Advies/tips gevraagd voeding

Discussie in 'Voeding' gestart door Loenda, 23 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loenda

Loenda Lid

7 feb 2015
    71
    0
    6
    NULL
    NULL
    Goedemiddag!

Mijn dochter van bijna 8 maanden is nooit een goede drinker geweest. Vanaf de geboorte is de fles redelijk een drama.

Bij 3 maanden kwamen we erachter dat ze koemelkallergie heeft, koemelkvrije voeding ging gelijk stukken beter.
    Mede heeft ze ook verborgen reflux- hier heeft ze al vanaf 3 weken oud medicatie voor.

Maar als ze maar iets onder de leden heeft weigert ze de fles of drinkt ze weinig.

Haar schema is nu al zo aangepast dat we nog maar 1 fles geven.

7:30 – 180cc water + 6 scheppen voeding + 20 gram granen pap

9:30 – vers fruit 1 a 2 stuks gepureerd

12:00 boterham met boter

13:00 fles 180cc water + 6 scheppen voeding. Drinkt ze vaak maar 110cc van ( geen verschil of ik de boterham en fles verwissel van tijd)

16:00 rijstewafel of soepstengel

17:30 – groente en aardappels vers bereid ongeveer 150 gram totaal

18:30 – 180cc + 6 scheppen voeding + 20 gram granen pap

bied tussendoor water aan maar dat weigert ze.

ze slaapt smorgens 1,5 tot 2 uur en smiddags 2 tot 2,5 uur

na de avond pas gaat ze de macht in en word dan smorgens tussen 6:30 en 7:30 wakker.

Nu vraag ik me af of ze voldoende vocht binnenkrijgt en/of iemand tips heeft hoe ze meer zou kunnen drinken.

Bedankt!!

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Gewoon blijven aanbieden, misschien ook thee of roosvicee proberen. En in verschillende bekers, rietjesbeker, tuitbeker, open beker.. misschien dat dat iets is?

3. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Mijn zoontje ging pas na 10 maand wat drinken uit een beker. Tot die tijd wilde hij er ook niets van weten. Wij zijn gewoon blijven aanbieden.
    Met de pap en het fruit/de groente, die je aanbiedt, lijkt het met wel voldoende vocht.

4. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Biedt je naast de fles nog geen ander drinken aan?
    Ze kan al leren drinken uit een rietjesbeker, of open beker. (Tuitbeker zou ik niet doen, dat schijnt niet zo goed te zijn voor de mondmotoriek).
    Je kan gewoon water, of diksap, en vruchtenthee aanbieden.

En voor de hoeveelheid zuivel, kan je een bordje pap doen. Dit met een lepel geven.

5. Loenda

Loenda Lid

7 feb 2015
    71
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dankje voor jullie reacties.

Ik doe inderdaad 2x pap per dag met een lepel. Dit gaat eigenlijk goed.

Ik heb water, thee, rosevice aangeboden in verschillende flessen en bekers. Ze weigerd ze gewoon. Ik heb dit anderhalve week gedaan.
    Zit een beetje met mijn handen in het haar.
    ;)

6. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Wij zijn rond 7 maand begonnen met water aanbieden in verschillende bekers, 3 maanden later snapte/wilde hij het pas ;) niet opgeven!

7. Loenda

Loenda Lid

7 feb 2015
    71
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dankje! Dit motiveerd me weer

8. xjeannii

xjeannii Actief lid

15 apr 2016
    403
    2
    18
    Anderhalve week is inderdaad niet echt lang al zeg ik het zelf. Mijn zoontje is nu 14 maanden en drinken gaat echt pas goed sinds 11 maanden, daarvoor warem het slokjes hier en daar.
    Nu drinkt hij uit een tuitbeker en kan zo 150cc in 1 keer leeg drinken, waar die voorheen veel moeite mee had.
    Zodra wij hier de middagfles lieten vervallen ging hij vanzelf ook meer water/diksap drinken.
    Geduld hebben dus.

Deel Deze Pagina