Verbouwen of niet

Discussion in 'De lounge' started by Jubbos, Nov 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

wij wonen sinds 2 jaar in een koopappartement, wij willen hier niet nog jaren blijven wonen maar het liefst binnen nu en 4 jaar verhuizen.

Nu zit er in dit huis een keuken en badkamer die niet naar ons zin zijn en die toch echt gebreken begint te tonen, douchecabine stuk en vanochtend is de afwasmachine (inbouw) er mee opgehouden.

Nu hebben wij geen geld om zelf een nieuwe badkamer en keuken te financieren. Ik begin in januari met een nieuwe baan waardoor ik minder ga verdienen, wel veel toeslagen maar dat wisselt, uiteindelijk blijf ik netto wel hetzelfde verdienen.

Moeten we nu de hypotheek verhogen om een verbouwing te doen of zou dit zonde zijn, zouden we het terug verdienen met een eventuele verkoop? en hoe gaat dat in zijn werk?

Hoop op een paar goede tips!!

2. indy25

indy25 Lid

Feb 8, 2009
    71
    0
    0
    Ik begrijp goed dat je daar over twijfelt, zelf zitten wij ook in zo'n pakket (altans, dit kan nog jaren mee dat van ons)
    Je zou het liefst alles willen vernieuwen en hopen dat je met een leuke winst alles weer terug verdient.
    Alleen is het wel zo dat je goed moet kijken wat voor soort hypotheek jullie hebben. Als je niet veel aflost per jaar, dan zou het zo maar kunnen dat je nog niet eens uit je kopers kosten bent, en dan alleen maar verlies oplevert.
    Een nieuwe keuken of badkamer is mooi voor het totaal plaatje, maar vaak is dat toch niet naar de eigen smaak van de volgende kopers, die als ze de mogelijkheid hebben er een eigen inrichting erin te plaatsen.
    Plus dat de woningmarkt nou echt niet is om naar huis te schrijven, en je ook niet weet wat het over 4 jaar doet.
    Daarbij weet je dus ook niet wat het met de rente doet, als die in 1 x explosief stijgt, en je vaste rente termijn verloopt, dan ga je hartstikke nat.

Wij hebben het ook zeer overwogen, maar hebben het aan alle kanten afgeraden gekregen. Eerst sparen en dan pas verbouwen.

Je praat natuurlijk wel snel over flinke bedragen.

Groetjes en succes met jullie keuze ;)

Indy

3. Lillies

Lillies Actief lid

Aug 19, 2009
    139
    0
    0
    NULL
    Enschede
    Lastig hoor, dit soort keuzes. Mijn vader zegt altijd dat je dit soort uitgaven: keukens en badkamers er eigenlijk nooit helemaal weer uitkrijgt. Maar ja, als de boel het begint te begeven dan kost het je sowieso nu geld.

Ik denk wel dat je er vanuit moet gaan dat je met een restschuld blijft zitten als je snel weer verkoopt. Tenzij er al overwaarde opzit natuurlijk. En heb je een hypotheek die hoger ingeschreven staat? Dat maakt het lenen zelf natuurlijk makkelijker. Als je een nieuwe hypotheek erbij af moet sluiten dan wordt het denk ik toch wel een duur grapje...

Succes!

Share This Page