Verbouwen of verhuizen.. dilemma

Discussie in 'De lounge' gestart door Lieverding, 29 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieverding

Lieverding Fanatiek lid

9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Dat moeten we maar weg van den haag en wijk en dat doen we echt niet.. we wonen liever kleiner dan in wateringen monster naalwijk poeldijk noem maar oo

2. Lieverding

Lieverding Fanatiek lid

9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    dat is waar. Isolatie heb ik niet die laten we voor wat het is. Hebben nu ook niet. Er zijn buren naast dus het “dekt” haha
    Offertes heb ik verder wel voor dat ja voor beton cire, vloerverwarming en gietvloer keuken etc

3. Lieverding

Lieverding Fanatiek lid

9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Dat klopt daarom doen we het enkel als we het echt zien en kunnen verbouwen. We gaan nu inzetten met makelaar voor lager dan de vraagprijs hij zegt dat het moet bijzonder lopen dat er een gek komt die de vraagprijs wil betalen. als we inzetten voor wat hij denkt dan hebben we 225.000 te verbouwen en dan kunnen we dakopbouw ook wel maken en dan is het wel waard

4. Lieverding

Lieverding Fanatiek lid

9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Ja haha ik heb mij vergist iets met rekenen

dat is dan inderdaad meer ja

Paardenbloem vindt dit leuk.
  5. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Serieus? Een huis strippen en niet isoleren? Echt, het geld wat je er insteekt, heb je binnen een paar jaar terugverdiend en juist als toch alles vernieuwd moet, is dat heel makkelijk. Maar ja, zelf weten natuurlijk. ;)

jannanas, Shay25, YaelStone en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Lieverding

Lieverding Fanatiek lid

9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw

Maar wat je zegt is ook zo we hebben kostenramming nu van architect op 180.000 incl btw. Maar we gaan vanuit 220.000.
    Je betaald nu de hoofdprijs ja… wat nog dakopbouw vorig jar kom voor 70.000 nu dikke 100.000… ik schrok wel zelf ook al. Maar we kunnen wat opties bekijken eerst casco bouwen bijvoorbeeld en zelf gaan alle badmeubels etc bestellen. We splitsen het ook allemaal af zo heb ik vloerverwarming en betoncire en gietvloer bij verschillende bedrijven dat is voordeliger en beter dan bij een aannemer neerleggen. Ook hebben we schuifdeursystemen onderzocht en zo weten we wat beste goedkoopste is etc.
    daarom is grote twijfel want als we hier wonnen en verbouwen kunnen we nog als 240.000 eigen geld niet genoeg is bouwdepot aansluiten maar bij verhuizing hebben we 470.000 te investeren en maar 220.000 hypotheek mogelijk. Alles wat bovenop biedingen is gaat ten koste van bouwbudget.

7. Lieverding

Lieverding Fanatiek lid

9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    De vloer doen we wel maar muren niet. We hebben nu vergelijkbare huis allen dan zonder beneden buren en we hebben niets aan gevels gedaan vind ik zelf ok we betalen echt niet veel

maar isolatie niet zo enorme kostenpost dat kunnen we nog berekenen

8. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Ja dat is waar, ik vergat even dat ze dat huis ook moeten verbouwen haha.

9. Lieverding

Lieverding Fanatiek lid

9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Ik kan openingspost niet meer aanpassen maar
    TUIN IS 5x11 dus 50m2! Had het fout en is op oosten wat niet ons voorkeur heeft natuurlijk..

10. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Het ligt natuurlijk ook aan het huis. Ons huis is bijna een eeuw oud (en vrijstaand) en de spouw is te dun om te isoleren, dus we hebben binnenmuurisolatie, dat moet je wel echt meteen doen natuurlijk. Als je een bredere spouw hebt, dan kun je die vol laten spuiten, dat kost trouwens maar heel weinig, dus zou ik toch meenemen. Dakisolatie zou ik zeker ook meenemen.

11. MissXray

MissXray Niet meer actief

Oke kennelijk is Den Haag anders dan een ander deel van de randstad dan. Hier flippen beleggers nog steeds woningen en klushuizen zijn ook gewoon binnen een dag weg voor de hoofdprijs.

Vergis je niet in de prijzen van aannemers. Wij kregen voor de benedenverdieping 2,5 m uitbouwen een offerte van meer dan een ton. Houten vloeren, dure keuken etc komen daar dan ook nog bij. Te duur? Voor jou 10 anderen.

12. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Wat wordt je waarde van je appartement na de verbouwing? Haal je je investering er makkelijk uit?

Is er nu al een flinke overwaarde op je appartement? Mocht je nu verkopen en dit te kunnen investeren in het klushuis.

13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    #53 Vero0504, 30 jun 2021
    Laatst bewerkt: 30 jun 2021
    Die elektra vind ik juist wel hoog, maar dan heb je alles uitbesteed denk ik?

Hier wel eens vaker zelf nieuwe bedrading getrokken (is niet zo spannend) en dat enkel laten afmonteren naar de kast. Moah dat scheelt wel een slok op een borrel!!!

Ik mis nog wel kozijnen, isolatie etc. en een reservering voor "onverwachte zaken" (die nogal eens helemaal uit de klauwen kan lopen zoals stamleiding vervangen enzo) met al die plannen kom je makkelijk een eind in de 700k range. (uitgaande van een vraagprijs van 400k) Vraag 2 is of je dat er uithaalt. Nieuwe keuken a 25k verhoogd niet je waarde met 25k bijv.

Flink prijskaartje voor een bepaald gebied als ik zo vrij mag zijn.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  14. Lieverding

Lieverding Fanatiek lid

9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Ja precies het is enkel steen maar zijkanten hebben we buren en dak komt gelijk met dakopbouw als dat in kostenplaatje zal vallen inderdaad.. enkel voor en achtergevel blijft naar dan heb ik liever goede hr++ kozijnen voor dat geld. Maar we zien het wel wat isolatie betreft.het is allemaal zo duur.. heb je nog tips wat kosten betreft (grote kostenpost) die ik mist?

15. Lieverding

Lieverding Fanatiek lid

9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Dat klopt ja.. keuken hebben wel al zogoed als prijs voor ons huidige huis en is ect super meevallertje aangezien maatwerk, duurste composiet en apparatuur.. zijn we voor want en kookeiland van 3,5 mtr lang beide 25.000 kwijt
    Vloer giet en vloerverwarming staat ook goed geprijsd en ze zijn bereid het allemaal uit te voeren binnen 3-4 mnd.

dakopbouw, uitbouw, leidingen, electra etc dat is allemaal kosten waar ik nog geen inzicht hebt helaas en inderdaad dak/uitbouw uiteenlopende prijzen daarom houden we het op de hoogste prijs eraan vast. De uitbouw harmonicapui kost 15.000 daar heb ik al offerte voor en de rest is deels glas en deels balkon boven. De buren hebben uitbouw dus de wachtgevels sluiten aan. Dus ik gok op 30.000 uitbouw.
    Maar daarbij nog sloopwerk van alles (moeten echt flink muren weg en dragende muren), dus nog zeker iets van 10.000 architect en constructie kosten.

We gaan het morgen zien. Grote nadeel is dat het tuin op oosten is.

16. Lieverding

Lieverding Fanatiek lid

9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    inderdaad alles uitbesteden met drie kids is gewoon niet te doen. Stopcontact kan ik ook zelf monteren wel en draden doorheen steken. Ik denk de grootste kostenpost is slopen/strippen/dragende muren uit/stempelen. Daar heb ik geen overZicht wat het kost.

Ik haal het wel zeker eruit de vergelijkbare huizen totaal gerenoveerd verkopen hier makkelijk voor 750.000 nu (150m2, totale luxe renovatie). Over tig jaar geen idee natuurlijk.
    het is nog niet een de duurste gebied want iets dicht bij de duinen (vogelwijk) huizen gaan nu boven de miljoen weg…
    we hebben hypotheek dan van 220.000 dus we hoeven het niet per se eruit halen als we in dit huis blijven wonen en is helemaal naar wens gelijk is prima zo.

helaas willen we niet inleveren in keuken, zijn bepaalde luxe gewent en willen niet minder dat we nu hebben… ik vind het 25.000 ook wel prima prijs voor maatwerk keuken en apparatuur en dekton blad. Kastenwand en kookeiland van 3.5mtr, bora etc.
    Ik denk dat misschien dakopbouw zou haalbaar zijn als we gewoon flink onderbieden hebben we dan 225.000 te verbouwen dan zouden we het doen denk ik. Als de bod niet wordt goed bevonden dan pech, meer bieden hebben we minder te verbouwen en dan moeten we keuzes maken… mijn man wil ook echt dakopbouw. 4 slaapkamers kan maar dan wordt badkamer ook best wel krapjes: 3x2 zoiets. En we willen en dubbelewasbak en douche en bad. En dan hebben we nog niets eens ergens een ruimte voor de wasmachine/droger.

17. Lieverding

Lieverding Fanatiek lid

9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Maar heel fijn de feedback van iedereen zo kan ik echt iets mee. Omdat we gewoon twijfelen en de dakopbouw hier plaatsen uit het “nood” omdat we echt vanaf oktober niet een konden iets bezichtigen war bezichtiging waard was.

Het is in Den Haag wel zo dat appartementen klus of niet gaan echt super snel weg voor beleggers of je moet 50k overbieden zelfs hebben we in slechte wijk huis verkocht recent hebben we 60k boven de vraagprijs gekregen. Is belachelijk vinden we zelf ook. Maar zo is het tegenwoordig…

Maar eengezienswoningen gaan voor beleggers niet zo omdat het te veel tijd kost en geld erin te investeren en ze halen weinig rendement eruit. Als we kopen voor 400, investeren 300, halen we alles eruit na paar jaar. Ze investeren iets minder maar ze halen nooit 100-200k eruit en ze moeten binnen paar maanden in verkoop zetten. Daarom is nu niet zo grote rage bij beleggers (eengezinswoningen) ervoor zei ons makelaar. Het huis staat voor 500 te koop want echt ton boven van wat het daadwerkelijk kost. Ons makelaar zei dat je moet wel gek zijn als je vraagprijs bied. Hij vind 450 meer dan genoeg ervoor. Maar het zijn rare tijden dus alles kan

18. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Toch zou ik dan de voor en achtergevels meenemen als dat lukt, want je wil dan misschien dus binnenmuurisolatie, beetje zonde om dat nu te laten stucen en dan over een aantal jaar alsnog te gaan isoleren. De prijs valt dan waarschijnlijk best mee, omdat het niet zoveel m2 is. Je krijgt daar wel veel comfort voor terug, zeker met vloerverwarming (plus je hebt dan ook zeker geen radiatoren nodig naast de vloerverwarming). Maar ja, als het niet kan, dan kan het niet natuurlijk, maar ik zou wel aanraden om er een offerte voor op te vragen. Je kunt ook nog subsidie aanvragen voor isolatie enzo, kijk daar ook naar, want dat kan best oplopen als je veel laat doen.

Wij hadden nogal wat kosten aan asbest laten verwijderen, maar dat komt ook doordat de inventarisator slecht had geinventariseerd en de saneerder dus meerdere keren moest terugkomen.
    Verder hebben wij best veel meerwerk kosten voor het hang- en sluitwerk (er was ook wel een stelpost voor hang en sluitwerk voor de binnendeuren, maar niet voor de buitendeuren en draaiende ramen, dus dat was best een flinke post).
    Ik vind het lastig te vergelijken, wij hebben een veel groter huis en echt alles laten doen en een uitbouw van 75 m2, dus daardoor ook veel hogere bedragen, behalve de keuken, de onze is ook ongeveer 25.000 ;).

Ik ben wel nieuwsgierig naar wat je van het huis vindt en of je het inderdaad voor onder de vraagprijs kunt kopen. Wij hebben ons huis dus wel voor ruim onder de vraagprijs gekocht, maar dat was wel het hoge segment, dus een wat andere markt (hoewel huizen in het hoge segment hier momenteel ook vaak voor op of boven de vraagprijs verkocht worden). In eerste instantie wilden de verkopers niet zover zakken, maar ondanks de geweldige locatie, haakten de potentiele kopers telkens af vanwege wat er allemaal moest gebeuren en hebben we het maanden later toch nog voor ons eerste bod kunnen kopen.

19. Lieverding

Lieverding Fanatiek lid

9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Oh wat goed! Over isolatie heb je punt ja! Ik ga het meenemen..
    ik denk dat nu globaal wel realiseerbaar voor 220.00 als dakopbouw en renovatie (uitbouw misschien dan weer niet) maar we moeten het dan ter plekke kijken en offertes aanvragen van alles en het “zien”… budget voor wat dan ook is er wel en daar moeten we zich wel in vinden. En hier en daar dan schuiven.

ik vind klushuis wel leuk te doen maar als ik over elke cent moet nadenken en niet kan doen wat ik wil (zoals we nu wel kunnen in huidige huis met dakopbouw) dan is het te veel koppijn en moet je water bij de wijn doen wat ik echt niet wil omdat ik dan ga elke dag erover gaan pikkeren. Als we bijvoorbeeld laminaat moeten leggen ipv hout. geen wereldproblemen maar ik ken mijzelf

20. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.031
    14.694
    113
    Vrouw
    50 M2 voor een tuin vind ik al een heel ander verhaal. Dat is best een grote tuin.

Vero0504 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina