Obstacle run

Discussie in 'De lounge' gestart door Gizzie1983, 22 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Wie heeft er wel eens meegedaan aan een obstacle run? Mijn beste vriendin doet dit weekend mee aan de Breakout Run en ze heeft me eigenlijk enthousiast gemaakt :). Ik ben aan het rondkijken op internet, en er gaat een hele wereld voor me open! Er worden heel veel van dit soort 'runs' georganiseerd in verschillende categorieën en niveaus.

Het zou wel een enorme uitdaging voor me zijn, en ver uit mijn comfort zone, haha. Ben benieuwd naar ervaringen? :)

2. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Ik heb vorige maand meegedaan met Mud Masters. Ook mega buiten mijn comfort zone. Het was nog erg koud en zeker de twee lanceringen in het water waren echt verschrikkelijk! Ik vond een aantal dingen ook echt heel erg leuk, door die modder kruipen, ik heb nog nooit zo moeten lachen als toen. Het was ook echt wel een overwinning op mijzelf!

Maar ik moet je heel eerlijk zeggen: eens maar nooit meer. Bij de slide heb ik mijn rug verdraaid en ik heb daar nog weken last van gehad (ik heb al een hernia en weet hoe ik daarmee om moet gaan. In ieder geval niet door mee te doen aan lanceringen van 10 meter hoogte!).

3. Feline31

Feline31 Bekend lid

11 feb 2017
    927
    588
    93
    Mijn vriend heeft er zn hobby van gemaakt! Er staat zelfs een vitrine kast hier met al zn medailles.

Maar het is gaaf hoor! Hij zit bij de wedstrijd klasse. Bijna elk weekend moet hij op pad voor weer een run, maar de sfeer daar is echt super.
    Hij komt wel elke keer letterlijk bont en blauw en bebloed terug maar daar heeft hij mij weer voor

En koop een goede wasmachine.
    Pfff die kleren...

En o ja. Koop speciale Obstacle run schoeisel !

4. Sifra

Sifra Niet meer actief

Ik heb vorig jaar Mud Masters gedaan, 6 km.
    Super gaaf en zeker voor herhaling vatbaar. Daarom gaan we dit jaar weer, maar dan de 12 km.
    6 km is met zelfs met een niet zo'n hele goede conditie goed te doen.
    Wat mij alleen niet heel goed lukte was het rennen tussen de obstakels in, daarom nu dus wel hardlopen voordat ik weer mee doe aan Mud Masters.
    Alleen de water obstakels vond ik net als Kuki niet heel tof, maar ik heb dan ook een vreselijke hekel aan onder water gaan.
    De glijbaan van 10 meter heb ik gedaan, maar het 'schavot' heb ik overgeslagen en die ga ik ook dit jaar niet doen.

En hoewel twee dagen spierpijn gegarandeerd, is het echt een hele toffe ervaring!

5. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Ik heb er aan verschillende mee gedaan en als ik weer kan ga ik zeker weer mee doen!
    De runs die ik heb gedaan:
    Harbour run
    Break out run (avond editie)
    Mud masters
    Mud and water (10 weken zwanger-iets rustiger aan gedaan).

Mijn ervaring is: als je de helft van de afstand kan hardlopen komt het zeker wel goed!
    Door de grootte van dit soort eventen moet je meestal toch wachten bij de obstakels waardoor je even adem kan happen. Mocht je opzien tegen een obstakel: als vrouw zijnde willen ze je altijd wel helpen en mocht je echt niet erover willen: je kunt er 9 van de 10x langs (je word wel even aangekeken maar hee.. je doet die run ook voor je plezier).

Zeker als je het met een vriendin doet is het super leuk (vind ik)

6. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    ja dat schavot was dus die andere waterdoop.... Ik stond daar en de mensen voor mij moesten aftellen vanaf 5. Bij 4 klapten ze dat ding al weg. Ik was gelijk genezen en zei dat ik niet zou gaan. Maar mijn vriendin ging keurig in dat vierkantje staan en riep dat ik haar toch niet alleen kon laten gaan. Ik heb voor mij gevoel er 10 minuten over gedaan voordat ik eindelijk in dat vierkantje stond! :D :D :D Ze hebben keurig gewacht tot 0 voordat hij weg klapte. Man wat een ding!!!! Nooit weer!

7. Sifra

Sifra Niet meer actief

Haha, ja vreselijk hè. Ik ben wel naar boven geklommen, maar toen ik mijn zus en nichtje voor mij zag gaan, wist ik niet hoe snel ik weer naar beneden moest komen :D.
    Ik ga wel zwemmen...

8. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    nog geen ervaring. doe zaterdag ook mee aan de break out run haha

9. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Klinkt zwaar, maar ook ontzettend leuk :). Bedankt voor de reacties!! Ik ga me er eens verder in verdiepen, samen met mijn man. Hij ziet het ook wel zitten ;).

10. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Gaaf!! Alvast veel succes en plezier!

11. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    ik ga 1 juli mee doen aan de van je nek tot de drek race. ben heel benieuwd of ik het vol ga houden haha. heb er wel veel zin in!

12. marieke12345

marieke12345 Actief lid

11 okt 2013
    463
    122
    43
    Ik heb zaterdag meegedaan aan de strong Viking 19 km. Vond het ontzettend leuk! Erg zwaar ook maar het voelt super als je het gehaald hebt.
    Ik vind het altijd erg leuk dat je door iedereen zo geholpen wordt, iedereen steekt zn hand naar je uit om je omhoog te trekken of een duwtje als je de modderkant niet opkomt.
    Gewoon doen!

13. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    T lijkt me wel wat om zon rum met de kids te doen. Ben aan het kijken naar een 3-5 km run in nijmegen in september

14. tantetoos

tantetoos Bekend lid

17 nov 2010
    619
    530
    93
    kijk wel uit als je er aan eentje mee gaat doen..... het werkt namelijk zeer verslavend! :D
    na de 1e run was ik gelijk verkocht en heb er inmiddels al heel veel gehad... van 3 km met mijn kinderen tot aan 19 km met mijn zus, en allemaal even leuk!
    Veel plezier!

Deel Deze Pagina