De materialen komen vanuit de groothandel, waar hij zelf mag kopen van zijn baas. Gelukkig heeft hij verstand van de producten waar hij mee werkt. Wat hij gemaakt heeft, heeft nog nooit iemand overnieuw hoeven doen. Ag we hebben een lekker extratje
Ohh...zeg ook echt niet dat alles overnieuw gedaan moet worden hoor Meestal is het van iemand die zegt het wel te kunnen, of een timmerman die gaat stuccen etc. Maar inderdaad, het is wel een extraatje! Dat snap ik heeeeeel goed!!!
Toen wij ons huis kochten hebben we de badkamer door een expert laten doen. De leidingen moesten ook verlegd worden en dat hebben we ook door een expert laten doen. Maar eerlijk gezegd heb ik hen echt op meerdere fouten betrapt. Mijn broertje heeft samen met mijn vader zijn hele badkamer gedaan de afgelopen weken en het ziet er allemaal picobello uit. Dus ik baal ervan dat ik zo'n 12000 euro aan 'experts' heb uitgegeven..... Mijn broertje heeft nu zoveel geld bespaart dat hij ook nog een nieuwe keuken kan laten zetten.
Ze zegt toch minimaal? Ook een barman moet zijn papieren, sociale hygiene, kennis etc. Hebben hoor kan zien dat jij hier geen verstand van heb!
Mijn man kan bijna alles zelf, en wat hij niet kan dat wordt door mijn vader gedaan ( die is al 40 jaar timmerman en hebben 3 nieuwbouwhuizen zelf gebouwd ) . Zo is mijn man elektromonteur geweest, maar begint mijn vader niet aan de elektra dus dat doet mijn man bij mijn ouders. Ik zou zelf dus nooit een bouwbedrijf inhuren, is mij veel te duur en kwalitatief gezien absoluut niet beter.
Heb een huurhuis Maar al zou ik een koophuis hebben zal ik toch wel alles proberen zelf te doen electra en water enzo zou ik dan wel weer overlaten aan een pro..
Wij hebben bijna ons hele huis zelf gedaan. Een hele handige man die in de bouw zit. Alleen de kozijnen beneden zijn door een collega van mijn vriend geplaatst. Maar dat was een vriendendienst mijn vriend heeft bij zijn werkplaats klaar gemaakt. Deze zomer komt hij weer voor de kozijnen beneden. De tuin komt de beste vriend van ons doen. Dan helpt mijn vriend hem weer als hij zijn huis heeft. Zo gaat het hier.
Zij heeft geen verstand van experts in de bouw, ik misschien niet van barmannen... Er zullen idd wel meer regels bij komen kijken als alleen tappen en afwassen, daar zul je zeker gelijk in hebben. Maar ik vind het gewoon irritant dat zij, zonder enige kennis, kan beoordelen wat een expert hoort te verdienen......!!!!
Ik deel hier geen klappen uit... maar ik vind dat jij totaal geen verstand hebt van uurlonen van experts! Jij vindt dat ik geen verstand van barmannen hebt en dat ik met minachting erover praat.. Staan we quitte, ik voel me aangesproken door de manier waarop jij over het uurloon van bouwexperts praat! En ik ga hier maar niet neer zetten wat mijn man allemaal doet voor 35/40 euro per uur, want dan ben ik voorlopig nog niet klaar....!! Ik geef toe dat ik misschien niet in had moeten gaan op het beroep van je man, maar ik voelde me behoorlijk 'aangevallen' door je reactie. Dat je het duur vindt is je eigen goedrecht, maar ik denk niet dat jij weet wat bouwexperts allemaal doen voor dat bedrag per uur.
Wij doen zelf wat we zelf kunnen, en huren een expert in voor wat we niet zelf kunnen (of echt niet willen) doen. Voorbeeldje: twee trappen eruit en nieuwe plaatsen, expert voor in gehuurd. Trappen schilderen: zelf. Muurtje eruit, vloer eruit: zelf. Radiator eruit: laten doen. Nieuw muurtje erin+stucen+schilderen, vloer erin, : zelf. De andere kant: we hebben onlangs offertes opgevraagd om al het binnenwerk te schilderen (muren en raamkozijnen). Daar kregen we van het ene schildersbedrijf nooit een reactie op, en van het andere schildersbedrijf een exorbitant hoge prijsopgave. Voor dat geld konden wij beter een maand vrij nemen en het zelf doen (en dan hadden we nog tijd over gehad). Dan vraag ik mij af: hoe is het mogelijk, dat een bedrijf in deze tijden zó een belachelijke prijs vraagt voor schilderwerk?! Ik gun ze het werk en de omzet wel, maar niet als ze er dan de hoofdprijs voor willen. (we hebben het hier over een bedrag van 15.000 euro! nou heb ik wel een groot huis, maar ook weer geen paleis met 20 kamers....) Zodra het meer kost dan mijn vrije tijd me kost (in de zin van: vrije dagen), ga ik geen werk uitbesteden wat ik zelf ook wel kan.
Mijn man doet alles zelf. Komt hij er echt niet uit dan heeft hij heel veel contacten in de bouwwereld die hem voor een klein prijsje helpen. Hij was voorheen bedrijfsleider van een bouwverhuurbedrijf dus heeft flink wat leuke contacten opgebouwd.