Ochtendhumeur!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ukkie1, 24 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Dag allemaal,

Meer kindjes van +- 5 maanden met een kanjer van een ochtendhumeur??

hier is niks goed, Dansen spelen, zingen, allemaal stom. Alleen liedjes aan op de tv ( youtube ) maken hem blij/rustig maarja ik vind t toch tv kijken en daar vind ik hem nog veel te klein voor, dus na 2 liedjes is het wel weer klaar.

Miepen, mopperen, net niet huilen, onrustig drinken, niks is gezellig!

Meestal pas in de middag dat hij weer vrolijk is. Hij lijkt ook nog moe maar is om 0700 uur echt gewoon wakker. Hij doet wel een dutje halverwege de ochtend maar ook dat helpt niet.

2. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ochtendhumeur niet echt, maar na de ochtendstress van 7.10 tot 8.15 is meneertje weer uitgeteld. Zijn dag begint dan ook pas om 11.00 echt. Dan is hij ook zo'n blij ei.

Hij wordt in de ochtend behoorlijk heen en weer geslingerd van box naar wipper naar een snelle bv voeding naar deken op de grond. Als de oudste 2 naar school zijn dan krijgt hij nog een keer een voeding en valt halverwege als een blok in slaap.

Misschien is 7.00 te vroeg voor hem. Wat als je hem een uurtje later weer in bed legt? Ik ben geen voorstander van tv's/tablets op die leeftijd maar dat is ieder zijn ding.

3. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Ja 9 uur zo ongeveer gaat hij dan weer naar bed en slaapt nog een uurtje maar echt onwijs blij is hij dan nog niet
    Vaak na zn slaapje daarna pas weer echt helemaal vrolijk.
    Vandaag was t wel heel erg, vaak is hij wel zoet maar gewoon niet helemaal in zn hum

Nee, ik ook niet. Eigenlijk zit hij er nooit voor maar als echt ALLES stom is wel eens 10 minuutjes een paar kinderliedjes, dat ik een boterham kan eten en koffie kan zetten.

4. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik ben zelf om 7 uur nog niet toe aan wakker worden, meestal wordt hij rond 7 uur wakker, dan voed ik hem, en leg hem weer terug in bed en blijf dan zelf ook nog even liggen. Zoontje valt gelukkig dan weer in slaap. Dan blijf ik nog even liggen en meestal kan ik daarna nog rustig douchen en eten voordat hij weer wakker wordt.
    Daarna weer een voeding en dan begint zijn dag pas echt.

Wel lastig dat hij sochtends nog niks wilt.
    En als je nou doet alsof het nog nacht is, dus donker houden, voeden en dan laten liggen? Met een beetje geluk valt hij dan weer in slaap en kan je zelf rustig wakker worden.

5. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Hmm, dan is t brullen. Ik kan t weer eens proberen..! Hij word alleen niet met honger wakker maar voor hem is t slapen gewoon klaar, hij ligt dan te kletsen in zn bed ( voor mij indd niet eigenlijk op vrije dagen 😁) 8 uur krijgtie meestal zn voeding dan en 9 uur is hij moe en gaat weer slapen

6. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Misschien helpt het om hem gewoon een beetje met rust te laten 's ochtends. Ik ben zelf ook niet zo'n ochtendmens, bij mij hoef je dan ook niet aan te komen met allerlei gezellige dingen, terugpraten is al een hele uitdaging :).
    Zet hem in de box of in een wipstoeltje en ga wat huishoudelijks doen, dan kan hij rustig zo'n beetje naar jou kijken en op zijn eigen tempo opstarten.

Deel Deze Pagina