verbouwende buren

Discussie in 'De lounge' gestart door augurkjes, 4 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

#1 augurkjes, 4 apr 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 apr 2010
    ik weet het ik klaag graag wel eens dus doe het weer eventjes:)

We krijgen/hebben nu sinds een maand nieuwe buren. Zitten in behoorlijke gehoorige huizen hier (gaan niet voor niks plat) dus met houten vloeren kan de buren horen praten wat ze zeggen als ze hard praten dan en ga maar door.

Al met al je gaat verhuizen gaat boren herrie maken enz. Te begrijpen niks mis mee.

Maar sorry begin het nu toch spuugzat te worden gewoon. Al een maand is ze bezig (zijn hele kleine huisjes) en overdag doen ze nauwelijks wat soms verft ze wat maar verder niet veel dan kletsen en zitten en in de tuin zitten was het dan met het lekkere weer (begrijpelijk). Maar zodra de klok 8 uur slaat wat hier dus bedtijd is voor allebei me meiden beginnen hun dus met de grote verbouwing. Boren, schuren bonkend de meubels naar boven en ga maar door. OKee het mag tot 22.00 uur de eerste week vond ik het niet erg. (heb niks te willen maar toch). Kinderen dus laat naar bed en vielen dus op de bank in slaap toen in bed gebracht. 2e week begon de irritatie al maar vooruit. De 3e week begon ik het meer zat te worden. En vandaag dus de 4e week vind ik het niet tof meer.
    Ze weet dat we 2 jonge kinderen hebben. En begin het dus echt vervelend te vinden.

Vooral omdat ze overdag lekker verven enz en in de avond de ''harde'' lawaai maak dingen gaat doen..

En het mag natuurlijk tot 22.00 uur want echt om stipt 22.00 uur stoppen ze ook echt ermee.

maar een voordeur normaal dicht doen dat is ook zeer moeilijk. Dat die deur er nog niet uit ligt onvoorstelbaar. Dat ding gooit ze zo hard dicht dat me ramen trillen gewoon.

Wat denken jullie wat ervan zeggen? en vriendelijk vragen of het wat zachter kan? of vinden jullie van klaag niet zo, zeur niet zo het mag tot 22.00 uur dus bijt maar door en gaat vanzelf over?

zo me beklag even gedaan dat lucht al op in ieder geval.

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Sowieso bespreekbaar maken zou ik zeggen.
    Hoe moet zij nu weten wat jij vindt.
    Ook dat ze zou zien dat jij kids hebt. Dit wil niet zeggen dat ze er erg in heeft dat ze overlast bezorgd.
    Misschien kan ze niet anders omdat ze in de avonden hulp heeft voor het zwaardere werk...?
    Ik noem maar wat hoor, misschien is ze ook wel gewoon asociaal en doet ze het expres om jou te pesten ;)

Communiceren! Met elkaar dan...niet met ons ;)

3. augurkjes

nee ze is overdag met hulp en in de avond alleen.

maar ik wil niet zeikerig overkomen. Omdat ik toen ze de sleutels kreeg en heir dus de eerste week aan het werk was al voor de deur stond om te vragen of ze met de boven wc heel voorzichtig wil zijn. Dit omdat er snel verstopping inzit en ik dus de ellende heb van de verstopte wc dat hier het riool overstoorm. Buizen zitten op 1 ding aangesloten die bij mij uitkomt in de wc. En aangezien ik dat al 4 keer heb gehad letterlijk in de shit heb gezeten kwam ik dat vragen.

Maar groot gelijk trouwens ik moet niet denken... maar doen, en ga morgenavond als het weer herrie is en de meiden weer wakker worden vragen of het wat zachter kan.

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

;)
    Ik bedoelde het ook luchtig hoor.
    Maarre...misschien kan je beter in de middag ff aanlopen, als ze even een break houdt.
    Dan kan ze eventueel nog plannen wijzigen en komt het misschien wat minder klagend over.

Snap dat je niet wilt zeuren hoor, tis uiteraard erg vervelend.

Hoe reageerde ze op het toiletgebruik?

Ohja, je kan haar ook op de koffie vragen, weet je zeker dat het stil is :D

5. augurkjes

haha moet wel even lachen om je kan haar ook op de koffie vragen :D

Maar denk inderdaad beter in de middag vragen van of het in de avond zachter kan.

Over toiletgebruik ja keek ze me stilletjes aan. En was het okee meer eigenlijk niet. Ik zei ook gelijk van ik wil echt niet zeuren en klagen en kan je niks verbieden maar heb zoveel in de ellende gezeten ermee dat ik het echt eventjes wou vragen of ze ermee wou opassen. Zit dan wel in een huurhuis maar nadat ik zovaak de stront letterlijk op me vloer heb gehad de woningbouw er niks aan wilt doen aangezien deze huizen plat gaan, en als ze er wat in willen doen dat ik dan weer een week me wc niet kan gebruiken omdat me plafond eruit moet en de lucht dan :$ is niet te houden een rottingsproces dat wij zelf nu de wc maar niet gebruiken.

Dus ik legde dat verhaal helemaal uit en ze zei er niet veel op. Misschien geen houding weten te geven of iets.

Voelde bij mezelf wel zoiets van ik ben wel een zeikerd maar vooruit. Daarom wil ik nu niet teveel zeuren ;) Maar bespreekbaar maken moet inderdaad wel kunnen. Dan maar even de zeurende buurvrouw en misschien vind ze dat wel helemaal niet inderdaad. En houd ze er gewoon rekening mee.

Ik ben een zeikerd vandaag ;) ik merk het nu zelf al haha

6. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Snap je helemaal. De buren hier deden het ook toen ze aan het verhuizen waren.

Wij belde om 20.00u aan als er lawaai uit hun huis kwam. En legde ook uit dat we snapte dat ze bezig waren maar dat Milan zo niet kon slapen. Gelukkig hielden ze daar rekeing mee.

Maar die deur idd! Er komt hier ook nog een moment dat die deur eruit valt. Hier hebben wij niets van gezegd, sinds de verbouwing is de relatie nogal verpest. Maar dat is even een ander verhaal.

Spreek ze er op aan meid, meer ken je niet doen. Maar hier kun je altijd komen klagen hoor, ik klaag lekker met je mee ;)

7. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Dat er herrie gemaakt mag worden tot 22 uur is volkomen nonsens, want er zijn geen wettelijke bepalingen voor...

Een maand klussen vind ik wel erg lang, zeker als 't elke keer 's avonds is. Dan moet je in 't weekend oid maar een keer flink doorpakken, vind ik dan.

Maar goed, dat kan ik vinden, daar los je 't probleem niet mee op...
    Ik zou idd de mensen er beleefd op aanspreken. Vier weken is lang zat voor 'n huis dat toch plat gaat...

VROM - Dossier Geluid Vraag & antwoord

8. Writer

Writer Niet meer actief

ik heb mij buren ook beleefd gevraagd of ze tussen de middag even niet willen boren , want zodra mij zoontje zijn middag dutje deed begonnen ze te boren ,zoontje overstuur bang gillend wakker , heb dus netjes gevraagd en ze zijn heel lief doen dat nu niet meer tussen 1 en 3:) s'vonds nooit last van gelukkig z

gewoon netjes vragen misschien een welkom chocolaatje meenemen dan moeten ze luisteren denk ik:D

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Tja, ik snap dat het vervelend is. Zeker met kleine kinderen. Aan de andere kant: verhuizen is tijdelijke overlast. Ze zijn niet voor hun lol herrie aan het maken, het moet gewoon even. En ze zal wel een reden hebben om dat 's avonds te doen en niet overdag. Voor mij ligt de 'herrie-grens' ook op 10 uur. Prima dus dat ze daarna stil zijn, ze houden dus al rekening met de buren.

Hebben ze zelf kinderen? Misschien hebben ze er geen erg in dat kleine kinderen al eerder op bed liggen.

10. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik zou er denk ik ook wat van zeggen,maar dan wel idd s middags gewoon dmv een praatje.
    Wij gaan waarschijnlijk ook binnenkort klussen, maar wij houden altijd rekening met de buren. Hebben we bij dit huis ook gedaan.
    Na 18.00 boren wij bijv niet meer of andere dingen die hard geluid maken. Omdat we zelf ook weten hoe irritant dat is als mensen dat doen.
    Wij zullen ook wel 4 weken bezig zijn, maar goed dat is niet anders.
    Maar tot 22.00 klussen doen wij sowieso nooit, geen zin in hoor tot zo laat:p

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

En en..?

Deel Deze Pagina