Hoi! Ik zou graag jullie ideeën willen horen over het volgende. Ik merk dat mijn zoontje na het drinken (kan ook echt wel een uur later zijn) veel slikt en zich soms uit het niets verslikt en flink hoest. Soms merk ik dat er iets omhoog komt, maar ik heb het idee dat dit dus veel vaker gebeurd. Ook heeft hij vaak na een voeding de hik. Klinkt dit als reflux?
Niemand een idee? Hij spuugt overigens niet. Gisteren en vandaag lijkt hij ook last te hebben van zijn maag/darmen. Huilt na een tijdje drinken en geeft een hoge gil. Soms wil hij daarna verder drinken, soms ook niet meer.
Volgens mij zijn dit wel een paar van de symptomen. Je hebt wat standaard leefregels die ze aanraden (kindje na het eten rechtop houden, bedje aan 1 kant omhoog etc). Misschien op zijn buikje laten slapen als je erbij bent. Ik zou even overleggen met het cb!
Dank jullie wel! Ik ga het bespreken bij cb als ik er weer heen moet. Ik hou hem inderdaad wat langer rechtop na een voeding en hij slaapt op zijn buikje.
Maar dat zijn niet alle leefregels ... Wel: Vaker een kleiner flesje geven, goed laten boeren tussendoor, alles waar hij ligt flink schuin zetten, minstens twintig minuten over een fles doen, fles roeren bij het klaarmaken ipv schudden, minstens een half uur rechtop na de voeding... Probeer daar consequent op te letten. Waarschijnlijk gaat cb je aanraden de voeding in te dikken, maar let daarmee op. Veel kindjes krijgen net meer krampen daarvan, dus hou dat goed in het oog. En geef het ook enkel als je kindje pijn heeft. Reflux op zich is geen probleem, onrust en pijn als gevolg daarvan wel.
Ja, flesvoeding roeren ipv schudden doen we. En kleinere porties drinkt hij uit zichzelf al. Dank voor de tips. Ook over het cb! Ik ga er zeker op letten.