Hoi allemaal, Ik heb even een vraagje onze kleine man ligt nu nog in zijn wiegje maar gaat binnenkort naar een ledikant. Nu twijvel ik wat ik zou aanschaffen, een lakentje incl. deken, duo dekken incl. overtrek of alleen een slaapzak. Nu ligt hij onder een laken en deken en dat gaat goed. Ik hoor graag jullie advies hij is nu trouwens 11 weken Gr. Irini
Dat ligt er echt aan of je kleintje nog stil blijft liggen in bed, of dat hij al veel beweegt. Als hij veel beweegt, dan heeft laken+deken geen zin meer, want dan blijft hij er toch niet onder liggen. Een slaapzakje kan je zowiezo al gaan gebruiken, ook als hij nog stil ligt. Dus als je nog geen beddengoed op ledikant maat hebt, dan zou ik dat niet speciaal nog gaan kopen. Dan zou ik gewoon meteen een slaapzak gaan gebruiken. Ik heb trouwens ook beddengoed op wiegmaat in het ledikant gebruikt. Ik legde het dan in de breedte in het bedje. Mijn dochtertje was nog zo klein, dat het deken dan nog lang genoeg was. Maar ik weet niet of dat nog zal passen bij jou zoontje.
Ik heb altijd een duo-deken in een dekbedovertrek gebruikt. Met slaapzak. Afhankelijk van de temperatuur ging er 0, 1 of 2 dekens in het overtrek.
Dus je kan ook een slaapzak in combinatie met een deken gebruiken. Heb namelijk het idee dat als hij onder een laken en deken of deken in overtrek ligt dat hij dan nog dat geborgen gevoel heeft omdat je dat strak in kan stopen. Dat is bij een slaapzak niet. Hij ligt ook heel rustig in ben is niet overdreven bewegelijk. Eya: gebruikte je dan een zomerslaapzak? Want heb van schoonzus een duo deken gekregen die zij voor haar kindje heeft gebruikt.
Toen mijn dochter zo oud was als jou kindje lag ze onder deken lakentjes, verder had ze de zomerslaapzak aan, en een pyama met lange mouwenn lange broek, verder nog sokken. Inmiddels is ze 9 maanden en ligt ze in de puckababy the bag herfstslaapzak. Verder geen deken of laken want ze kruipt letterlijk het hele bedje door en ben bang dat ze onder de deken komt namelijk.