Verbouwen/verduurzamen huis

Discussie in 'De lounge' gestart door LadyKikker, 28 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.944
    1.733
    113
    Vrouw
    Hoi,

    Wij willen ons huis gaan "verbouwen".
    Vooral op het gebied van verduurzamen. (Kunsstof kozijnen, vloer isolatie, dakreparatie/isolatie, vervangen lek dakraam of misschien wel dakkapel)

    We hebben hier geen spaargeld voor, dus willen we de opties bekijken naast onze hypotheek. (Verbouwingshypotheek, verduurzamen, of wat dan ook)

    Vanmiddag hoop ik een afspraak te maken voor een orienterend gesprek.
    Zijn er hier mensen die hetzelfde gedaan hebben? En heb je dan tips? Waar moeten we aan denken? Wat is slim en wat juist niet?
    Mn man en ik zijn allebei een beetje een leek hierin en hebben geen idee wat we allemaal kunnen verwachten.
     
  2. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.145
    14.395
    113
    Dakreparatie is dat een lekkage?

    Dan:
    Dak reparatie
    Kozijnen
    Blijkt lekkage verholpen dan dak isoleren
    Vloerisolatie

    Bij mn moeder en buurvrouw is een lekkage pas na 3-4x daadwerkelijk verholpen. Als je dan al je isolatie hebt zitten merk je het niet snel op, je isolatiemateriaal wordt nat en je hebt onnodig extra kosten en materiaal. Dan kan je beter even onafgewerkt hebben zodat je er gelijk zicht op hebt.


    Normaliter zou ik zeggen werk van boven naar beneden als je de isolatie doet.
    Dus:
    Dakisolatie
    Kozijnen
    Vloerisolatie

    Vloerisolatie wel eerst weten of je stamleiding niet verzakt is, je geen kabels meer hoeft te trekken naar je keuken ofzo ondergronds. Anders moet je isolatie er weer uit om dat te regelen (bij bijv. chips) kan wel, maar zonde geld.

    Zit er al een isolatie op je dak en enkelglas ramen, dan kozijnen en daarna dak. Net waar je de meeste warmteverlies van hebt.


    Qua financiering geen tips, wij sparen elke keer een stuk en doen dan wat. Met nu de zonnepanelen gaat dat wat makkelijker wat je bespaard aan kosten eneco kan weer in t volgende verduurzamingspotje. Heeft wel als nadeel dat bij bijv subsidies je vaak misgrijpt omdat je niet combineert of net te weinig m2 glas hebt enzo.
     
  3. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.944
    1.733
    113
    Vrouw
    Ja, een lekkage maar ons dak is zowiezo oud en volgens een dakdekker is ons dak wel toe aan renovatie. Nu willen we daar niet gelijk in meegaan maar eerst een second opinion.
     
  4. DisneyMama

    DisneyMama Bekend lid

    7 nov 2013
    749
    386
    63
    Ik zou ook veel offertes opvragen, hier scheelde dit per leverancier duizenden euro's voor deze zaken.. en de 1 adviseert dit en de ander dat..
    Dus vergelijken is echt wel waardevol..
     

Deel Deze Pagina