Verborgen reflux

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rebelleflower, 4 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Het is ook heel vermoeiend en je bent nog maar een maand na de bevalling, dus je moet zelf ook nog heel veel bijkomen.
    Maar je bereikt het meeste als je wel stap voor stap gaat kijken wat verbetering geeft. Niet alles tegelijk gaan proberen dus!

Het piepen bij ademhalen vind ik wel een dingetje dat kan wijzen op kma, maar als je wilt kijken of dat het is, heeft HA geen enkele zin meer. Vanwege de allergieen in de familie had je VK en je kraamverzorgster al moeten adviseren daar mee te beginnen, maar OK.
    Voor nu zou ik eerst kijken of gekookt water helpt, samen met de kleinere voedingen. Je moet dan dus wel vaker voeden: ze moet wel aan haar hoeveelheid komen. Even goed rekenen dus. Bij onze jongste kwamen we uit op direct na en direct voor het slapen voeden, en dan kwam ze redelijk op de hoeveelheid. Bij haar zat ik met een maand nog steeds op 60/2, waardoor het ook makkelijker was om de voedingen zo te verdelen.

Indikken werkt voor sommige kids heel goed en voor sommige juist niet. Probeer eens hoe het gaat als je de JBPM weglaat.
    Als ook dat geen zoden aan de dijk zet, zou ik eens kijken of pepti verbetering geeft. Maar kijk eerst even een aantal dagen of bovenstaande tips helpen.

2. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Ik lees je wanhoop, begrijpelijk.
    Maar wat al gezegd wordt, niet alles tegelijk gaan veranderen! Je hebt een aantal goede tips gekregen en pas die stapsgewijs toe.
    Vanuit op de juiste wijze de fles klaar maken naar lang genoeg over een fles doen. Goed laten boeren als dat lukt. Een half uur na de voeding rechtop houden (bedje etc schuin). Mocht dat niet werken ga je naar de volgende stap.
    Hoop dat er verbetering in komt!!!

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Dat komt doordat je JBPM in gekookt water veel beter oplost en de voeding daardoor dus echt goed dik wordt. Best kans dat je dus wat minder JBPM kan toevoegen nu je het op deze manier klaar maakt.
    Moet je weer even zoeken naar de juiste hoeveelheid, zodat ze het niet te snel maar ook niet te langzaam leeg drinkt.
    Ze wordt nu in elk geval lekker moe van het drinken en is hopelijk voldaan en dat is de bedoeling!
    Ik deed trouwens in de nacht een thermosfles met gekookt water mee naar boven, is wel niet zo heet meer als wanneer je het direct gebruikt, maar echt nog wel heel goed warm. Deed in de nacht dan iets meer warm water gebruiken dan overdag.
    Nou hoop dat deze tip jullie geholpen heeft!

4. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Ben bij de osteopaat geweest en die zag dat ze aan d'r linkerkant goed vast zit. Ze zag ook de verborgen reflux en ze vermoede niet meteen kma maar wel dat ze er kans op heeft. Dus ze adviseerde toch over te stappen op H.A voeding. Dit heb ik dus wel gehaald nu..
    Ze zei dat dit idd niet tegen koemelk allergie is maar het wel beter te verdragen is voor d'r aangezien ze misschien wel aanleg ervoor heeft. We konden proberen het jbpm af te bouwen en kijken of dat lukt.
    Vanmiddag moest ik daar d'r flesje geven en had gekookt water in d'r fles gegaan en dan koud water erbij maar kon niet goed roeren dus was niet helemaal lekker gemengd nu maar ze heeft wel lang over d'r fles gegaan. Zeker een half uur!

Super fijn alle tips en meeleven! Ik weet dat ik niet alles ineens moet omgooien maar die H.A knaagt toch al zo lang aan me en dat ze het nu op deze manier toch ook te horen krijg denk ik ja ik ga het toch doen. Doe er nu nog wel jbpm doorheen maar ga ik proberen langzaam af te bouwen en als het dan toch niet goed gaat moesten we het weer gewoon vermeerderen.
    Ik ga zeker d'r flesje aanmaken met gekookt water/koud kraanwater.
    Even kijken welke manier voor de nacht goed werkt, de flessenwarmer of een thermoskan. Vanavond gewoon beide neerzetten en even kijken wat fijner is.

Ik hoop dat ze vanavond een beetje goed slaapt want ben zelf echt helemaal gebroken na z'n dag en nacht :(

5. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Misschien toch een verwijzing naar een kinderarts vragen? Je probeert nu zoveel tegelijk, je weet straks echt niet meer wat nou wel of niet helpt, en of je onbedoeld voor meer klachten zorgt. Van voeding wijzigen zou ik zelf niet zomaar doen zonder overleg met kinderarts. Al snap ik dat je alles wilt proberen!
    Ik zou als ik jou was terug gaan naar de basis, en vanaf daar kijken wat wel en niet helpt, en dan in overleg met een kinderarts kijken wat je nodig hebt. Dus terug naar wat kleinere flessen, zonder jbpm en infacol en cinababy. Leefregels reflux toepassen, dus kleinere voedingen, echt je kindje lang rechtop houden na een voeding en goed laten boeren, bedje hoger etc.
    Hier hielpen de leefregels al wat, maar uiteindelijk in overleg met kinderarts medicatie (esopremazol) gebruikt en dat werkte echt heel goed.
    Hoop dat je eruit komt!

6. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Er is echt geen kinderarts nodig om van voeding te wisselen hoor... zeker niet als je van standaard naar HA gaat. Wat de osteopaat zegt, klopt: HA is gewoon lichter verteerbaar.
    Verder hoef je ook echt niet direct bij een kinderarts te zitten. De gewone dingen kun je zelf aanpakken, als dat niet werkt, dan verwijzing kinderarts voor medicatie.

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Onthou wel dat elke wijziging eigenlijk 2 weken de tijd nodig heeft. Elke wijziging kan reactie geven en heeft het lichaam de tijd nodig om te wennen.

Ik zou vanaf morgen dus niets meer veranderen en dat even volhouden. Dan kun je na 2 weken verder kijken.

8. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Mijn oudste zoontje had reflux , kwamen we snel achter en voor het echt kwaad kon aan richten zat hij aan de medicijnen. Liep voor hem bij de kinderarts door de moeilijke bevalling dus we kwamen er snel achter.

Mijn jongste zoontje heeft verborgen reflux en daar hebben we wel even mee lopen zoeken. Het begon eigenlijk dat wij dachten dat hij continu honger had. Hij heeft dan ook een tijd aan de "forte" voeding gezeten. Hij begon steeds vaker eem fles te weigeren en moeilijk te doen met drinken , maar dronk nog wel. Wel huilde die erg veel , was onrustig , zag hem vaak slikken maar spuugde dus niet. Wij zijn op vakantie geweest en alle kinderen werden verkouden zo hij ook. Hij dronk steeds minder maar wij dachten door de verkoudheid. Thuis werd het helemaal drama , gillen , krijsen als hij 1 druppel merk proefde. Tot hij op zaterdag en zondag helemaal niks meer dronk. Wij naar de huisarts , later kinderarts. Zijn hele slokdarm was ontstoken en zware reflux. Medicijnen begonnen , forte voeding door gewone voeding vervangen en idd Nutriton toevoegen. Gaat nu echt heel heel erg goed. Medicijnen zijn wel al 3 X verhoogd je merkt het gelijk aan hem. Achteraf was de honger dus geen honger , maar dronk hij de pijn weg tot het zo ontstoken was en hij juist niks meer wilden drinken. Achteraf had hij zoveel symptomen maar ik zag het gewoon niet. Ik liep ook met mijn handen in het haar.

Dus als je er echt niet meer uit komt , medicatie vragen. Maar eerst even rust krijgen niet alles tegelijk veranderen en de veranderingen even de tijd geven. En de leefregels toepassen ik zag ze hier boven al staan ..

Succes !!

9. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Even een nachtelijke update.
    De flessenwarmer is een kriem, ding verwarmt niet eens goed dus dat werkt voor geen meter. Fles aanmaken met koud water zelfde verhaal.. de jbpm lost daarin niet goed op zodat alsnog de Dr. Brown flessen verstopt raakt.. heb dus maar even een avant fles gepakt voor nu.
    De kleine meid leek er weinig om te geven want die sliep bijna na het verschonen al. Ze heeft met moeite 80ml gedronken (ze heeft er bijna 20 minuten over gedaan) voordat ze in slaap viel. Tussendoor boertje gedaan maar daarna kwam er weinig maja wat wil je in je slaap..
    Ik zit nu nog even met d'r overeind maar ze slaapt zo diep dat ik d'r zo ik bedje ga leggen.

Voor d'r ochtend fles ren ik wel even naar beneden straks en de nacht haal ik de waterkoker wel even naar boven!
    Hopelijk kan dat jbpm afgebouwd worden zodat ik gewoon een thermoskan kan neerzetten ipv dat dat jbpm moet worden opgelost in heet water.

Ik ga nu ook niets meer veranderen aan d'r voeding behalve het jbpm proberen af te bouwen, per dag iets minder. Als dit niet goed gaat voeg ik het weer toe tot de hoeveelheid die genoeg bleek te zijn. Verder blijf ik bij H.A en maak het met gekookt water + koud kraanwater aan en krijgt ze cinababy tegen krampjes als het nodig is.
    Dit hou ik zeker 2 weken zo aan! Hopelijk gaat het hiermee goed en icm met de osteopaat behandelingen.
    Ik heb zelf het vermoeden dat het beter gaat komen nu. Als het na 2 weken nog niets veranderd is ga ik langs de huisarts en overleg ik voor pepti voeding want ik vermoed toch dat die koemelk d'r niet goed valt. Misschien dat H.A voeding genoeg veranderingen is qua koelmelk.. dat hoop ik.. ik weet dat het er alsnog in zit maar het is toch anders, lijkt mij niet dat ze het adviseren als het niets zou doen. De osteopaat dacht niet dat ze op dit moment een allergie had.
    Ik wil nu gewoon de adviezen van de osteopaat aanhouden want daar is ze onder behandeling. Verder de reflux leefregels uiteraard en ik moet weer een beetje de rust-ritme-regelmaat terug vinden want ik voel dat ik die een beetje kwijt ben geraakt door alle stress en omdat ze eigenlijk de hele dag door huilt en wakker is heb ik geen momenten gehad dat ik d'r in bedje kon leggen om te slapen om het ritme wat we hadden op te pakken van verschonen - voeden - knuffelen/spelen/box - slapen
    Als ik d'r in bedje legde werd ze vrijwel meteen wakker en huilde ze aan 1 stuk door.. pakte ik d'r bij me was ze ook klaarwakker of eerder oververmoeid..

10. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Nieuwe fles met gekookt water aangemaakt maar ze heeft maar 50ml gedronken deze keer! Boertje gelaten en ze is in slaap gevallen.. zou het door de jbpm komen dat ze zo weinig drinkt?
    Hier heeft ze de afgelopen dagen geen last van gehad.. begin me nu toch zorgen te maken..

11. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    #31 Rebelleflower, 6 okt 2016
    Laatst bewerkt: 6 okt 2016
    Osteopaat gesproken en dat ze minder drinkt kan komen door de behandeling. Heb d'r net in badje gedaan en daar was ze goed alert en daarna nieuwe fles heeft ze 90ml gedronken in een half uurtje tijd.
    Daarna vrijwel meteen weer in slaap gevallen af en toe beetje onrustig tussendoor (Edit: door krampjes)

12. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Wat ik altijd doe is de voedingen in een voedingstoren klaar zetten inclusief de jbmp zodat het poeder al samen gemengd is. Werkt hier beter als los in de fles erbij doen. Maar misschien doe je dit al ;)

13. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Ja daar was ik ook achter gekomen idd dat dat beter werkte haha! :) Los toevoegen was helemaal een kriem! :) voeg het samen in een potje en dan even door elkaar roeren en dan pas bij het water.

14. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Zou het kunnen dat de voeding nu te dik is en ze er zoveel moeite voor moet doen om het uit de fles te krijgen dat ze in slaap valt?!
    Verder voor de nacht zou ik dus een thermosfles met gekookt water mee naar boven nemen zodra je zelf naar bed gaat, dan kan je de poeder aan redelijk heet water toevoegen en dan een beetje koud erbij en klaar is je fles. :)

15. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    D'r voeding is goed drinkbaar en ziet er niet mega dik uit in de fles eigenlijk gewoon zoals normale melk dus ik denk niet dat het ermee te maken heeft. Vanmiddag heeft ze netjes 100ml gedronken elke keer en daarna is ze niet elke keer meteen terug in slaap gevallen. Ze is weer een heerlijk vrolijk meisje geweest vandaag zoals ik d'r ken!! Na dr flesje van 20:00 uur heeft ze nog even een mondje terug gegeven maar ze leek hier totaal geen last van te hebben! Geen gehuil niets! Ze dronk die fles ook aardig gulzig (15 minuutjes) dus had wel een beetje verwacht dat ze erop zou reageren.
    Heb d'r daarna een klein verhaaltje voorgelezen en merkte dat ze dit wel fijn vond. Papa kwam thuis dus dikke kus gehad en toen naar bedje en ze ligt nu nog heerlijk te slapen :D

16. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Overigens vandaag een nette poepluier gehad dus dit gaat ook prima! Volgens het CB is 1x in de 2 dagen een poepluier prima en dit ritme lijkt ze een beetje aan te houden dus dat zit wel goed.
    Met afbouwen van jbpm adviseerde ze nog even te wachten want opzich reageert ze er prima op dus waarom zouden we dat dan weg laten. Dit was ook een beetje mijn gevoel dus ik hou het voorlopig even aan. Dan veranderend er ook weer niet nog meer voor d'r! Gewoon alleen van standaard naar H.A en jbpm houden we nog even. Dat gaat met kokend water aanmaken een stuk beter!
    Ik doe op een fles van 90/3 eerst 50 gekookt water dan poeder mengsel erbij, roeren, 40 koud water en nogmaals roeren.
    Gouden tip geweest!! Werkt super!
    Heb vanmiddag een nieuwe waterkoker gekocht en nu staat er 1 boven zodat we gewoon de hele tijd goed gekookt water hebben!

Iedereen super bedankt voor de tips en tricks en de leefregels!! Ik ben onwijs geholpen en ik hoop dat het vanaf nu zo goed blijft gaan als vandaag!! :D
    Ik wil dit topic nu afsluiten want ik ben geholpen zo en ik wil niet teveel adviezen door elkaar gaan krijgen. Ik ben enorm geholpen met wat ik nu heb gekregen van iedereen! :D

17. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Fijn! Geniet ervan en nu lekker uitrusten met elkaar!

18. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Fijn dat dit nu werkt! Denk ook niet dat je de JBPM af moeten bouwen nu, alleen even zoeken naar de juiste hoeveelheid en blijkbaar hebben jullie die nu gevonden.
    Voor nu zou ik gewoon hierbij blijven en nu lekker gaan genieten.
    Hopelijk zijn jullie grootste problemen hiermee opgelost. :)

Deel Deze Pagina