hallo! ik ben 3 weken geleden bevallen van een prematuur kindje die nog steeds in het ziekenhuis ligt tot waarscheinlijk de helft van september,nu was mijn vraag moet ik daarna dan nog kraamhulp aanvragen of hoef ik nu gewoon geen contact meer met hun te nemen?echt nodig heb ik het niet want ik leer nu alles in het ziekenhuis,ik had 12 uur aangevraagt.
Gefeliciteerd nog. Dit is wat jezelf wil. De uren die je had aangevraagd zijn op. Maar je hebt wel recht op couveuse nazorg. Dit betekent zogauw je kindje thuiskomt kun je wat extra uren krijgen. Of je die uren krijgt en hoeveel kan je navragen bij je eigen verzekering. ilja
dank je wel. goed dat je nu zegt mijn uren zijn op want ik dacht dus dat ik die nog niet gebruikt had .dank je wel voor je antwoord ik weet genoeg.
Ze zijn op als je zelf ook in het ziekenhuis bent gebleven voor een aantal dagen. Bevallen in het ziekenhuis kost je 8 uur. Nog een dag 8 uur erbij op, etc etc. Ben je zelf na 1 dag weer naar huis gegaan houd je dus 4 uur over + de eventuele extra couveuse nazorg. Ilja