezen die doorkomen. Kan de huisarts niks mee. En ze oogde op gewoon ziek zijn na en meer moe als anders gewoon normaal. Lekker uitzieken! Boven de 40 graden wel contact met HA opnemen en bij sufheid, slecht drinken, blauwe vlekjes die niet wegdrukbaar zijn.

6. peppy37

peppy37 Actief lid

12 apr 2010
    145
    0
    0
    het kan ook de zesde ziekte zijn: een paar dagen koorts zonder andere symptomen en dan uitslag. Op zich onschulding.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    en soms is het ook gewoon iets waar je niet achter komt... en heeft het lichaam de oorzaak al bestreden, wat je merkt door de koorts.

8. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hey dames bedankt voor jullie reacties, we zijn toch maar naar de dokter geweest , hij heeft geadviseerd om 4 zetpillen versprijd over de hele dag te geven. Maar op het doosje staat max.3 ?dokter zal het vast wel beter weten toch?! En hij zei minimaal 4 uur tussen maar op doosje staat 6 uur. En hij zei dat mijn zoontje beginnend keelonsteking heeft

9. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik heb hem net opgemeten voor het slapen gaan hij heeft 40.2 koorts :(

10. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze dochter had toen ze wat kleiner was regelmatig hoge koorts boven de 40 graden. Meestal had ze er zelf weinig last van. Ze at/dronk wel wat minder. Wij gaven meestal ook pcm. Als de koorts langer dan 3 dagen aanhield moesten we altijd even langs de huisarts en die stuurde ons dan door naar het ziekenhuis waar ze compleet onderzocht werd, maar de conclusie was dan.. Ze heeft waarschijnlijk een virus en dat moet ze uitzieken.
    Als de koorts nog twee dagen aanhoudt, of je kindje is echt ziek/suffig of gaat veel minder eten en vooral minder drinken, dan zou ik naar de huisarts gaan..

11. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Het heerst toch. Onze knul heeft laatst 6 dagen flinke koorts gehad. Op dag 2 was hij gezien door ha op cb dus ik kon het nog even afwachten. Op dag 5 toch maar even gebeld en kon op dag 6 komen. In de ochtend had hij 39,8 en 2 uur later bij de ha had hij 36,8 en was de koorts ineens over. Hij was wel verkouden en had ook een rode keel. Oren waren oke.

Je kunt er idd niet veel meer aan doen dan para zetpillen geven en zorgen dat hij iig genoeg drinkt. Uitzieken...

12. Sila24

Sila24 Niet meer actief

nou zoontje is nog steeds ziek.. koorts weer rond de 40 :(

13. knap

knap Niet meer actief

Meestal als de koorts bij mijn kinderen zo hoog was. Was er vaak wel iets aan de hand. Meestal was het dan oorontsteking.
    Is hij wat verkouden? Tandjes kan wel maar meestal krijgen ze daar geen hele hoge koorts mee. En mijn advies is gewoon altijd als je het niet vertrouwd of je maakt je zorgen. Bel dan even de ha voor advies of eventueel een onderzoek oren keel ect ect

Beterschap met je mannetje.

14. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Hier liep de koorts op tot 40,8 en er was niks echt aan de hand dan alleen een verkoudheidsvirus en een beetje rode keel (geen ontsteking). Hoeft dus niet dat er meer aan de hand is. Maar vertrouw je het zelf niet dan moet je altijd even naar de HA bellen. Daar zijn zij dan ook voor.

15. Sila24

Sila24 Niet meer actief

koorts is sinds gisteren gezakt.. en vanmorgen ontdekte ik van die rode plekken in zijn gezicht en lichaam ik heb het opgezocht en het is de zesde ziekte geloof ik.

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

De dosering op het doosje is voor het gewone dagelijkse gebruik, een arts mag daarvan afwijken en weet wanneer en met welke hoeveelheden dat mag.
    Wij moeten Caitlyn bij hoge koorts ook 4 keer daags geven ivm risico op hartritmestoornis.

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier wel. Koorts en de mate waarin dat voorkomt, verschilt per mens en zegt op zichzelf niet zoveel.
    Over het algemeen heb je ook andere verschijnselen nodig om vast te stellen of koorts wel of niet OK is of duidt op ernstige klachten/ziekte. Ene kind heeft 40 graden koorts en dan is er verder niets aan de hand, andere kind heeft bij 38 al een oorontsteking...

Deel Deze Pagina