Verbouwen, in hoeverre rekening houden met de buren.

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 19 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Ik dacht hetzelfde.

2. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Buren hier wel hoor. Tov wat er eerst woonde (incl overlast) stonden ze met de fanfare klaar toen wij het kochten en gingen verbouwen :confused::). Dus we konden potje breken. Zoveel mogelijk proberen om de luidste klussen op de meer 'christelijke' tijdstippen te doen doe je natuurlijk sowieso.

Bij oude huizen is het gewoon zo dat je soms flink moet verbouwen. Hoort er nu eenmaal bij. Kun je beter klussers aan de slag hebben dan iemand die alles zelf doet. Want die is altijd savonds en za en zon bezig....

Maar leuk is idd anders, zullen zeker mensen af en toe last van gehad hebben. Maar volgende keer zijn zij het zelf die aan het verbouwen zijn en zitten wij in de herrie. Hoort er gewoon bij....

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Natuurlijk is het niet leuk, maar als er verbouwd moet worden, tja dan moet het maar... zolang het niet tot diep in de nacht door gaat.

4. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    781
    251
    63
    Onze buren hebben een tijd terug de badkamer gedaan. Klusjesmannen zijn maanden bezig geweest en presteerde het werkelijk om iedere keer wanneer dochter van destijds 3 lag te slapen te gaan boren. Niet alle kinderen zijn hetzelfde, die van mij raakte er dan ook volledig van in paniek en heeft hierdoor nog heel lang slecht geslapen. Ze hebben van te voren wel aangegeven dat ze de badkamer gingen doen maar niet dat het 3 maanden zou duren en ze werkelijk van de ochtend tot avond bezig zouden zijn. Ik had het op prijs gevonden als er rekening met onze dochter was gehouden, zeker gezien het feit dat ze zelf ook kinderen hebben dus weten dat kinderen meestal rond bepaalde tijden slapen. ( Zij zaten zelf 3 maanden ergens anders en hadden dus geen last van de herrie) Kijk je kan niet verwachten dat zo'n klusjesman geen geluid maakt, maar denk dat het best mogelijk is om te proberen op die tijdstippen in ieder geval niet te boren. Zeker als het niet 1 dag is dat hij aan het klussen is maar een aantal dagen achter elkaar. Ik begrijp haar vraag dus wel en zou persoonlijk ook proberen om er dus rekening mee te houden. Zou wel aangeven dat het dus wel voor kan komen dat het niet anders kan en dat jullie hem per uur betalen en dus ook betalen als jullie hem vragen 2 uur lang niets te doen, zal ze vast wel begrijpen.

5. louan

louan Niet meer actief

Uiteindelijk komt het nooit goed uit! Hou je rekening met slaapuurtjes , heeft de buurman aan de andere kant ook wel weer een reden waarom het in een bepaald tijdstip niet zou kunnen.

Het moet gewoon gebeuren, en als het binnen de tijden gebeurd waarop het mag, zie ik er geen kwaad in.

6. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.015
    2.377
    113
    Hoe groot was die badkamer dan wel niet? In vorige huis is badkamer volledig gestript, alle leidingen verlegd en alles opnieuw geplaatst. 2,5 week bezig...

7. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Als je aan het klussen bent dan loop je écht vertraging op als je bepaalde klussen moet laten liggen. Óók als hij nog iets anders te doen heeft. Je moet toch weer even andere spullen pakken enz. Aangezien er maar 1 week verbouwd wordt, vind ik eerlijk gezegd dat het er een beetje bij hoort en dat ze het maar even uit moet zingen. Als jullie zelf aan de klus hadden gegaan had ze elke avond in de herrie gezeten, dus ik denk dat ze blij moet zijn dat het alleen overdag is...

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Misschien lullig, maar ik zou daar dus geen rekening mee houden. Neem aan dat een wc geen weken duurt, dus die paar dagen zien ze maar af.

9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Heel redelijk wat je aan gegeven hebt. Meer kan je gewoon niet doen.
    Idd het kost jou geld anders.

10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    En idd; als de kinderen aan de ene kant van 13 tot 15 slapen, kinderen aan de andere kant slapen ook van 10 tot 12, en die gaan om 16u nog weer even een uurtje naar bed... dan heb je nog de achterbuurvrouw die graag tot 9u slaapt etc etc... Als je er rekening mee kán houden, dus zonder dat je er tijd mee verliest, zou ik het natuurlijk doen. Maar anders niet hoor, dan is het beter om juist even door te werken dan al het werk uit te spreiden over wéken.

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Het is sowieso wel gevalletje wat niet van teveel lawaai houdt. Zomeravond in de tuin tot 22:00 heeft ze het liefst niet.
    Maar haar kinderen morgen om 06:00 wel de boel bij elkaar gillen.
    Doe ik nooit moeilijk over, wonen in een oud huis dus gewoon gehorig en tja kinderen maken gewoon lawaai.
    Morgen geef ik aan dat er maandag beneden gesloopt gaat worden, als ze wil kan ze dan zelf rekening gaan houden met de slaapjes van haar kinderen.

12. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Is dit niet juist een mooi moment voor de buurvrouw om de middagdutjes van de kinderen af te bouwen en of te stoppen?!

Maar ik zou er geen rekening mee houden, geluidsoverlast komt nooit uit en is nu eenmaal irritant. Wil je daar geen last van hebben dan zal je toch een hutje op de hei moeten kopen.

13. Jingle

Jingle Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.200
    235
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Moet dat kind van 4 niet naar school dan?

14. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Mijn nichtje van 4 slaapt ook nog 's middags.
    Om 2uur is de school uit en dan gaat ze thuis dus nog even slapen.

15. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Dat vind ik vrij bizar. Als ouders ben je zelf verantwoordelijk voor je kinderen, en als kinderen nog een slaapje nodig hebben, dan is dat zo. Ongeacht de leeftijd. Je stopt daar toch niet mee omdat de buren gaan klussen?!
    Daar komt bij dat 3 of 4 jaar helemaal niet gek is om middagslaapje in stand te houden. Er is onderzoek gedaan naar kleuters. Het blijkt dat kleuters die een middagslaapje doen 10% meer lesstof opnemen dan kleuters die dat niet doen. Een middagslaapje op 3-4jarige leeftijd is in NL misschien niet meer altijd standaard, maar wel gezond. (http://www.nu.nl/wetenschap/3583590/middagslaapje-helpt-kinderen-beter-leren.html)

Mijn 3 jarige heeft ook nog regelmatig een middagslaapje nodig. Zeker als hij een drukke periode heeft, zijn die uren slaap overdag nog hard nodig.

Dat staat los van de mogelijkheid van de buren om te klussen. Ik snap dat het vervelend is voor de buren, maar helaas kan het soms niet anders. Aangeven richting de klusser dat -als het kan- er rekening mee gehouden wordt is heel netjes. Meer kan je als buren niet verwachten...

16. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Prima opgelost toch, vind niet dat ze kan verwachten dat jullie alles stil leggen omdat haar kinderen willen slapen en op deze leeftijd kunnen ze toch ook wel een slaapje overslaan.

Ik vind het ook een verschil of je zelf verbouwd of het uit besteedt, als iemand anders het doet kost het geld.

17. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik vind het ook vrij apart om te opperen om dan maar de slaapjes af te gaan bouwen omdat de buren willen klussen. Net of een kind dan opeens zoiets heeft van: ach ja de buren hebben gelijk ik heb mijn slaap tussen de middag niet nodig. Julia was vrij snel van haar middagslaapjes af maar Emma sliep toen ze 4 was eerst ook nog op de woensdag en de veijdag s middags. Was ze echt nodig om het te trekken de rest van de week.

Maar goed even aan ts. als het lukt om dan zo min mogelijk lawaai te maken is het mooi, zo niet dan is het idd even niet anders. Als je aangeeft dat je probeert er rekening mee te houden denk ik dat ze dat al fijn vind, dat zou ik in ieder geval wel hebben.

Veel plezier alvast met jullie nieuwe wc's :D

18. tuc

tuc Niet meer actief

Ik snap het van beide kanten.

Alleen maakt het voor mij niet uit hoe oud de kinderen zijn, want dat zie ik een aantal keer voorbij komen. Niemand kan bepalen hoe erg een 3 en 4 jarigen hun slaap nodig hebben.

19. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Het is even niet anders.. ik vind dat jij het netjes hebt aangegeven.

Veel plezier met je nieuwe toilet :D

20. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Mijn buren komen zelf even vragen hoe laat mijn zoon slaapt als ze luidruchtig gaan klussen of boren. Ik vind het niet meer dan logisch om rekening met elkaar te houden.

Deel Deze Pagina