Baby 3mnd slaapt onrustig, kreunen en persen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wens2011, 25 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wens2011

wens2011 Lid

13 feb 2011
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toch maar even een berichtje plaatsen in de hoop dat iemand de gouden tip heeft.

Dochter van drie maanden slaapt zowel overdag als snachts onrustig. Ze huilt weinig, maar kreunt en perst waardoor ze wakker wordt. Als ik dan niet naar haar toe zou gaan gaat ze natuurlijk wel huilen, maar meestal met speentje of even wiegen valt ze weer terug in slaap. Eigenlijk wordt ze zo'n beetje na elke slaapcyclys wakker. Vooral in de vroege ochtend heeft ze veel last. Wat we al doen:
    - regelmaat
    - rust ( voor zover dat kan met een 2 jarig zoontje/broertje)
    - inbakeren
    - probiotica
    - sab simplex
    - dr brownfles

Ze groeit goed, lacht veel en huilt dus weinig.
    Oja, ze drinkt nog zo'n zes keer per dag, ongeveer 140-150 cc ze weegt nog net geen zes kilo. Op dit moment zijn we de AR aan het afbouwen en krijgt ze flessen van 180+2ar+4 standaard aangeboden. Deze drinkt ze dus niet leeg, maar om ervoor te zorgen dat ze elke keer dezelfde verhouding ar+standaard krijgt maken we de flessen op deze manier aan. Iemand nog tips voor me?

Ben trouwens ook al naar de osteopaat geweest, die kon niets bijzonders ontdekken.

2. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Heeft ze moeite met poepen dat ze zo kreunt en perst? Ons meisje had bij de omschakeling van bv naar fv flink moeite met de ontlasting. Kreunde en perste veel, maar ze was niet huilerig. Op aanraden van het cb zijn we begonnen met flessen half om half te doen met Nutrilon Omneo. Dat is een speciale voeding voor o.a. moeizame ontlasting. Ik voegde bij een fles van 150 ml 3 schepjes gewone voeding en 2 schepjes omneo toe. Je kunt ook de ene fles gewoon geven en de andere fles omneo. Dit was voor ons de gouden tip. Binnen een week verdween het kreunen en persen. Voor de 6 maanden hebben we omneo compleet af kunnen bouwen, omdat ze goed groente en fruit at en hierdoor genoeg vezels binnen kreeg.

3. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Mijn zoontje is wat jonger en ik geef bv, op dit moment worden we onder begeleiding van een lactatiedeskundige behandeld voor spruw. Tevens heeft mijn zoontje een kort tongriempje. Door deze twee zaken krijgt hij bij een voeding teveel lucht naar binnen. Daardoor kreunt en perst hij ook veel tijdens het slapen. Met een speentje en of even rondlopen tot de windjes eruit zijn helpt bij ons. Zou jouw kindje last van lucht kunnen hebben? Misschien door verkeerde drinktechniek aan de fles?

4. Pineapple

Pineapple Actief lid

12 jun 2013
    329
    0
    0
    Mijn meisje had dit ook. Kwam er achter dat ze een buikslaper is en sinds ze op haar buik slaapt is het helemaal over

5. wens2011

wens2011 Lid

13 feb 2011
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Poepen doet ze elke (1,5) dag, ontlasting is gewoon zacht en ondanks dat ze veel kracht moet zetten dan, lijkt ze daar verder geen last van te hebben. Windjes laten doet ze inderdaad erg veel en dit zou een reden voor het kreunen en persen kunnen zijn. We zijn dus al over op de dr brown fles. Als ze verkeerd drinkt hoe zou ik dat dan kunnen verbetereb?

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hoe geef je de fles en hoe maak je de voeding klaar (naast de verhouding ar en standaard)?

Gaf je vanaf het begin ar of wanneer ben je het gaan geven? En vanaf wanneer is de onrust en het persen begonnen?
    En welk merk geef je?

7. wens2011

wens2011 Lid

13 feb 2011
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dochter heeft eerst bv gehad. Spuugde echter veel en in overleg met arts overgestapt op AR. Omdat ik had gelezen dat AR verstopt ben ik begonnen met 150+ 3Ar+2standaard. Tussendoor kreeg ze nog afgekolfde moedermelk. Kolven is nu 2 weken geleden en sindsdien dus de beschrijving hierboven. Ik geef haar de fles afwisselend rustend op rechter of linker arm en houd haar hierbij zoveel mogelijk rechtop.
    We bereiden de fles met water uit de fles (wonen in Portugal en kraanwater bevat veel chloor). Warmen dit op in de magnetron en voegen dan de schepjes poeder (nutrilon, heet hier Aptamil) toe en roeren met een vork, dan nog een paar druppels sab simplex. Bij de ochtend en avond fles doen we 1 schepje Orthiflor start.

Doe ik iets raars of verkeerd? Bij mijn zoon hebben we geen AR hoeven gebruiken, maar verder heeft hij op dezelfde manier flesvoeding gehad als hierboven beschreven.

Bedenk me nu net wel dat het spugen bij dochter sinds deze week echt stukken minder is. Misschien helemaal stoppen met AR?!

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wat ik lees doe je niets raars of 'verkeerd', maar juist volgens de correcte adviezen.

AR voeding zorgt ervoor dat het spugen minder wordt en daar is ar voor bedoelt.

Mijn jongste had precies hetzelfde, veel persen en moeite doen voor zachte ontlasting. Ik ben overgestapt van etos ha voeding naar jumbo ha voeding. Ineens was dat probleem over.
    Ik gaf ha ivm allergien in de familie en ook kea bij zijn broer.

Wat je kunt doen is eerst eens kijken wat er gebeurd als je 180/3+3 geeft, dus half om half. Dan kun je zien of dat verschil geeft.
    Of je stapt over naar omneo-comfort eventueel met jbpm (liefs de pure variant en niet de nutriton). (Die voeding is al dikker, dus misschien eerst zonder jbpm). Omneo-comfort is makkelijker verteerbaar.
    Hou hierbij wel in je achterhoofd dat elke wijziging eigenlijk 2 weken de tijd moet krijgen. Het lichaam moet wennen aan de verandering.

Deel Deze Pagina