Op iemands huis passen tijdens vakantie

Discussie in 'De lounge' gestart door Dreamz3, 20 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Omdat we dit jaar weinig budget hebben om op vakantie te gaan, zijn we aan het kijken of het mogelijk is om op iemands huis te passen.
    Zijn er mensen die dit wel eens hebben gedaan?
    Ook als er meiden zijn die een huisoppasser willen tijdens de periode van 14 juli tm 30 juli op de Veluwe of Drente dan hou ik me warm aanbevolen :D

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wel bij bekenden, niet bij onbekenden. Maar het is denk ik een leuke manier van vakantie houden zonder dat het veel geld kost.
    Verder heb ik helaas geen huis voor je haha

3. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Ik vind het wel een lucratieve manier van op vakantie gaan, ik zou het wel eens willen proberen.
    Grote villa's met zwembad en jacuzzi zijn geen probleem hihi :D

4. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op marktplaats staan somss nog wel eens adverenties van mensen die oppas zoeken voor hun huis of huizenruil willen doen

5. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Wel een leuk idee, maar zou het persoonlijk zelf niet doen.

Vooral niet iemand in mijn huis, je weet nooit wat voor mensen je in huis hebt als het onbekende zijn.
    En bij iemand anders in huis zou ik me helemaal niet op m'n gemak voelen, gewoon al het idee dat er iets zoek is, kapot gaat, het idee dat je in andermans huis leeft.. Nee.

Maar het is wel een goedkope oplossing als je geen vakantie viert, en het lost het probleem van een ander op als die z'n huis niet onbeheerd achter wilt laten:)

6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.244
    10.910
    113
    Huisoppas alleen bij mijn ouders. Wel al regelmatig via airbnb ergens gecrashed in de states, komt hier ook steeds meer. Soms heb je dan een huis voor jezelf, soms heb je een eigen kamer en deel je de redt met de bewoner.

7. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Echt bewust vakantie was het voor mij niet,maar ik ben wel van een aantal gezinnen oppasser geweest voor huis & dieren.

Toen woonde ik nog thuis dus voor mij was het zeker luxe,een soort vakantie :D Ook wel erg leuk en vertrouwd als je het huis en de mensen gewoon kent natuurlijk.
    Ik heb het jarenlang gedaan en vond het erg leuk.

8. Janna

Janna Fanatiek lid

Meerdere keren gedaan bij bekenden. Bij onbekenden zou ik het niet zo snel doen. Ik zou zeker geen onbekenden in míjn huis willen. En de laatste keer ging het er eigenlijk meer om dat we de poezen zouden verzorgen, dan het huis, maar toch...

Het waren wel altijd leuke vakanties. Goedkoop in een andere omgeving. Nadeel is wel dat het wat moeilijker is om in de "vakantiesfeer" te komen. Wanneer je in een parkje, camping of hotel zit, zijn alle mensen om je heen ook in vakantiesfeer. Dat is een soort ontspannenheid die je overneemt. Als je bij anderen in huis komt, zit je gewoon in een buurt met mensen die naar hun werk gaan. Het voelt daardoor wel anders. Je moet ook net even wat meer zelf je best doen om er achter te komen wat er voor recreatiefs te beleven valt in de omgeving. Op een camping of een parkje kun je dat meestal bij de receptie te horen krijgen.

Desondanks hebben wij op deze manier meerdere leuke vakanties gehad en ik zou het zeker weer doen.

9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
  10. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.267
    11.878
    113
    Nog nooit gedaan, maar ik denk dat je het meeste kans maakt om via via (bekenden, familie, vrienden) aan een adres te komen.
    Gewoon goed rondvragen wie vrienden/kennissen heeft in een ander deel van het land.

Deel Deze Pagina