verborgen reflux ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Angel Eyes, 24 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

ik moet 15 min wachten met de fles stond er op het etiket?

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm ik kreeg hier trouwens zowel van de KA als van de huisarts te horen dat losec juist geen bijwerkingen heeft
    en daarom dus gewoon geprobeerd kan worden
    en je er oo meteen weer mee kan stoppen asl het niet werkt
    (en het werkte binnen een dag.. )

geen idee wat de volgende stap is
    er zijn meer dingen waar ze aan denken.. maar reflux komt gewoon het meest voor

hier is anne ook getest op een blaasontsteking
    en 1 van de dingen die zouden kunnen volgen was geloof ik ietsje bijvoeden met fles (waar ik zelf niet zo'n voorstander van was.. maarja je moet wat als je kind honger heeft he)
    en koemelkallergie
    maar er zijn nog een dozijn andere dingen.. dus het hangt een beetje van je KA af :)

"gelukkig" was het slechts reflux
    dat gaat uiteindelijk vanzelf weer over :)
    ben benieuwd wat bij jou de volgende stap gaat zijn tho
    laat het maar weten :)

en stiekum hoop ik dat zantac gewoon toch echt gaat werken binnen een paar daagjes :)

3. ProudMum

nou, ik zit nu op dag 6 en nog geen verbetering! morgen naar de KA

4. Saskia78

ben benieuwd wat die er van zegt.. :)

5. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Hoi,

Onze zoon heeft ook erge last van reflux (verborgen). De kinderarts heeft dit geconstateerd toen hij 6 weken oud was. Sindsdiens kreeg hij Zantac, we zijn hier sinds een maand mee gestopt. De klachten die jouw zoontje heeft zijn hetzelfde als mijn zoontje had. Gelukkig gaat het nu een stuk beter maar het blijft een gevoelige plek. Er hoeft maar weinig te gebeuren en hij spuugt al of je hoort de voeding terug lopen. We hebben ook slikfoto`s laten maken met bariumpap en daaruit kwam duidelijk dat hij reflux heeft.
    Ook krijgt hij nog steeds Nutrilon AR en dat werkt prima!

Veel succes, hopelijk weet je snel of het reflux is zodat het behandeld kan worden.

6. ProudMum

Hoi we zijn geweest gister, er word getwijfeld tussen reflux en koemelkallergie. Medicatie is opgehoogd naar 4 x 1 ml Motillium en 2 x 1.3 ml zantac per dag en ipv normale voeding krijgt meneer nu Nutriamigen. Hij is al een stuk rustiger moet ik zeggen, maar waar het aan ligt? Kan het nog niet vertellen. Maandag belt de KA terug om te vragen hoe het gaat.

7. Saskia78

die speciale voeding is tegen de koemelkallergie?

wel jammer dat als je 2 dingen tegelijk probeert.. het moeilijk te zien is wat nou echt de oorzaak was

maar hier merkte je het verschil ook meteen dezelfde dag al hoor :)
    dus hoop dat het de komende paar dagen nog veel duidelijker wrod en jullie ook weer een blije baby hebben :)

8. ProudMum

Ja klopt vind ik ook!

Zal blij zijn als Joey wat meer in zijn velletje zit. KA zei net ook dat ik hem een dag moest uitbesteden aan mijn moeder of iemand anders als ik het niet meer trek, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen...

9. San76

San76 Actief lid

2 jul 2007
    240
    0
    16
    Hier ook verborgen reflux; eerst Zantac en dat hielp niet, toen Losec en AR voeding en bedje heeeel schuin, tijdelijk niet te veel plat in de box maar in wipstoel en nu gaat het steeds beter. Was heel zielig om te zien als mijn dochtertje spuugde en kokhalsde want het brandt erg in de slokdarm. Ze zeiden in het ziekenhuis (is ze drie dagen opgenomen geweest) dat het elke keer voelt als een felle steek in de hartstreek, kreeg gewoon tranen in mijn ogen als ik daar aan dacht....

10. Saskia78

mja hier ook hele dagen een tranendal voor anne

maar idd.. losec en AR voeding hier
    bedje stond al schuin.. omdat ze uberhaupt niet in bed wilde aanvankelijk :)

weet van toen ik zwanger was dat maagzuur neit tof is
    en dan ben je nog zo klein.. en weet je neit wat er aan de hand is
    lijkt me ultiem naar
    ben blij dat ik dr (bijna) nooit heb laten huilen tegen alle "goede" adviezen in

11. Saskia78

mja ik ook niet hoor :)

daarentegen toen het over was... 2 weken later is mijn schoonmoeder komen oppassen en zijn wij lekker naar de sauna geweest.
    toen kon ik dat wel :)
    en dat is ook iets om naar uit te kijken hoor *grin*

weten dat ze in goede handen is.. endat ze gewoon blij en happy is.. is het ineens stuk minder moeilijk.
    misshien moet je jezelf zoiets beloven... want hij stopt echt ooit wel met huilen hoor :)

enige wat ik denk 2x gedaan heb.. is dr huilend in bed gelegd.. en dr ook laten krijsen
    dacht dat ik dat ook niet zou kunnen.. maar je wordt er zo horendol van dat het op dat moment de enige manier was om niet heel hard te gaan schreeuwen of slaan.. (en tja.. dan beter huilen in bed.. niet waar?)

12. ProudMum

klopt inderdaad ja!

Nou ik moet zeggen dat het hier de betere kant op gaat... Maar ben er nog steeds niet over uit waar dat nou aan ligt!

Deel Deze Pagina