Verborgen reflux

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door River87, 4 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. River87

    River87 Fanatiek lid

    28 nov 2016
    1.315
    1.063
    113
    Ons zoontje is morgen 4weken.. gisteren ondekt dat hij naast zn darmkrampjes ook verborgen reflux heeft :(
    CB gaf aan johannesbroodpitmeel te gebruiken.. nu met de dr brown fles en speen 2 duurt t flessen maar liefst een uur.

    Wie heeft hier ervaring mee? Moeten we speen 3 erop zetten? Is dit niet te lang??
     
  2. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Hier ook 2 kinderen gehad met verborgen reflux. Maar wij hadden alleen baat met medicatie. Beiden knapten daar heel snel van op. We hebben bij de eerste Zantac gebruikt en bij de tweede Ranitidine.
    Sterkte!
     
    River87 vindt dit leuk.
  3. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Ah vervelend zeg :( Onze dochter had ook verborgen reflux, was een pittige periode. Er zijn 1001 dingen die je kunt doen en je gaat veel adviezen krijgen ws, maar belangrijk is dat je het rustig aan doet met dingen proberen, en alles 2 weken de kans geeft om te werken.

    Wij hebben eerst ranitidine geprobeerd (icm de leefregels) maar dat maakte geen verschil. Uiteindelijk toch gaan indikken en dat hielp bij onze dochter dus echt heel goed. Terwijl bij anderen dat totaal niet hielp en alleen medicatie hielp. Hoeveel johannesbroodpitmeel gebruik je? Een uur is wel lang inderdaad... Volgens mij gebruikte ik een half schepje (dat kleine maatschepje dat je bij de johannesbroodpitmeel krijgt, niet die grote van de flesvoeding dus) op een fles van 120cc, maar ik denk niet dat jouw baby dat al kan drinken?
    Ben je bekend met de leefregels en hanteer je die?
     
  4. River87

    River87 Fanatiek lid

    28 nov 2016
    1.315
    1.063
    113
    @Mammielove thnx, tis zeker pittig.
    Kijken dit ffies aan en huisarts belt mij donderdag om te overleggen hoe t gaat en anders idd misschien medicatie voor t weekend nog

    @itakepictures de huisarts is geweest gaf idd aan niet te veel te snel proberen en weer t volgende doen.
    Idd tijd geven. We hebben vanmiddag een half schepje gedaan en deed hij netjes een half uur over 120cc

    Vraag me af wat je idd met leefregels bedoelt
     
  5. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Lees deze blog mbt de leefregels :) https://averlhach.wordpress.com/2017/04/24/eerste-blogbericht/

    Wat bij ons o.a. goed hielp was 30 min rechtop houden na de voeding, box/bedje/kinderwagen schuin dmv een refluxkussentje, en veel dragen in de draagdoek.
     
    River87 vindt dit leuk.
  6. River87

    River87 Fanatiek lid

    28 nov 2016
    1.315
    1.063
    113
    O ja dat ja nee dat doen we nu, heb idd matrasje nu schuin etc draagzak is vandaag binnen gekomen dus leven dat nu na idd :)
     

Deel Deze Pagina