steunen en slecht boeren

Discussie in 'Voeding' gestart door twinny, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinny

    twinny Fanatiek lid

    4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    Zoë krijgt Nutrilon Omneo vanwege de krampjes. Nu is deze voeding wat dikker en ik heb het gevoel alsof ze het laatste niet goed weggeslikt krijgt en het als het ware in haar strot blijft hangen. Ze steunt heel erg na de fles en wringt zich in allerlei bochten terwijl ze haar mondje stijf dichtgeknepen houdt! Duurt lang voordat ze een boertje geeft en ze heeft na bijna iedere voeding na een uurtje de hik. Lijkt ook net alsof ze tussen de voedingen door constant wegslikt. Ze gaat veel met haar tong door haar mond.
    Herkent iemand dit?

    twinny
     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Lijkt sterk op reflux.. Heeft ze t echt alleen bij deze voeding?
     
  3. twinny

    twinny Fanatiek lid

    4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    bij reflux spugen ze toch? Ze heeft geen problemen met het drinken van de fles.
    Bij de standaard is het me niet zo opgevallen denk ik. MAar daar maakte ze geen goed vacuum met haar mond, waardoor ze veel lucht binnen kreeg en erge krampen aan heeft overgehouden.

    twinny
     
  4. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Je hebt ook n verborgen reflux, dan spugen ze dus Níet.. Succes hoor!
     
  5. mamabee

    mamabee Actief lid

    12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    verborgen reflux is veel 'gemener' omdat ze dus niet spugen. Het verzuurde eten loopt alleen we fijn terug de slokdarm in zodat deze 'verbrandt' en dan gaat het eten zeer doen.
    Wat jij beschrijft zou dat best kunnen zijn.. ff rondje langs je huisarts?
     
  6. baard

    baard Actief lid

    9 jul 2006
    196
    0
    0
    verzorgende
    hallo

    ik lees je verhaal en herken het goed.\
    marissa heeft een verborgen reflux en heeft dezelfde klachten.
    bij standaard voeding dan pakt ze de speen ook niet goed, knoeit veel, hapt veel lucht en versikt zich snel, soms helemaal in paniek.
    toen zijn we op advies kinderarts gaan verdikken met johanes broodpitmeel en sindsdien drinkt ze rustiger en pakt ze de speen goed.
    maar na 100 cc werd ze onrustig net wat jij beschrijft.
    ze krijgt nu medicatie, zantac en dat schilt wel wat.
    maar ze blijft met haar tongetje door haar mondje gaan en ook net of ze steeds terug slikt.
    het enige wat de medicatie doet is het zuur minder zuur maken zeg maar en daardoor heeft ze er minder last van.
    zou toch even langst een dokter gaan mischien dat medicatie wat helpt.
    verder is er weinig aan te doen, ze groeien er bijna altijd vanzelf over heen.
    de voeding indikken is al een goede stap.
    wij hebben ook ge omneo geprobeerd maar dit was een ramp.
    met de standaard en nutriton erdoor gaat het veel beter.

    groetjes debby
     
  7. Marijntje

    Marijntje Bekend lid

    9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Hier ook een reflux kindje. Wij kregen een week geleden van de huisarts Zantac tegen het zuur en Motilium die de maag sneller leegmaakt naar de darm. Motilium zijn we vrij snel gestopt want de bijsluiter klonk niet zo fijn en ze werd er onrustig van. Gebruiken ook Friso Comfort met johannesbroodpitmeel en dat helpt ook.

    Verder zijn we ook direct naar een osteopaat/craniosacraal therapeut geweest. Een dag daarna hadden we een heel ander kindje! Dus ook het proberen waard!

    Sterkte! Marijn
     
  8. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Heeft ze dit al vanaf begin af aan gedaan dat moeilijk drinken? Cecile heeft dat een tijdje gedaan ze doet het nu niet meer zo vaak.

    Bij verborgen reflux hebben zee ook al problemen vanaf begin af aan met de voeding?
     
  9. twinny

    twinny Fanatiek lid

    4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    denk niet dat ze een verborgen reflux heeft. Ze drinkt haar voeding gewoon, heeft alleen wat moeite met vacuumhouden. Tis echt pas als ik de speen eruit heb dat ze zo gaat steunen en kreunen. Bij het boertje hoor ik gewoon de voeding mee omhoog komen en dan moet ze paar keer goed wegslikken. Denk dat ie daarna gewoon beetje in haar slokdarm blijft hangen ofzo! Ze gaat dan ook huilen als je haar plat legt. Als ik haar optil komt dat meestal nog een boertje of opstoot. Daarna gaat ze wel slapen, maar blijft steunen. Weet dan niet meer of het haar darmen zijn of wat anders.
    CB zei dat ik haar Nutrilon A.R. zou geven, maar ben een beetje huiverig.....
    Iemand hier ervaring mee?

    twinny
     
  10. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Geen ervaring mee nee, sorry maar waar staat A.R voor? Had je gevraagd aan t cb of t verborgen reflux zou kunnen zijn? Want wat jij beschrijft, lijkt er echt op hoor!
     

Deel Deze Pagina