Zoontje 7 mnd slaapt met zijn gezicht in het matras..?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Miranti, Mar 3, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miranti

Miranti Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,445
    0
    36
    Hoi,

Ons zoontje van 7 maanden ligt sinds paar dagen op zijn buik te slapen. Hij draait alleen zijn hoofd niet helemaal naar links of recht s waardoor hij op de zijkant van zijn hoofd ligt, maar ligt juist met zijn gezicht bijna helemaal in het matras.. Als ik zijn gezichtje dan wat verder opzij wil leggen dan draait hij hem zelf weer terug.. Ik vind dit eng.. Zou dit kwaad kunnen?

2. wachtend

wachtend Niet meer actief

Mijn zoon deed dit ook en ja ik vond het ook heel spannend en eng!
    Hij deed dan de helft van zijn gezicht in het matras drukken.
    Maar nu nog is hij 3 jaar en ligt het liefst helemaal onder het dekbed (ik krijg het al Spaans benauwd als ik ernaar kijk!)
    Of het kwaad kan geen idee! Maar ik snap je ongerustheid volkomen!

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Ik ben er bij mijn zon vanuit gegaan dat geen enkel kind zelfmoordneigingen heeft. En dat zolang ze maar sterk genoeg zijn om hun hoofd te draaien, ze dat wel doen als het nodig is.
    Zelf lig ik ook met mn gezicht zowat in mn kussen te slapen...

Maar dat het spannend is, zeker!

4. annick1984

annick1984 Bekend lid

Sep 18, 2013
    969
    47
    28
    Female
    Hoogezand
    Ken dit gevoel / idee. Was in het begin ook erg bang dat mijn zoon zou stikken als hij op zijn buik draaide. In de eerste maanden kon hij het namelijk nog niet (op zijn buik liggen). Toen hij plotseling op zijn buik begon te slapen (na zo'n 6 maanden) heb ik eerst een tijdje hem nog 's avonds weer op zijn rug gelegd. Op een gegeven moment dacht ik, als hij zo lekker slaapt, waarom niet? Ik heb een babycam waarmee ik hem op elk gewenst moment kan bekijken.

Nu tegenwoordig slaapt hij trouwens weer meer op zijn rug / half op z'n zij.

5. MissSol

MissSol Bekend lid

Dec 20, 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Dat lijkt mij ook best spannend. Mijn zoontje sliep toen hij klein was op een aerosleep, gewoon voor onze eigen geruststelling. Mijn dochtertje gaat hem straks ook krijgen als naar haar ledikant gaat.

6. annebon1986

annebon1986 Actief lid

Jul 22, 2014
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier slaapt ze ook regelmatig op haar buik. Blij met het aerosleep matrasje. Geeft een wat geruster gevoel, vooral toen ze nog wat kleiner was.

7. Miranti

Miranti Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,445
    0
    36
    Ik zat gisteravond naar zo'n aerosleep te kijken ja. Maar dan naar zo'n matras topper/matrasbeschermer. Ik las dat dat gewoon ook op andere matrasjes kan.

Ja maakt je echt onzeker hé als ze zo op hun buik liggen. Hij kan prima zijn hoofd optillen enzo, maar hij gaat gewoon eigenwijs bijna recht met zijn neus in het matras liggen.

8. Flynnie11

Flynnie11 Bekend lid

Aug 8, 2013
    939
    81
    28
    Female
    Mijn oudste deed precies hetzelfde met die leeftijd en slaapt nog steeds zo. Ook eerst geprobeerd hem om te draaien maar dat had totaal geen nut. De aerosleep topper met hoeslaken erbij gaf mij wat meer rust. Heeft hij op geslapen tot hij 2,5 was en nummer 2 gaat er straks ook weer gebruik van maken

9. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

Jan 13, 2014
    3,648
    305
    83
    Dochter doet dit ook soms. Hebben een aërosleep matras, geeft mij toch een geruster gevoel

10. Miranti

Miranti Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,445
    0
    36
    Ja toch wel een aanrader dan he..

Ik heb hem vandaag toch maar gekocht. Wel dun ding nog. En hoeslakentjes erbij gekocht ook. Het was gelukkig in de aanbieding. Duur spul!

11. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    4,130
    2,517
    113
    Female
    Amsterdam
    Het is duur ja. Maar ook een goeie matrasbeschermer. Mijn zoontje spuugde laatst z'n hele bed onder. Aerosleep kan gewoon in de wasmachine en in de droger.
    Hier ligt hij ook weleens met z'n hoofd naar beneden.. Eng ja maar hij zorgt echt wel dat hij lucht krijgt.

Share This Page