Opzetzwembad topic nr 389.003

Discussie in 'De lounge' gestart door maartje84, 22 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Oké, ook ik wil graag (net als alle andere mensen in Nederland haha) een opzet zwembad in de tuin voor deze zomer aangezien ik niet verwacht dat we lekker aan het strand kunnen bivakkeren of naar een buitenzwembad kunnen gaan.

Ik twijfel tussen twee soorten:

Intex Opzetzwembad Prism Frame - 300 x 175 x 80 cm, kosten 300 euro

Intex Opzetzwembad Metal Frame Rechthoekig - 300 x 200 x 75 cm, kosten 89 euro. Bij deze moet dan nog wel een losse pomp gekocht worden, bij die duurdere zit die er al bij.

Die van 89 euro oogt mijn inziens wat krakkemikkig en die van 300 euro veel robuuster. Kunnen jullie mij het verschil uitleggen? Als ik eentje van 300 euro loop hoop ik er wel echt meerdere zomers mee te kunnen. Dus hoor graag van jullie!

Bijgevoegde bestanden:

LisbethSalander vindt dit leuk.
  2. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Ik lees mee. Twijfel tussen precies deze 2:D

maar als iemand een goede andere weet hoor ik dat ook graag.

maartje84 vindt dit leuk.
  3. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hebben die linker, maar dan groter (4x2x1), inmiddels 6 jaar (of misschien al 7), staat elke zomer meerdere maanden op en wordt heel veel gebruikt en is nog echt als nieuw. De buizen zijn goed stevig en het "zeil" zelf ook. Echt een mooie kwaliteit. Met die andere heb ik geen ervaring, maar zo te zien zijn de buizen daarvan sowieso al minder dik.

4. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Wij hebben die van 89, heeft al 3 zomers gestaan. Prima ding hoor! Hartstikke stevig en nog geen lek gehad.

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Bedankt voor je reactie. Bij mij staat er echter alles onder elkaar ipv naast elkaar. Maar ik denk dat je de duurdere variant bedoeld die jij hebt?? Fijn dat je zo tevreden bent.
    Is hij goed op te vouwen? Wij zouden wie grotere variant wellicht hier ook kwijt kunnen, twijfel een beetje of dat nodig is haha.

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Haha ;)
    Ik heb nog geen andere merken gevonden ;)

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Mooi positief verhaal! Zijn de buizen ook nog helemaal goed, nergens roest ofzo?

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Ow haha, die duurdere variant hebben wij ja. Wij krijgen hem redelijk compact weer opgevouwen, maar niet zo netjes als net nieuw uit de doos :p. Qua grote denk ik dat het allebei prima kan. Maar wij gaan er met mooi weer zelf ook graag in en er komen vaak veel vriendjes tegelijk, dus dan is een grotere wel handig.

9. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Wij hebben de blauwe maar dan rond van 360cm, nu voor het tweede jaar opgezet en staat nog perfect. Heb ook lang getwijfeld tussen deze 2 varianten maar de blauwe is echt een dikke prima. Goede kwaliteit en ik vind de "steentjes" aan de binnenkant leuk.

Heb op Marktplaats een Sunnytent gescoord voor 50 euro en zoontjes hebben vanmiddag al gezwommen brrrr... het water is 20 graden haha, mij nog te koud.

10. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Heel klein beetje bij de openingen, maar alleen oppervlakkig. Onze buren hebben die van hen al 10 jaar (zo kwamen we bij deze uit) en ook alleen maar klein beetje oppervlakkig. Zodra je de buizen in elkaar schuift zie je het niet,het komt ook niet in contact met het water. De roest is gekomen tijdens de eerste winterperiode dus denk dat wij ze niet goed hadden drooggemaakt voor we het zwembad opborgen.

Frame is stevig. Door het water kunnen de buizen echt geen kant op. Het moet dus ook perfect in elkaar zitten en goed staan voor je gaat vullen want je kunt geen millimeter verplaatsen zodra je gaat vullen. Mijn kinderen leunen ook weleens op het frame en dat kan het makkelijk hebben.

11. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Mar79 vindt dit leuk.
  12. Elizah

Elizah Niet meer actief

Wij hebben de bovenste (alleen in een andere afmeting) al een paar jaar. De onderste hadden we daarvoor. Allebei van prima kwaliteit. Wij hebben de bovenste gekozen voor de kleur, ik kijk liever tegen lichtgrijs aan als knal blauw.
    Qua kwaliteit zijn ze allebei prima, vind alleen de bovenste iets dikker materiaal.

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Bestway en intex zitten volgens mij een beetje op 1 lijn qua kwaliteit en zo.
    Die standaard filter pompen vindt ik persoonlijk prut.
    Slappe hap. Die filters zaten hier al snel verstopt. Er moest hier bijna elke week een nieuw filter in.
    Ik heb een 2e hands zandfilter van marktplaats. Wat een verschil. Toen ok dat ding aanzette kwam er meteen flink stroming. Het leek wel een golfslagbad. Je zag al het vuil zo naar de pomp trekken. Ding hoeft maar een uurtje per dag aan. Knop omzetten en hij maakt zelf zn pomp schoon. Na de zomer zuigt hij het bad leeg enz.

14. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Wij hebben het intex bad van 89 euro.
    Super stevig ding. Alleen wat oppervlakkige roest omdat ik hem niet goed droog gemaakt heb. Maar met buizen icm met water ontkom je niet aan roest.

Ik zou persoonlijk de goedkopere nemen en dan de rest van het geld gebruiken voor een goed filter en een stofzuiger voor het water. Die filters die erbij zitten zijn niet echt sterk.

15. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Wij hebben die van 89 altijd gehad. Uit eindelijk naar 3 of 4 jaar ging het materiaal verduren. Zat vol met ini mini gaatjes.

Echter voor dat geld maakt het ook niet uit. Nu een bastway van de action. Van 200x300 was maar 69.99 warmte pomp en filter er op en foam kussens er onder en onze zoon heeft de afgelopen 1.5 week elke dag gezwommen hij staat onder onze overkapping.

Ik denk dat je vooral iets moet nemen wat bij jullie gezin past. Die van ons is perfect kwa grootte voor onze zoon. Maar denk dat een kind van 10 /12 bvb een hogeren leuker vind.

Majo1983 vindt dit leuk.
  16. dolley

dolley Bekend lid

24 sep 2013
    586
    104
    43
    NULL
    NULL
    Wij hebben die van €89,- prima zwembad!
    We hebben er een houtgestookte verwarming naast. Het bad is nu 35 graden. Partytent erover heen en heerlijk genieten! Wij komen de zomer wel door.

17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.290
    17.173
    113
    Wij hebben die onderste 5 jaar gebruikt, ook op scheve ondergrond (schip ligt nou eenmaal niet altijd recht ;) ) afgelopen zomer weggegooid, er kwamen ineens overal gaatjes in het zeil.

Deel Deze Pagina