Verbouwen of verhuizen? We komen er maar niet uit

Discussie in 'De lounge' gestart door tumtummetje, 12 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik zou ook zeker voor verbouwen kiezen. 50.000 lijkt me alleen erg weinig voor de dingen die je opnoemt, maar misschien vergis ik me, het ligt er natuurlijk ook aan of jullie al veel hebben gedaan toen jullie het huidige huis hebben gekocht?

2. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Het huis is verder zo goed als af, daar hoeft eigenlijk niks meer aan te gebeuren behalve dan het reguliere onderhoud en een nieuwe voordeur. Deze is gewoon op.
    Hybride warmtepomp krijg je veel subsidie op en het kantoor los van het huis wordt niet gemetseld oid

3. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Dit inderdaad. Ik snap niet dat het tegenwoordig bijna kindermishandeling is als een kind een klein kamertje heeft of een kamer moet delen. Ik had tot m'n 16e een piepklein kamertje op zolder, vond het heerlijk. Was echt m'n eigen plekje. Daarna verhuisd naar een grotere woning met een veel grotere kamer maar dat knusse gevoel nooit meer terug gekregen.

Ik zou lekker blijven zitten en verbouwen. Je kan het in de loop der jaren verduurzamen. En weet niet hoe groot jullie tuin is anders kan je ook nog kijken naar een tuinkantoor.

Saartje33 vindt dit leuk.
  4. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Wij zijn ook een jaren '30 woning aan het verduurzamen en wonen nu ook in een jaren '30 woning. Het zijn kwalitatief goede huizen en als je de locatie fijn vindt zou ik gewoon gaan verbouwen en blijven waar je bent. Locatie, locatie, locatie.

5. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Zeker en vast verbouwen.

6. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Verbouwen, locatie is het allerbelangrijkste. Ik zou ook eens kijken of je met een architect ook niet tot andere ideeën kunt komen, bijv door een bijgebouw te plaatsen met een gang oid.

7. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Jullie zijn eigenlijk unaniem haha. Ik neig ook meer naar verbouwen op dit moment.

We zouden ook een kantoor aan huis kunnen bouwen, die mogelijkheid hebben we ook. Dus daar moeten we nog even goed over nadenken.

8. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.075
    1.570
    113
    Als ik het zo lees zou ik absoluut voor verbouwen kiezen. Maar bereid je er dan wel op voor dat het allemaal langer duurt dan dat ze zeggen.

9. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Het programma de perfecte verbouwing heeft vaak hele unieke oplossingen! Maar idd het zal wel meer geld kosten dan voorheen en het zal wel wat tijd kosten.

10. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Ik ga dat eens terugkijken!
    We hebben op zich geen haast. We zouden beginnen met kantoor en zonnepanelen. We hebben al iemand die dat wel wil gaan doen in onze kennissenkring dus dat is heel fijn! Prijzen liggen idd hoog maar wij begrepen dat het vooral heel lastig is om aan stukadoors, installateurs etc te komen. Ben benieuwd

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  11. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Dat geloof ik meteen. Maar hoe fijn is het als je op je eigen plekje kunt blijven wonen!
    Ik zou zeker even terug kijken, zijn echt hele leuke oplossingen er wordt echt out of de box gedacht. (En verhuizen kost ook veel geld)

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Het is zowel duur als dat (goede) mensen lastig te vinden zijn. Helaas.

Maar ik zou sowieso verbouwen als je ergens fijn woont en ruimte hebt om aan te bouwen ed. In nieuwbouw moet je ook nog veel investeren, dus ben je ook nog een hoop geld extra kwijt. En de omgeving kun je verder niet beïnvloeden.

13. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.440
    1.030
    113
    Vrouw
    Of evt een kantoor in de tuin? Echt los van het huis? Is dat nog een optie?
    Ik zou ook echt gaan verbouwen!

Succes!!

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ik zou ook voor verbouwen gaan.
    Zelf zijn we in 2019 van nieuwbouw naar jaren 70-woning gegaan. Hier alles helemaal vernieuwd en geïsoleerd en ik woon hier veel fijner. En ik zit vlakbij winkels, scholen, weet ik wat.
    En die vorige wijk was na zoveel jaar nog steeds een kale boel met een paar iele boompjes, struiken, amper vogels.

15. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Ik woon weliswaar in een nieuwbouwhuis, maar op een hele unieke locatie, en dit is echt mijn droomhuis. Hoewel ik in mijn vorige huis ook met plezier woonde merk ik nu pas hoeveel extra geluk het brengt als je huis echt helemaal naar je zin is. Als je op een geweldige locatie woont en jullie huis je gelukkig maakt, dan zou ik zeker kiezen voor verbouwen.

Overigens vind ik het juist heerlijk aan nieuwbouw dat alles in dit huis, tot de laatste schroef, echt van ons is, alleen van ons. En alles is precies zoals wij het wilden hebben. Nieuwbouw heeft dus zeker ook voordelen.

16. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Kun je niet een losstaand prefab gebouwtje in je tuin zetten, waar je man dan overdag in kan werken en je tiener savonds in kan chillen?

Wij hebben ook kleine slaapkamers, maar we hebben een zolder waar we een game-en-hangplek hebben gemaakt. En we hebben een “fitnesshoekje” in de schuur waar mijn tiener veel te vinden is.

Ik vind locatie ook echt superbelangrijk. Alle nieuwbouwhuizen die hier in de omgeving worden neergezet hebben allemaal geen goede locaties, die zijn gewoon allemaal al vergeven. Wij blijven ook lekker zitten op ons mooie plekje.

zwaaistaart vindt dit leuk.
  17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Nieuwbouw hoeft niet vreselijk te zijn: ons vorige huis was nieuwbouw, maar laatste project in de wijk. Alle voorzieningen waren er al en ook het groen ed was al aangelegd. Nu zijn we pas weer verhuisd naar een nieuwbouwhuis. Ook nu één van de laatste projecten (er wordt nog een blok gebouwd), maar de wijk is wel nog in ontwikkeling en er is geen supermarkt in de wijk. Dat ligt echter niet aan het nieuwbouwgebeuren; er zijn in dit dorp heel veel wijken zonder supermarkt. Wel zijn ze nog volop dingen aan het aanleggen, dus soms loopt een straat ineens dood omdat ze daar nog bezig zijn. Maar dat is tijdelijk natuurlijk. :)

18. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.411
    113
    Jullie zijn verliefd op jullie huis, dan zeg ik ook verbouwen :)

Wij wonen in een nieuwbouw huis en ik ben er dol op, nieuwbouw is niet per se ‘zielloos’ ofzo. Ik ben opgegroeid in een huis uit eind 1800, en het comfort in ons huidige huis is ongeëvenaard :D En qua lokatie hebben wij ook veel geluk, winkels, station, bioscoop, musea… allemaal op loopafstand. We hebben ook gekeken bij een mooi huis in een andere wijk, maar daar was inderdaad qua winkels al niks, gewoon rijen en rijen aan huizen, met hier en daar een net aangelegd streepje gras met een boompje - dat is hier niet.

19. Pompidom

Pompidom Actief lid

6 jul 2021
    315
    164
    43
    Vrouw
    Verbouwen! En voor het thuiskantoor, zo'n pod/huisje in de tuin? Zie je ook steeds meer redelijk kant en klaar te koop

20. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Lijkboot naar de leeftijden van je kinderen. De oudste twee zijn al pubers. Dus de tijd dat ze nog thuis wonen is een stuk korter dan als zij nog klein zouden zijn. Je kunt wel groter gaan wonen maar over pak hem beet 10 jaar denk je misschien wat moet ik met al die ruimte. En dan heb je wel dit huis, waar jullie duidelijk aan verknocht zijn, daarvoor opgegeven.

Saartje33 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina