Verborgen reflux?

Discussie in 'Verzorging' gestart door shaantje, 17 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shaantje

    shaantje Fanatiek lid

    8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    #1 shaantje, 17 okt 2013
    Laatst bewerkt: 17 okt 2013
    Dag dames,

    Weet niet of het hier goed geplaatst staat, maar moet even mijn ei kwijt...

    Ik denk namelijk dat mijn kleine meisje last heeft van verborgen reflux. Dit zijn de "symptomen" die mijn meisje heeft:

    - Neerleggen in het park of bed is moeilijk. Ze begint te wroeten en te zeuren. Zwaaien met de armpjes en beentjes strekken.
    - Als ze neerligt hoor ik ze ook regelmatig melk opgooien en terug inslikken. Dit zelfs tot 3 uur na de voeding. Dit gebeurt een aantal keer om dan wakker te schrikken en te huilen.
    - Weinig slapen overdag.
    - Tong uitsteken en achterkant van tong ziet wit
    - Belletjes blazen
    - Zuur ruiken uit haar mondje
    - Ze boert heel slecht na haar voeding
    - Als ik ze rechtop tegen mij houdt dan valt ze uiteindelijk wel gerust in slaap.
    - Soms na een half uur al terug willen drinken. De 4 uur volmaken is héél moeilijk. We mogen al blij zijn dat we het kunnen rekken tot 3 uur.
    - Véél de hik hebben
    - Regelmatig verslikken tijdens het drinken
    - Reutelen en piepende ademhaling na de voeding

    Als ze bij mij ligt (zo goed als rechtop) dan is het een hele geruste baby en slaapt ze gemakkelijk haar 4 uren. Maar als je haar in het park of bed legt dan is ze heel de tijd onrustig. Ze ligt héél de tijd ongerust in het bed of park en na een tijdje schiet ze dan wenend wakker en wil ze alleen maar drinken. Zijn een beetje radeloos. Vind het zo zielig dat mijn meisje zoveel pijn heeft.

    Ga morgen zowieso naar de ha om dit voor te leggen. Maar wou even informeren of mama's met kindjes die verborgen reflux hebben of gehad hebben dit herkennen. Wat hielp bij jullie? Mijn gevoel zegt dat mijn meisje hier last van heeft, dus heb er een beetje bang voor. Hopelijk kunnen we er snel iets aan doen, want wil mijn vrolijke kleine meid terug van de eerste dagen. :(
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Klinkt inderdaad zeer herkenbaar. Volg je de leefregels al goed op? Dan heb ik het over minstens een half uur rechtop houden na de voeding, bedje/park/wandelwagen/verzorgibgskussen ophogen zodat je baby altijd schuin ligt, eventueel voeding indikken...

    Als dag niet helpt is medicatie misschien nodig, maar ik zou toch altijd eerst proberen met de leefregels.

    O en een draagdoek is misschien ook wel een heerlijke oplossing voor jullie allebei.
     
  3. shaantje

    shaantje Fanatiek lid

    8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Dit passen we jammer genoeg allemaal al toe :(. Hoopte zo geen medicatie nodig te hebben... We zullen zien wat ha morgen zegt.

    Ga zo dadelijk wel idd een draagdoek kopen. Dan kan ik nog wat doen in het huishouden. Want krijg nu jammer genoeg niets gedaan omdat ik haar bijna heel de dag vastheb.

    Bedankt voor je reactie!
     
  4. podiki25

    podiki25 Fanatiek lid

    18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Lijkt me ook reflux te zijn.
    Heb je al eerst eens AR (anti - reflux) melk geprobeerd? Je moet niet meteen op medicatie overstappen hoor. Er bestaan speciale melksoorten hiervoor. Enfamil / Nutramigen bijvoorbeeld.
    Je kan naar het CB gaan eerst maar ook gewoon eens zo een melk proberen kan al wonderen doen (die zijn meestal dikker en komen minder snel terug omhoog).
     
  5. shaantje

    shaantje Fanatiek lid

    8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Ik durf niet zo goed meer op andere voeding over te stappen.
    We hadden eerst nan 1, maar omdat zij met de hoeveelheden lang niet toe kwam (dat dachten wij toen) heeft kind en gezin ons beba 1 aangeraden. Dit is voor hongerige baby's.

    Ons meisje is dus al veranderd van voeding en ze is nog geen 3 weken oud. Nu komen de symptomen pas duidelijk opzetten dus vrees dat ze nooit een hongerige baby is geweest en gewoon toen al wou blijven drinken door de verborgen reflux.

    Om nu weer van voeding te veranderen gaat misschien véél te véél zijn voor de darmpjes van mijn kleine meid... Ze heeft nu al minder stoelgang door deze pap, want deze is ook al dikker dan NAN.

    Ik weet het niet goed meer. Hopelijk brengt de ha morgen raad.
     
  6. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik snap je terughoudendheid ivm nieuwe voeding, maar medicatie is natuurlijk ook geen lachertje. Mijn dochter krijgt al Zantac sinds week 3. Nu op een jaar nog steeds, en ik ben wel vaker bezorgd om de gevolgen van al die medicatie op zo'n jonge leeftijd. Maar goed, hier kon het echt niet anders.

    In jouw geval zou ik toch eerst alle andere oplossingen proberen, voor je met medicatie begint. Veel succes bij de huisarts! En heb je het gevoel dat je daar geen gehoor krijgt: zeker naar de kinderarts!
     
  7. shaantje

    shaantje Fanatiek lid

    8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Medicatie is idd het laatste wat ik wil.

    Maar nu al terug op andere voeding overstappen lijkt mij ook niet goed... Ze neemt deze pap net geen week. Ik vrees dat haar darmpjes en maagje weer een nieuwe voeding ook niet goed gaat verteren. Of maakt het toch niet zoveel uit? Dat zou elke week een nieuwe pap zijn :(. Lijkt mij toch een zware aanpassing...

    Maar toch bedankt voor de oplossingen. Als de ha morgen groen licht geeft voor een andere pap dan gaan we het doen. Maar neem liever zelf deze beslissingen niet. Het gaat uiteindelijk om de gezondheid van mijn meisje en daar wil ik geen beslissingen over nemen die misschien slecht uitdraaien :(. Ben zo onzeker over deze dingen...
     
  8. podiki25

    podiki25 Fanatiek lid

    18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik denk persoonlijk dat medicatie erger is. Met andere voeding hebben ze de reflux van mijn zoontje kunnen verhelpen. Ik ben 6 keer overgestapt naar iets anders. Maar het hielp echt.
     
  9. podiki25

    podiki25 Fanatiek lid

    18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Wat betreft stoelgang: dit kan wat verstopping veroorzaken (elke melk trouwens) maar daar kan je suppo's of een ander middeltje voor gebruiken. Na een tijdje raken de darmpjes gewend aan de melk en gaat het beter.
     
  10. Jedine

    Jedine Bekend lid

    2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Het hoeft niet altijd zo te zijn dat je medicatie lang gebruikt, hier met 8wk gestart met Nexium en met 4mnd afgebouwd rond deze tijd ook met fruithapjes begonnen wat veel beter ging.
    Natuurlijk hebben we eerst bedje schuin gezet en jbpm gebruikt maar dat hielp weinig, toen we nexium zijn gebruiken had ik n heel ander kind!

    Nutramigen is niet tegen reflux maar bij koemelkallergie, ka is hiermee gestart n week of 3 nadat we met nexium zijn gestart ivm verdenking kma omdat kreunen en megakrampen aanhielden
     

Deel Deze Pagina