Alina is nooit echt zo dol op flesvoeding geweest, maar drinkt de laatste tijd maar iets van 200cc melk per dag! Verder eet ze wel goed fruit, groente, koekjes en boterhammen ( gaan redelijk, niet echt haar favo). Daarnaast drinkt ze graag water, thee en diksap. We bieden de flessen steeds aan, ochtend, middag en 2 avond. Iemand tips? Ze groeit verder heel goed en ontwikkeld volop. Ze is 9 maanden over 3 dagen
2 van onze 4 kinderen zijn voor de 8 maand gestopt met de fles In de ochtend kregen ze pap ( gemaakt van hun flessen melk) en in de avond ook voor het slapen gaan. Of een bak yoghurt na het eten zo kwamen ze nog aan de 500 ml zuivel per dag
Hier wastafel de lol er ook snel af hoor. Hij dronk alleen goed in het donker in bed. Met 9 maanden kreeg hij hier alleen nog een fles in de ochtend en 1 in de avond. Verder dronk hij overdag gewoon uit z'n rietjesbeker. In het begin ongeveer 1 beker per dag maar voor hij een jaar waarin waren het er al een stuk of 3 die leeg gingen, kon de flessen toen ook makkelijker los laten omdat hij genoeg vocht binnen kreeg. Al was de zuivel minimaal, maar meestal net voldoende.
Oke, ben k niet de enigste. Dan ga k op de zelfde weg door zoals we bezig zijn. Misschien wel wat kleinere flesjes aangezien ik meestal 150cc aanbied waarvan ze soms maar 60 van drink. Rest gooi ik dan weg.
Mijn dochter is ook zo. Ze krijgt smorgens een bord Bambix met opvolgmelk 180cc Smiddags drinkt se hooguit 20cc en die van 's avonds is er al af. ze krijgt na het avondeten een bak yoghurt die wel op gaat.
Misschien 1 schepje vanille rijstebloem in d'r flesje? Word t wat dikker en smaakt t lekkerder.. En misschien helpt het als je ipv een flesje geeft s morgens pap maakt met haar melk. Mijn dochtertje wilde al heel snel geen fles meer s ochtends en ben over gegaan op pap..vind ze heerlijk. (Ze was toen ook 9 maanden) Maar ieder kindje is anders. Succes!
Onze dochter weigerde de flesvoeding vanaf 7 maanden, uiteindelijk kreeg ze smorgens en Smiddags pap en dat was het wel zo'n beetje. Vanaf 10 maanden begon ze wel weer wat meer melk te drinken maar niet super veel. Ze is nu nog steeds geen fan van melk.
ik had hier ook 2 weigeraars, vooral de oudste was een crime. Ze hebben beiden borstvoeding gekregen tot 1 jaar oud maar de oudste besloot met bijna 9 maanden dat hij niet meer bij mij wilde drinken (terwijl hij daarvoor juist niet uit een fles wilde drinken) en ook afgekolfde melk dronk hij slecht. Nu vind mijn partner melk vies en drinkt daarvoor in de plaats vaak yoghurt en dat bracht mij op het idee om de borstvoeding te mengen met yoghurt. (ik dacht dat de afkeur voor melk mss wel in de genen zat ofzo en met de yoghurt kon ik de smaak maskeren) Dat bleek de oplossing te zijn, hij kreeg toen zelfs teveel binnen omdat ik alle borstvoeding aanlengde met yoghurt maar dat was in het geval van mijn oudste niet zo erg die had toch altijd last van ondergewicht. Toen de jongste 1 jaar werd en steeds mijn tepel kapot beet ben ik ook bij hem overgegaan op flessen en kolven, maar dat was vies er ging geen druppel in (hij dronk wel maar duwde bewust alles weer uit zijn mond) dus de vertrouwde yoghurt er maar weer bij gehaald en warempel het werkte weer. Hij is aan de stevige kant dus probeerde ik bij hem magere yoghurt, maar dan kreeg hij juist last van zijn maag dus zou ik het wel op volle yoghurt houden dat is net een tikkie minder zuur (en ja yoghurt mag vanaf een maand of 8)
Hier een dochter van 10 maanden. Ik geef 's morgens en 's avonds nog borstvoeding en tussen de middag krijgt ze een fles kunstvoeding. Ze drinkt dan zo'n 90cc. Soms minder. Ik maak me er geen zorgen over, ze groeit goed en drinkt voldoende water/thee over de dag.
Niet druk om maken. Hier gingen de flesjes ook heel snel eraf vanaf dat ze ging eten. Met zeven maanden was ik al blij als ik er nog twee flesjes in kreeg op een dag. Met acht maanden was het eigenlijk gedaan met de flesjes, alleen haar papflesje dronk en drinkt ze nu nog voor het slapen gaan. Ons dochtertje is nu tien maanden maar eet en drinkt gewoon, flesjes krijgt ze dus verder niet meer, ze weigerde ze pertinent dus ik ga daar geen strijd om voeren. En als ze verder goed eten en drinken, helemaal prima toch!!