Als je het bij je hypotheek doet betaal je het in 30 jaar... Dan hoop ik al aantal jaren een dakkapel te hebben....
Bedankt voor alle tips... Ik ga eens rondvragen bij een adviseur en anders zetten we het plan voorlopig in de ijskast... En anders moeten we toch misschien overwegen om te gaan verhuizen. Is ook altijd nog een optie..
Uiteindelijk zouden we het geld wel kunnen sparen hoor... We hebben al een gedeelte, maar willen dan ook meteen een nieuwe keuken. Maar we willen graag op korte termijn een aanbouw, en liever niet pas over 2/ 3 jaar... Maar als dat zo is dan is dat zo hoor...
Volgens mij is dat tegenwoordig wel een stuk moeilijker. Even als voorbeeldje: in 2009 hebben wij ons huis voor ca 80.000 euro verbouwd. Een extra verdieping erop, waardoor het woonoppervlak de helft groter is geworden. Het grootste deel daarvan hebben we idd ook geleend, een deel met eigen geld. Inmiddels is die financiering alweer bijna afbetaald. Maar ons huis is zo erg in waarde gedaald, dat het nu minder waard is dan waar we het ooit voor gekocht hebben, zelfs zonder die extra verdieping. Vorig jaar dachten we erover om te verhuizen en toen hebben we eens laten kijken wat het waard was. De makelaar vertelde toen dat onze verbouwing van E 80.000 een waardeverhoging ten opzichte van de andere huizen in de straat had van hooguit 20.000 euro. Slik...... nu blijven we hier toch maar wonen.
Klopt maar nu gaat het iets makkelijker omdat de huizenprijzen stijgen.. In onze stad gaan de meesten voor vraagprijs weg. Weet het omdat we net een nieuw huis gekocht hebben.. Ik lees al weken nergens anders over hier kan het iig wel, maar je kunt enkel krijgen wat je huis meer waard wordt.
Ik zou ook eerst advies inwinnen bij de bank wat evt mogelijkheden zijn voor een bouwdepot. Daarnaast zo veel mogelijk sparen, kijken wat jezelf zou kunnen doen én als je besluit het te gaan doen... Vraag offertes aan bij verschillende bedrijven als je het wil laten doen. Wij hadden bij verschillende bedrijven een offerte opgevraagd voor een grote aanbouw en het prijsverschil lag op 60.000 voor exact dezelfde eisen.