Snurken

Discussie in 'De lounge' gestart door cactusje, 11 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik snurk. En volgens mijn man nog flink ook. Het schijnt nu zo erg te zijn dat een duwtje geven niet meer genoeg is. Ik word elke nacht wakker doordat hij last heeft van mijn gesnurk. Afgelopen week heb ik besloten wat dingen uit te proberen. Zelf denk ik dat het aan mijn neus ligt. Mijn neus gaat savonds een beetje dicht zitten. Neus snuiten voor het naar bed gaan werkt niet. Mijn neus is dan gewoon leeg maar toch dicht. Ik heb nu een neus beugeltje geprobeerd. Werkt heel goed, zolang die blijft zitten.. Van de 3 nachten dat ik het in gehad heb is het 1x echt blijven zitten. De andere 2 is het uit gevallen oid met als resultaat snurken. Nu heb ik die strips die je op je neus plakt maar die houden mijn neus minder open dan de beugel waardoor ik alsnog bossen om kap. Ik voel me brak als ik wakker word. En in slaap komen is moeilijk omdat ik toch een beetje zenuwen heb elke keer of ik die nacht wel goed door zal kunnen slapen en of het hulpmiddel wel zal helpen. Iemand tips?

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Oordoppen kopen voor je man? :p

Bij mijn man helpt het soms wat om voor het slspen gaan neusspray te gebruiken. Verder is het bij verkoudheid, stress en of gebruik van alcohol een ramp. In geval van 'nood' gebruik ik oordoppen en als dat niet werkt (lawaai komt er een enkele keer door heen) dan hebben we een heel mooi bed in de logeerkamer.

3. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Ik lees mee. Mn vriend snurkt ook enorm (of ik ben gewoon een zeikerd me
    Ik slaap met oordoppen en het gesnurk gaat er echt doorheen. Vooral als ik niet al slaap ga ik me er extra op focussen :thumup:

puzzelstukje vindt dit leuk.
  4. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Neusspray vind ik echt zo goor.. En het is ook niet echt een lange termijn oplossing

5. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Ga langs de huisarts.

Ik heb zelf slaapapneu en heb hard gesnurkt. Snurken is niet normaal, er is ergens in je ademhaling iets mis en dit kan grote gevolgen hebben voor je gezondheid.

6. 1BB

1BB Bekend lid

3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Ik heb een lange termijn oplossing voor je en je gaat vast lachen.

Digeridoo, of hoe je het maar schrijft. Geluidsinstrument. Mijn moeder snurkt verschrikkelijk en zag het laatst op een wetenschappelijk programma. Ze heeft er geen aangeschaft trouwens haha

7. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Ik zeg.... Langs de huisarts.
    Vorig jaar ben ik ook gegaan, ik vond het heel erg dat mijn man niet kon slapen door mij en wilde ook niet dat we apart zouden gaan slapen.
    Ik heb een slaaponderzoek gehad, dan laat je een apparaat met allemaal plakkers enzo aan je lijf maken (ziet er heeeeel dramatisch uit) en die gaat meten hoe je slaapt en of je snurkt en apneu hebt.
    Nou, dat ik snurkte was geen verrassing :rolleyes: maar ik bleek ook een lichte vorm van slaapapneu te hebben.
    Ik werd door gestuurd naar de longarts en die gaf me drie opties,: afvallen, snurkbeugel aan laten meten, opereren.
    Ik ben voor de snurkbeugel (die werd vergoed omdat er slaapapneuis geconstateerd) gegaan omdat dat de snelste optie was en dat werkt geweldig!
    Dit is een speciaal aangemeten beugel die niet uit valt. Ik heb er wel 6 weken over gedaan om er aan te wennen en dat was niet altijd makkelijk maar ik wilde heel graag dat mijn man ook weer goed zou slapen.

Inmiddels ben ik bijna 30 kilo afgevallen en ik wil graag een nieuw slaap onderzoek om te kijken of ik geen slaapapneu meer heb. Ik snurk niet meer want ik slaap wel eens een nacht zonder beugel, maar durf hem niet zo maar aan de kant te doen omdat ik bang ben weer opnieuw te moeten wennen.
    Maandag naar de huisarts om te vragen om een nieuw slaaponderzoek.

8. Pompoen

Pompoen Actief lid

25 okt 2015
    446
    121
    43
    Ik heb mijn man naar de snurk poli gestuurd na de zoveelste nachtelijk ruzie vanwege zijn gesnurk ;) Hij slaapt nu met een opmaat gemaakte beugel tegen het snurken. Nu slaapt iedereen weer lekker :D

9. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Mijn man heeft ook een snurkbeugel. Gewoon eentje besteld bij bol. com en dat werkt.

10. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Mijn man snurkte en snurkt nog vreselijk, hij had ernstige apneu maar ook opgezette keelamandelen, deze zijn nu verwijderd en na weer een slaaponderzoek is de apneu nu niet ernstig meer maar in lichte mate.....wel is aangeraden om af te vallen.

Bezoekje aan de huisarts en doorverwijzing naar het ziekenhuis vragen.

11. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik ga maandag een afspraak bij de ha maken. Even kijken wat hij zegt over m'n neus

12. kadootje

kadootje Actief lid

9 jan 2010
    471
    170
    43
    Mijn man mag binnenkort naar het ziekenhuis voor een slaaponderzoek....ik heb er na bijna 20 jaar eigenlijk helemaal geen vertrouwen in dat er echt een oplossing komt....het advies was tot op heden altijd..afvallen...(zoveel overgewicht heeft mijn man niet)....
    Had altijd het gevoel dat het bij de ha niet serieus genomen werd....

De laatste maanden is mijn man vaak moe..hij kan zo in slaap vallen overdag als hij rechtop op de bank zit....zijn vader heeft ook apneu en sinds een jaar of 2 een kapje voor snachts....

Hebben jullie goede ervaringen met de hulpmiddelen die tegenwoordig beschikbaar zijn??
    Dat geeft de burger misschien moed

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Mijn man snurkte ook erg en bleek ook ernstige slaapapneu te hebben. Onderzoek toonde aan dat de doorgang bij zijn keel heel nauw was. Door overgewicht (mede veroorzaakt door de apneu) werd die keel nog wat nauwer. Hij is 23 kilo afgevallen en sinds een jaartje apneu vrij en slaapt zonder masker. Natuurlijk hoef jij geen apneu te hebben, maar denk dat het wel goed zou zijn het te laten onderzoeken. Het kan best zijn dat er iets de doorgang versperd (scheef neusschot of iets dergelijks) en dat kunnen ze operatief makkelijk verhelpen. Bij mijn man scheelde het overigens wel op welke zij hij ging slapen. Vaak heeft het ook met de houding te maken. Hopelijk hebben jullie allemaal snel weer een goede (en vooral rustige) nachtrust.

14. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Ik hebdus hele goede ervaring met de snurkbeugel, het heeft zes weken nodig gehad om er aan te wennen, in die zes weken last van mijn kaken gehad en hoofdpijn en s'morgens moeite met kouwen. Maar daarna nergens meer last van. Heb echt wel eens gedacht dat inzout opgeven, de tandarts die de beugel heeft gemaakt zei ook dat best veel mensen er na twee weken de brui aan geven, maar het was dit of uit elkaar slapen en dat wilde ik niet.....

15. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.634
    5.661
    113
    Ik heb precies het zelfde. Laatst kon ik ze even niet vinden mijn oordoppen. Men wat vrete ik mij op in bed.

Lies1611 vindt dit leuk.
  16. lies276

lies276 Niet meer actief

Mijn man heeft ook een snurkbeugel, aangemeten door de KNO arts. Hij werkt heel goed, maar mijn man gooit hem telkens (in zijn slaap) na een half uur alweer uit.
    Zeer frustrerend!
    Ik ben na een nacht of 4 meestal helemaal versleten door slaapgebrek.
    Daarom slapen wij toch regelmatig even apart zodat ik weer bij kan tanken.
    Soms ligt mijn man al op bed en zit ik beneden nog even tv te kijken. Met 2 deuren dicht en een verdieping ertussen en de tv aan, hoor ik hem nog en moet ik het geluid harder zetten.
    Dit om even aan te geven dat ik mij niet aanstel.
    Overbodig om te zeggen dat oordopjes hier dus niet werken.

17. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    De ha heeft me doorgestuurd naar de kno. Hoop dat ik daar snel terecht kan

18. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier ook. Als ik ga werken zit ik soms om 4.30u beneden en dan hoor ik hem tot beneden snurken met de deuren dicht. Echt erg joh!
    ik slaap regelmatig met oordoppen. Het is de laatste tijd echt erg! Hij is ook een paar kg bijgekomen dus nu weer opletten met eten.
    Het is zelfs zo erg dat ik utopia kijk op de tablet met hoofdtelefoon. Hij vind utopia zo interessant dat hij in slaap valt en ik utopia dan niet kan volgen door dat geronk. :roflmao:

19. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    Ik heb een plant neergezet in de slaapkamer. En serieus, het werkt nog ook

20. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Tis overigens, hoe zacht ook, een vreselijk irritant geluid. Ik slaap heerlijk als ik het geluid van de wasmachine of droger hoor, een klok ook geen probleem, Maar snurken?

Deel Deze Pagina