Feestdagen vieren met schoonouders?

Discussie in 'De lounge' gestart door Assi, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    De feestdagen komen er weer aan.
    Op zich doen wij niks aan kerst..het is meer de gelegenheid om iets te doen met vrienden of familie omdat iedereen dan vrij is.

Maar met oud en nieuw wil ik dit jaar bij mijn moeder zijn.
    Mijn vriend wilt samen wat doen: wij, mijn moeder en zijn moeder en zusje. MAAR onze moeders hebben elkaar zo weinig te vertellen...
    Dus ik heb daar gewoon geen zin in ;)

Zijn moeder en zijn overige familie woont ver weg(1,5 uur rijden).
    Dus de kans is groot dat ik met de kleine lekker bij mijn moeder thuis ben. En dat hij naar zijn familie gaat..
    Vorig jaar was ik ook al bij zijn familie..

Gaan jullie veel doen met schoonfamilie en eigen familie samen?

Ik heb namelijk altijd het gevoel dat ZIJN familie voor gaat in onze relatie. Herkent iemand dit? ;)

2. BellaLuna

BellaLuna Niet meer actief

Wij vieren Sinterklaas al bij mijn schoonouders. Ik vind het opzich wel erg leuk; Maar ik weet nu al dat mijnk leine van hand op hand zal gaan; en dat vind ik minder prettig...........

Oud op nieuw wil mijn man graag bij hen vieren, maar dat heb ik vorig jaar al gedaan. (toen zat mijn man in BALI voor werkvakantie) Wil niet nog een keer voor de televisie hangen en een glaasje appelsap drinken met een oliebol uit de magnetron.. :cool:

3. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Nee nooit echt samen met de feestdagen, wel gewoon met de verjaardagen van ons.

Wij vieren hier altijd 1ste kerstdag met mijn mans familie (dan is ook zijn/ons neefje jarig) en 2de kerstdag met mijn familie (dan is ook mijn/onze tante jarig)
    Oud en nieuw doen we om en om. Dus ene jaar bij mijn familie en ander jaar met zijn familie.

Ik zou het echt niet leuk vinden als mijn man elk jaar naar zijn familie zou gaan en dat ik alleen naar de mijne moet.
    Maar goed wij zijn dan wel echte familie mensen met een hele hechte familie!

4. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

kan je man niet mee naar jouw moeder? ik zou het onacceptabel vinden als mijn man bij zijn ouders zit met kerst terwijl we daar vorig jaar ook zijn geweest en ik alleen bij mijn moeder zou zitten, je man kan zich toch ook best 1 keer aanpassen?

hier trouwens 1e KD mijn ouders en 2e KD zijn ouders.....

5. miffy11

miffy11 Niet meer actief

hier kerstavond en 1e kerstdag schoonouders (wonen ver weg dus blijven daar slapen) 2e kerstdag mijn vader. moet wel zeggen dat ik super leuke schoonouders heb, dus dat is het probleem niet, maar had graag ook nog iets voor ons eigen gezin gehad.

6. Lillies

Lillies Actief lid

19 aug 2009
    139
    0
    0
    NULL
    Enschede
    Tja, ik vind het wel gezellig zo met de feestdagen. Op zich lopen wij de deur niet plat bij eigen en schoonfamilie. Mede omdat die van mij op anderhalf en die van mijn man op drie uur rijden wonen. Dan is het rond de feest- en verjaardagen wel leuk om elkaar te zien.

Wij vertrekken meestal 24 december naar schoonouders, vertrekken daar 25 december weer, gourmetten dan met z'n tweeen thuis, vertrekken 26 december naar mijn ouders en vertrekken daar weer op 27 december. Oud en nieuw vieren we samen of met vrienden. Mijn ouders komen dan wel vaak op Nieuwjaarsdag even op de koffie. Uurtje ofzo.

Qua verdeling gaat het hier wel goed. Meestal bezoeken we familie samen en soms ga ik een weekendje naar mijn ouders (bezoek ik gelijk wat vriendinnen) of vertrekt mijn man naar zijn ouders.

Apart (dus manlief bij zijn en ik bij mijn ouders) Kerst of Oud en Nieuw vieren lijkt me nu helemaal niets...

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

Kerst vieren wij altijd met familie, maar oud & nieuw zijn we bij vrienden. Dat doen we elk jaar zo, zodat we niet hoeven te "kiezen" tussen de ouders.

8. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Kerst "vieren" we bij zowel mijn ouders als mijn schoonouders..

1e kerstdag gaan we daar s'morgens heen, gaan dan brunchen.. ALs Esmee tegen een uur of 1 moe is gaan we naar huis, kan Esmee slapen en dan tegen 4 uur naar mijn ouders..;)

2e kerstdag moet ik werken dus weet niet wat mijn vriend dan gaat doen met Esmee..;)

Oud op nieuw vieren we thuis.. met allemaal drankjes en hapjes.. Wie zin heeft om te komen die komt.. Vorig jaar zijn alleen mijn schoonouders geweest.. ;) De rest van de familie zat bij mijn broertje.. prima maar even een borreltje hier drinken is niet mogelijk? Wonen 5 straten verderop.. Ze snapten blijkbaar niet dat ik niet met een kind van 1 ga lopen slepen s'avonds laat om een borreltje te kunnen drinken..:(

Dit jaar zeggen we weer.. IEdereen is welkom maar we gaan niet zelf overal heen slepen met Esmee.. Dat kan over een jaar of 3 wat makkelijker.. ;)

9. koala28

koala28 Niet meer actief

Mijn man en ik gaan altijd samen de feestdagen vieren. Apart van elkaar vind ik niets.

We eten altijd 1 van de kerstdagen bij m'n schoonouders of zij bij ons (dit ivm het niet kunnen koken van schoonmoeder). En bij mijn ouders gaan we altijd even langs maar niet om te eten. Bij beide ouders is er niet echt sprake van gezelligheid. Dat vind ik altijd erg jammer.

Oud en nieuw vierden we eerst bij of schoonouders of mijn ouders (lees: mijn familie). Maar aangezien mijn schoonouders om stipt 00:10 uur zeggen: dat was het dan, doeg, wij gaan naar bed en wij dan weg moeten, vieren we daar geen oud en nieuw meer. Sinds 2 jaar vieren we oud en nieuw met vrienden.

Hoe we het de komende feestdagen gaan doen weten we nog niet. Eerst maar eens kijken hoe het allemaal met de kleine gaat.

10. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hier is het met sinterklaas gewoon bij ons thuis.
    1ste kerstdag mijn ouders, we gaan dan altijd uit eten.
    2de kerstdag zijn ouders.
    En met oud en nieuw zijn we gewoon met zijn 3-en.
    Wil Amy dan gewoon op tijd naar bed doen, wordt ze wakker mag ze ff kijken en slaapt ze erdoor heen dan ook goed.

11. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Wij krijgen trouwens begin december of halverwege december de sleutels van ons nieuwe huis dus ik denk niet dat we oud en nieuw bij ons thuis kunnen vieren.
    En ik wil sowieso niet dat mijn schoonmoeder blijft slapen...klinkt hard, maar ik weet dat als ik dat 1x toelaat, dan komt ze serieus elke maand logeren! :$
    Ik vind dat onzin en heb er absoluut geen trek in.

En oud&nieuw samen met onze moeders is een optie. En ook een idee van mijn vriend. Maar elke keer als die twee samen zijn is er bijna geen interactie. ik zit bij mijn ma, hij zit dan in een andere hoek met zijn ma.

Vind het gewoon vervelend dat nu we ineens een kleintje hebben, we samen de leuke familie moeten uithangen ;)
    Ineens moeten we bijv. de verjaardag van zijn moeder vieren terwijl hij daar voorheen nooittt naar omkeek!
    Ik krijg daar zooooo de kriebels van, he.

12. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Met kerst houden we de families altijd gescheiden. Een kerstdag of kerstavond voor de ene familie en dan nog de andere kerstdag met de andere.

Oud en Nieuw vieren we al 2 jaar met een clubje vrienden en dat zijn we dit jaar ook weer van plan.

13. giraf

giraf Niet meer actief

Kerstavond gaan we naar mijn ouders
    1e kerstdag gaan we naar zijn ouders
    2e kerstdag is voor onszelf (vriend moet 's nachts wel werken als DJ)

Oudjaar vieren we altijd met vrienden en nieuwjaarsdag doen we helemaal niks, lekker samen bankhangen en film kijken.

14. hardloper

hardloper Niet meer actief

hier jaaaaaren alle feestdagen bij mijn schoonouders geviert:( ook pasen en kerst. er werd eigenlijk gewoon van uitgegaan dat iedereen komt. en mijn ouders vinden dat niet zo belangrijk en willen me niet in een lastig pakket brengen. na tien jaar ben ik dat zat. ik wil een leuke kerst, dus ik vier het hier, en wie komen wil is welkom, maar dan wel alleen vrienden. verder doen we pasen enzo ook niet meer. alleen sinterklaas nog. ik zou wel erg boos worden als mijn man daar heen gaat terwijl ik naar mijn ouders ga, zeker aangezien we al zo vaak daar zijn geweest. we zijn getrouwd, dus we vieren samen. gelukkig is hij het erg met me eens8)

15. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    tjah, ik vind het logisch dat hij het belangrijker vind om de feestdagen liever bij zijn ouders te zijn dan bij jou ouders. dat hij zijn ouders boven jou verkiest vind ik niet kunnen...

ik ben ook liever bij mijn ouders dan bij mijn schoonouders. die band tussen eigen ouders kan niemand verbreken. wij hebben het vorig jaar zo gedaan: kerstavond bij mijn ouders (traditie) 1ste kerstdag met zijn ouders, 2de kerstdag met zijn ouders en oma en opa en oom en tante... nieuwjaar heb ik zijn ouders en Mijn ouders uitgenodigd en was heel gezellig. ik ga het dit jaar weer zo doen denk ik!

16. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Onze families doen nooit wat samen. Zou ook niet echt klikken. Soms op een verjaardag komen ze elkaar tegen maar verder niet. Ze wonen 5 minuten fietsen van elkaar maar zullen nooit bij elkaar koffie drinken. Kerst/sinterklaas/oud en nieuw proberen we altijd af te wisselen. Sinterklaas meestal met mijn familie en dan oud en nieuw bij zijn ouders.

17. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ik zou het echt niet leuk vinden als wij oud en nieuw apart zouden vieren, dus zou zeker naar een compromis zoeken, dan maar allebei in een hoekje. Desnoods speel je een spelletje triviant ofzo ;)

Wij vieren trouwens sint met mijn moeder, broer en vriendin. Kerstavond denk ik bij mijn moeder omdat mijn broer jarig is.
    1e kerst bij mijn zwager en schoonzusje samen met mijn schoonouders en schoonzusjes en aanhang.
    2e kerst thuis of uit eten, ff kijken waar we zin in hebben!
    Oud en nieuw vieren we elk jaar bij mijn schoonfamilie, dan komen alle ooms en tantes, neven en nichten en aanhang bij elkaar en is het een knalfeest!
    Mijn moeder en broer vieren dit altijd apart. Mijn vader heb ik niet zo best contact mee dus daar ben ik eigenlijk nooit met de feestdagen.

18. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Ik heb ZON HEKEL aan "Mijn familie/Jouw familie" Pffffffffffffffffffff!!:x

Ik houd daar echt niet van dat tegen mekaar afstrepen en als je wat met de een doet dan ook met de ander moeten.. onzin!

Ik doe wat ik wil met wie ik wil zeg maar ;)

Nu toevallig kerst bij geen van de ouders, vriendlief moet misschien zelfs werken en oud en nieuw waar we zin in hebben! mn ouders wonen om de hoek dus vaak lopen we daar ff heen voor gelukkig nieuwjaar wensen en een biertje. maar t hoeft niet.

Vriendlief heeft nog wel vaak dat ie t gevoel heeft dat ik mijn familie voortrek en ik nooit zin heb om naar zijn familie te gaan etc. maarja, mijn familie (lees, een oom en tante en oma meer heb ik ong. niet meer) woont in tzelfde dorp en zijn familie (op ouders en zusje na, die wonen dichtbij dus zien we vaak!) woont op 1.5 a 2 uur rijden!

Ik zou t trouwens weer wel raar vinden als je man niet meewilt naar jouw familie als jij wel meegaat naar zijnes..

19. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Bij ons dit jaar voor het eerst dat beide families bijeen komen met kerst, en wel bij ons op kerstavond. Ik heb geen zin om drie dagen onderweg te zijn met de kleine. Schoonouders wonen namelijk op 2,5 uur rijden dus daar moeten we altijd blijven slapen wat ik sowieso helemaal niet prettig vind.

Het is even zoeken naar een goede invulling voor iedereen, dat wel. Omdat wij onszelf nu ook als gezin beschouwen. Het is vooral voor mijn schoonouders heel erg wennen, met name het feit dat we kerstavond vieren. Voor hen is eerste kerstdag heel belangrijk. Mijn ouders zijn flexibeler en kunnen een beetje buiten de bestaande lijnen denken. Iedereen kan het trouwens wel redelijk met elkaar vinden, maar het zal wel even wennen zijn.

Maar ook hier wil elk natuurlijk liever bij de eigen familie zijn, zo werkt het nu eenmaal vaak.

20. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Hier (zoals elk jaar) kerstavond bij schoonmoeder met schoonzusje + aanhang, schoonoma en schoontante + gezin, 1e kerstdag bij mijn ouders met m`n ouders, broertje + aanhang en mijn opa en oma. 2e kerstdag ben ik met liefbaby bij mijn ouders omdat liefman moet werken. Oud&Nieuw is dit jaar bij ons en komen mijn ouders en mss broertje + aanhang. Nieuwjaarsdag moet liefman werken en ben ik smiddags bij mijn opa en oma.

Band tussen schoonfamilie en mijn familie is niet optimaal, verjaardagen gaan nog wel maar verder niet.
    En ik zit er ook niet echt op te wachten om 2e kerstdag bij schoonfamilie door te brengen, deed ik zonder liefbaby ook niet, dus met liefbaby ook niet.
    En we gaan ook meer met mijn familie om, omdat we meer aan hun hebben dan aan zijn familie. Als ze het niet op kunnen brengen om op visite te komen als ik wel thuis ben, voel me ook niet verplicht om gezellig bij hun alle feestdagen te vieren.

Deel Deze Pagina