Van nutrlon 1 naar 2 vóór 6 maanden en papfles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door BZD, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Ha!

Ik heb m'n bv bijna helemaal afgebouwd naar fles en dus nog niet helemaal thuis in de fv. Baby wordt bijna 6 maanden en de nutrlon 1 is morgen op, kan ik al over op 2? Lijkt me wel toch?

Ennnn ik vroeg me af, ik heb een paar keer rijstebloem geprobeerd toe te voegen aan de fles, nou dat moest ie niet. Wel zo op een lepel als pap. Zijn er andere papachtige dingen die ik in de fles kan doen, zonder fliebertjes?

Dank jullie wel!

2. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik heb het niet gedaan voor de 6maanden overstappen, maar dat was omdat mijn oudste 2 snel last van hun darmen hadden en ik alles langzaam moest introduceren anders kregen ze krampen. Als je kindje niet snel darmklachten heeft zou het misschien wel kunnen. Anders gewoon nog een pak nr1 kopen en met 6maanden langzaam overstappen naar nr2.
    wbt rijstebloem. Waarom wil je rijstebloem (oid) door de fles doen? Een papfles is geen moeten en als je kindje het liever van een lepeltje heeft gewoon doen. Andere papsoorten zonder dingetjes ken ik niet.

3. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Dan ga ik nog een 1 kopen, want t is er wel 1 die snel last heeft van z'n darmen.
    Wb rijstebloem, ik hoop dat ie er net wat lekkerder van slaapt 😉.
    Maar van bordje kan inderdaad ook prima!

4. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Qua leeftijd kan over naar 2 al wel lijkt me, maar het ligt er helemaal aan hoeveel ze drinkt. De max voor nummer 2 ligt lager namelijk, vanwege het hogere ijzergehalte. Van nummer 2 mag je maximaal 24 schepjes per dag (voor 1 is dat 30).

Verder ken ik ook geen pap zonder fliebertjes, op rijstebloem na. Waarom wil je zonder fliebertjes?

Oja: mijn zoontje heeft ook heel gevoelige darmpjes (heeft tot 6 maanden kma gehad), maar reageerde totaal niet op de overstap van 1 naar 2. Dat kan dus ook :)

5. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Hij mot t niet met fliebertjes! Hahaha, al meerdere keren geprobeerd. Net als gepureerd eten, hij wilt liever stukjes. Iets om op te kauwen.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De WHO adviseert om helemaal geen opvolgmelk te geven, maar om, als borstvoeding niet kan, gewoon tot 9 maanden nummer 1 te blijven geven en dan gewoon langzaamaan over op koemelk.
    De verhouding caseine-wei-eiwitten in opvolgmelk is minder gezond voor baby's.

O, en probeer zo lang mogelijk 1 of 2 voedingen zelf te geven. Nu je afbouwt maken je borsten afbouwmelk, en daar zitten net zoveel afweerstoffen en andere beschermende stoffen in als in colostrum. Hoe langer je kind dat krijgt, des te beter.

Deel Deze Pagina