Sinds kort is het eindelijk helemaal zeker dat wij gaan verhuizen naar Assen. Waarschijnlijk gaan we medio mei/juni die kant op. Er wordt via het werk van mijn vriend een woning voor ons geregeld en daar zit een beetje het probleem want wij kennen Assen helemaal niet. Straks komen we in een gigantisch slechte wijk te wonen, liever niet! Dus nu vroeg ik mij af of hier misschien iemand is die Assen kent en weet waar het wel/niet fijn is om te wonen.
ik kom er regelmatig bij familie , maar weet helaas niet voor je welke wijken leuk zijn. wel weet ik dat je er lekker kunt winkelen ze hebben alles..en dat de mensen vriendelijk zijn..
Haha ja mijn moeder vertelde ook al dat je er zo leuk kunt winkelen Ben nu alleen een beetje bang dat we straks ergens in een achterstandsbuurt worden gestopt haha.
je hebt een probleemwijk, die zit achter het treinstation ongeveer. ik weet de naam niet meer van deze wijk, maar je zou het zo kunnen opzoeken met google ik weet niet zo goed meer wat de leuke wijken zijn, is alweer een paar jaar geleden dat ik er woonde verder vind ik het een leuke stad, zou er best weer willen wonen.
Hoi, Leuk ja dat jullie in Assen komen wonen...ik woon er ook! Inderdaad het Blauwe Dorp ( net achter het station ) daar zijn redelijk wat aso´s! Maar verder de wijk in is het prima vertoefen hoor. Wijk Peelo en Pittelo zijn al wat ouder, maar ook wel oke. Marsdijk en Kloosterveen zijn de 2 nieuwere wijken en zeker deze 2 zijn voornamelijk bewoond door gezinnetjes. Ook daar heb je veel voorzieningen zoals winkelcentra, scholen, bibliotheek etc....noem maar op. Ik hoop dat je er iets mee kan. Groetjes
Hallo Kleinwonder, Inderdaad leuk dat je in Assen komt wonen, ik woon daar namelijk zelf ook! Je hebt inderdaad de "goede en de slechte" wijken. Over het spoor (Assen oost) is inderdaad niet zo'n hele goeie buurt, ook pittelo zou ik niet graag willen wonen. Waar je wel heel goed kunt wonen zijn de wijken: Baggelhuizen, Centrum, Kloosterveen en Marsdijk. De wijk Peelo gaat wel, maar ik zou er zelf niet willen wonen... Weet je al in welke wijk jullie komen te wonen? Groetjes Alice
Hee wat leuk. Ik woon ook in Assen. Wij wonen zelf in Assen-Oost. Staat niet zo goed bekend, maar ze zijn de wijk helemaal aan het opknappen. Overigens gaat het enkel om bepaalde delen van de wijk. wij wonen in een prachtig leuk straatje. Bos, kinderboerderij en stad allen op loopafstand. En geweldige buren. Ik zou niet meer uit de wijk weg willen. Marsdijk, wonen mijn schoonouders, is idd een redelijk nieuwe wijk. Veel gezinnen, en wat verder bij het centrum vandaan. Kloosterveen is helemaal ver bij het centrum vandaan. Een beetje afgelegen en alles nieuwbouw. Mensen werkzaam bij de NAM (nederlandse aardolie maatschappij) werden vroeger overigens ook in Assen-oost neergezet. De wijk is echt zo verkeerd nog niet.
Hee super bedankt voor alle berichtjes. Ik begin de wijknamen nu al aardig te kennen volgens mij en ben erg benieuwd waar ze ons willen hebben haha. Ik was een beetje bang voor een slechte wijk omdat wij 'er even tussendoor' worden geholpen aan een huisje. Eigenlijk zouden we op een wachtlijst moeten en maanden moeten wachten voor we uberhaubt in aanmerkingen zouden komen. Ach, eigenlijk ben ik al lang blij als we een huisje hebben, ik wil zo snel mogelijk verhuizen!
Als je een goede makelaar zoekt, kan deze je ook wel heel goed helpen denk ik hoor! Winkelen is daar inderdaad erg leuk! Wij komen uit de provincie Groningen en shoppen daar toch wel eens hoor :-D
ik woon ook in die ASO wijk, assen oost. maare zo aso is het niet meer, woon zelf in 1 van de betere gedeeltes, ik denk dat er nog maar 4 gedeeltes/straten zijn die minder zijn, maar voorderest knapt assen oost giga op, veel speeltuintjes, winkelcentrum wat niuewbouw krijgt, leuke kinderboerderij, leuk bos in de buurt. veel scholen. ik heb tot 2007 in peelo gewoond in 2 verschillende gedeeltes, laatste gedeelte was in de essen(heb daar mijn werk nog bij mijn ouders aan huis) en in de stukken, de stukken en velden waren altijd de wat mindere gedeeltes, echte volksbuurten niet echt aso. ik heb er fijn gewoond. geloof dat de kampen op dit moment wat minder zijn. in pitteloo zou ik idd zelf ook niet graag willen wonen, al woont mijn schoonzusje er graag. kloosterveen trekt mij totaal niet net als marsdijk allemaal veel te nieuw. en de binnenstad is een puinhoop op dit moment, veel leegstand, en veel nieuwbouw
He denemarkw, Jullie zijn toch niet toevallig de voorgevel aan het verbouwen? (mijn overbuurvrouw is hoogzwanger)
Hahaha. Ik heb stiekem even verder gekeken. kan bijna niet anders. Als je W. de groeten doet van Melvin, dan weet hij het wel. Lijkt me leuk om een keertje een kopje koffie te doen?
ja geweldig, wat is de wereld klein. ben idd hoogzwanger en de nieuwe voorgevel zit er half in(mooi geworden he!) idd keertje koffie doen, waarschijnlijk is de voorgevel aankomend weekend versierd, woensdag ff ziekenhuis dan horen we meer (sorry voor oftopic)
Hahaha. Dat is leuk. Voorgevel is idd mooi geworden. De hele straat ziet er nu (nog) mooier uit. Koffie drinken doen we zeker. Veel succes in het ziekenhuis! zo.. nu weer on topic.
Hier nog iemand uit Assen, Ik woon zelf in Marsdijk en ik heb het helemaal naar mn zin. Heb ook eventjes in Peelo gewoont bij mn zwager en dat is ook nog wel goed te doen. Ik zelf heb alleen een voorkeur voor wat nieuwe huizen en de ruimtelijke bouw. In Kloosterveen dat is de nieuwste wijk staat alles naar mijn mening echt hutje mutje op elkaar. Daar houd ik niet van. Assen oost is ook helemaal geen probleemwijk meer. Alleen moet ik wel zeggen dat ik de volksbuurtjes uitstraling niet echt leuk vind. Ik ben echt een pietje precies met zulke dingen ^^
Heb zelf tot mijn 18 in Assen gewoond tot ik ging studeren, ben opgegroeid in Pitteloo en mijn ouders wonen er nog steeds Het is wel afhankliejk van aan welke kant je woont, mijn ouders wonen vlak bij een groot recreatiepark en veel vijvers etc. Pitteloo krijgt nu ook weer meer voorzieningen omdat er veel ouderen wonen en die willen graag winkels en banken en een gezondheidscentrum in de buurt. Ben benieuwd waar je terecht gaat komen...